Posle istraživanja o mogućnosti gubitaka podataka, koje je uradila kompanija Harris Interactive, među kojima su i oni važni kao što su recimo finansijski podaci, urađeno je i istraživanje na čijem je dnevnom redu bilo ispitivanje bezbednosti ličnih podataka. U ovom ispitivanju je bio cilj da se vidi na koji način korisnici čuvaju svoje lične podatke kao što su recimo šifre i koliko su svesni od mogućnosti zloupotrebe ovakvih podataka.
Tržište za računarska bezbednosna rešenja nudi mnogo univerzalnih i specijalizovanih antivirusnih programa za računare. Ali s obzirom na to da imaju mogućnost da biraju tehnologije za zaštitu koje žele da koriste, oko 62 odsto korisnika će tražiti maksimalnu zaštitu protiv gubitka ličnih i poslovnih informacija. Ovo je jedan od glavnih zaključaka istraživanja koje je uradila agencija za istraživanje Harris Interactive u februaru i martu 2012. godine.
Prema istraživanju, najčešći način zaštite podataka je izbegavanje čuvanja lozinki u elektronskoj formi. Na primer, 53 odsto ispitanika ne čuva tu informaciju u menadžeru za lozinke ili tekstualnoj datoteci. Veliki deo korisnika – 41 odsto – ne dozvoljava programima da zapamte detalje prijave. Međutim, iako je većina korisnika zabrinuta za bezbednost ličnih podataka, neke osnovne mere predostrožnosti su često zanemarene. Naime samo 46 odsto njih redovno pravi rezervne kopije na svim uređajima, a 30 odsto koristi šifrovanje podataka.
Istraživanjem su otkriveni još neki alarmantni podaci koji pokazuju nezainteresovanost korisnika za sopstvenu bezbednost. Konkretn, 27 odsto ispitanika je neupućeno kada je reč o potencijalnim opasnostima prilikom korišćenja bankovnih kartica za online kupovinu. Drugih 17 odsto je reklo da bi otvorili prilog uz neželjenu elektronsku poštu, ako bi im se učinilo da je sadržaj zanimljiv.
Procenjujući stavove korisnika trenutnih antivirusnih paketa kao što su Kaspersky Internet Security, istraživači agencije Haris Interactive ustanovili su da 67 odsto korisnika zna kako da koristiti ove programe, ali i da bi se 39 odsto njih obratilo za savet drugima u slučaju pretnje. Pošto ne znaju svi korisnici kako tačno da zaštitite svoj računar, interfejs prilagođen korisniku, kao i jednostavnost prilikom upravljanja programom, među najvažnijim su karakteristikama pouzdanog softvera za bezbednost. Edukacija korisnika o bezbednosti računara je takođe važna, posebno pomoću online resursa kao što je web sajt Securelist gde kompanija Kaspersky Lab redovno objavljuje članke o aktuelnim prijetnjama i metode koje mogu biti korišćene u borbi sa njima.
Izvor: Grayling
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar