| Hardver | Grafičke karte | Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC
Grafičke karte

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC


Tehnologije

 

Ovde ćemo da napravimo retrospektivu šta je sve poslednji AMD grafički čip u stanju da uradi.

Ukoliko budete koristili dve karte u sistemu, crossfire mostić vam više neće biti potreban. To je sada moguće zahvaljujući integrisanom XDMA kontroleru, koji je prvobitno implementiran na GCN 1.1 arhitekturi (Hawaii). Pored pojednostavljivanja kreiranje CF sistema, XDMA ima zadatak da CF podigne na jedan novi nivo kada je skaliranje performansi u pitanju. Izbacivanjem CF mostića, AMD je omogućio da GPU-evi komuniciraju međusobno putem mnogo bržeg PCI-e 16x interfejsa. CF mostić omogućava tek 900 MB/s transfer, dok PCI-e 16x ima propusni opseg i do 32GB/s.

 

Sapphire R9 285 OC UEFI XDMA

 

Dalje imamo znatno unapređenu Power Tune tehnologiju. Na grafiku ispod možete videti kako je AMD ovo implementirao u GCN 1.0 arhitekturi.

 

Sapphire R9 285 OC UEFI PowerTune-gcn 1.0

 

Ranije smo imali četri aktivna stanja u kojima se GPU može naći kada je potrošnja u pitanju – V1, V2, V3 i V4. Svako od ovih stanja ima programirane frekvencije za GPU, VRAM i napon, a izvan tih granica nije moglo nigde da se izađe. Tek sa novom arhitekturom, AMD je otvorio put da primeni rafinisaniju Power Tune tehnologiju.

 

Sapphire R9 285 OC UEFI PowerTuneGCN1.2-1

Sapphire R9 285 OC UEFI PowerTuneGCN1.2-2

 

To znači da je sada moguća mnogo veća kontrola nad svim aspektima grafičkog čipa. Pre svega, napon je moguće menjati u mnogo većem opsegu, a uz to i frekvencije i brzinu ventilatora. Ovo zajedno doprinosi boljoj iskorićenosti resursa i smanjenoj potrošnji energije.

Od AMD specifičnih tehnologija treba pomenuti još TrueAudio.

 

Sapphire R9 285 OC UEFI TrueAudio 1

Sapphire R9 285 OC UEFI TrueAudio 2 T Sapphire R9 285 OC UEFI TrueAudio 3 T Sapphire R9 285 OC UEFI TrueAudio 4 T

 

Glavna prednost je što je DSP (ditigalni signal procesor) sada integrisan u sam GPU i moguće ga je programirati preko šejdera jezgra. Ovo donosi veliku fleksibilnost i olakšava kreiranje kompleksnih zvučnih efekata. Takođe, sada je moguće koristiti mnogo više zvukova simultano, jer se DSP oslanja na skalabilna šejder jezgra, da obrađuju informacije koje su mu potrebne u datom trenutku. Ovo će obezbediti bogatiji audio doživljaj tokom igranja. Naravno, same igre moraju da imaju podršku za ovu tehnologiju.

 

A

Atila Gobor

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste poslali komentar