DX11 vs Mantle [u epizodi Thief]
Kompanija AMD je 18. marta pustila novu verziju drajvera za svoje grafičke karte (14.3 beta) koji je korisnicima, a ujedno je izašao i “patch” za popularnu video igru Thief gde se javlja mogućnost korišćenja AMD True Audio tehnologije u okviru ove video igre.
AMD je prilično bombastično najavio povećanje performansi korišćenjem njihovog Mantle API-ja, što je redakcija PCAXE portala već jednom pokušala da dočara korisnicima u članku DX11 vs Mantle.
Kakve su performanse u slučaju ove igre i koliko ubrzanje AMD Mantle donosi u odnosu na DX11 API, ispratićemo kroz video materijal koji smo pripremili za Vas.
AMD Mantle je svakako jedna od najvećih novina koje je najavljena prilikom predstavljanja nove Hawaii based generacije, ali korisnici koji su već imali video karte bazirane na GCN arhitekturi nisu ostali zaboravljeni. Generalno, cela priča se svodi na što bolju optimizaciju API-ja, koji bi krajnjim korinsicima trebalo da obezbedi bolje performanse sa trenutnim hardverom, bez konstantnog ulaganja u novi hardver, beskrajnju trku sa updgradeom konfiguracija i često bespotrebnim novčanim ulaganjima za par frejmova više. Najprostije rečeno, AMD Mantle je “zamena” za DirectX API, što znači da sama igra koristi drugačiji način komuniciranja sa grafičkom kartom i ujedno donosi dosta bolje performanse na svakoj karti ovog proizvođača u poslednje dve generacije, ali i na njihovim APU rešenjima.
Kompanija AMD se skoncentrisala na dodatnu optimizaciju sa proizvođačima video igara, u ovom slučaju studia Eidos i njihovim popularnim naslovom Thief. Stara dobra “šunjalica” je bila među najavljenim igrama koje će dobiti podršku za Mantle i True Audio, a sa novim 14.3 beta drajverima, AMD je konačno omogućio da vidimo kako to izgleda u praksi.
Kako bi smo Vam najbolje dočarali dobitak u performansama, odlučili smo da snimimo video, ali baš pravi video, sa kamerom. Postoje dva razloga za tako nešto:
Prvi razlog je krajnje jednostavan – trenutno ne postoji nijedan softver koji bi snimio overlay ili sam gameplay tokom video igre kada se koristi Mantle API. AMD je obećao korisnicima novi SDK koji će omogućiti da performanse izmerite kao što sada recimo radite korišćenjem Fraps-a ili MSI Afterburnera
Drugi razlog je što smo želili da vidite isto što i mi, a to u praksi znači da su izmerene performanse verodostojne 100% jer računar (čitaj: procesor) ništa nije usporavalo da grafičkoj karti bude 100% na raspolaganju
Video igra Thief ima ugrađeni “in game” benchmark koji ispisuje broje frejmova (min, max, avg), pa je odličan izbor za prikaz performansi koje donosi Mantle u odnosu na DirectX.
Za potrebe ovog testa smo koristili Intel Core i7 4770K CPU i ASUS R9 290X DC2 OC grafičku kartu. Grafička podešavanja smo stavili na najača dostupna u 1080p rezoluciji i krenuli redom, prvo koristeći DirectX, pa zatim Mantle. Bitno je napomenuti da je AMD Mantle više orijentisan nešto slabijim konfiguracijama u odnosu na ovu, ali benefit je čak i u slučaju korišćenja ovako jakih komponenti više nego primetan.
Imamo scenario gde dve “top notch” komponente, koje u samom startu daju vrhunske performanse, uz pomoć Mantle API-ja odlaze na skoro potpuno drugi nivo. Pogledajte video i donesite sami zaključak – konkretno, nama se jako dopalo povećanje performansi u ovoj video igri korišćenjem Mantle-a. Ono što bi smo svakako voleli da vidimo je sve veći broj igara koji će dobiti podršku za Mantle. Svakako, ovo je pravo osveženje u svetu video igara, a kompanija AMD je svakako polako ali sigurno uspeva da nas zatera da se zapitamo da li smo sve vreme do sada živeli u flegmatičnom svetu DirectX-a?
Još jednom ćemo spomenuti na kraju – AMD Mantle u kombinaciji sa FX procesorima i GCN baziranim kartama ostvaruje još veće dobitke u 1080p rezolucijama, tako da su korisnici AMD procesora u prilično boljoj situaciji kada je korišćenje Mantle API-ja.
Pridružite nam se na forumu i podelite svoje rezultate sa nama ukoliko koristite grafičke karte ovog proizvođača (pa i procesore), da prodiskutujmo zajedno i pogledajmo kakvi su dobici kod Vas. U svakom slučaju – bravo za AMD i Mantle!
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar