Sa 90% zaposlenih koji su aktivni na internetu nekoliko puta dnevno, većini je teško da svoj privatni i poslovni život drže odvojeno tokom radnog vremena (i nakon toga). Nedavno objavljen Globalni izveštaj o privatnosti kompanije Kaspersky Lab pokazuje da svaka druga osoba (59%) od šefa krije svoje aktivnosti na društvenim mrežama.
Takav stav preslikava se i na kolege, sa 52% ljudi koji radije ne otkrivaju svoje onlajn aktivnosti saradnicima. Prosečan zasposleni, tokom životnog veka, na poslu provede neverovatnih 13 godina i dva meseca. Zanimljivo je, međutim, da sve ovo vreme nije direktno povezano sa rešavanjem radnih zadataka: skoro dve trećine (64%) ispitanika priznaje da svakodnevno na radnom mestu posećuje veb stranice koje nisu povezane sa poslom.
Nije iznenađujuće da se gotovo trećina (29%) zaposlenih protivi tome da njihov poslodavac ima uvid u stranice koje posećuju. Međutim, što je još zanimljivije, svaki drugi zaposleni (52%) ne želi da kolege imaju uvid u njegove online aktivnosti.
To verovatno znači da kolege predstavljaju još veću pretnju budućim perspektivama u vezi sa kancelarijskim poslovima ili su možda odnosi sa kolegama neformalniji i stoga vredniji.
S druge strane, čini se da su aktivnosti na društvenim mrežama manje privatni domen za mnoge i i stoga je prihvatljivije deliti ga sa kolegama, ali ne i sa šefom.
To je verovatno zbog toga što radnici strahuju da će narušiti javni imidž kompanije ili zato što smanjena produktivnost radnika motiviše kompanije da nadgledaju društvene mreže svojih zaposlenih i na osnovu toga donose važne karijerne odluke.
Takva politika dovela je do toga da svaka druga (59%) osoba kaže da ne želi da otkrije svoje aktivnosti na društvenim mrežama šefu, a čak 54% ne želi da otkrije ove informacije svojim kolegama.
Dodatno 34% ispitanika je protiv prikazivanja sadržaja svojih poruka i mejlova poslodavcu. Osim toga, 5% je čak izjavilo da im je karijera bila nepovratno ugrožena zbog curenja njihovih ličnih podataka.
Dakle, ljudi su zabrinuti u vezi sa tim kako izgraditi povoljnu internu reputaciju i kako ne ugroziti postojeće odnose na radnom mestu. „Budući da su aktivnosti na internetu sastavni deo našeg života danas, sve su nejasnije granice između našeg digitalnog postojanja na poslu i kod kuće.
To nije ni dobro ni loše. Jednostavno tako živimo u digitalno doba. Samo upamtite da kao zaposleni morate biti dodatno pažljivi u tome šta tačno objavljujete na društvenim mrežama ili koje sajtove najčešće posećujete na poslu.
Jedna nesmotrena akcija na internetu mogla bi imati dugoročni uticaj na mogućnost najambicioznijeg radnika da napreduje u karijeri po svom izboru u budućnosti,“izjavila je Marina Titova (Marina Titova), direktorka odeljenja za potrošački marketing u kompaniji Kaspersky Lab.
Izvor: Kaspersky Labs
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar