Google je u toku nedelje objavio informacije povodom izbacivanja Google Dashboard-a, online aplikacije okoja omogućava uvid u sve Google produkte koje koriste njihovi kupci. Ovim potezom Google pokušava da korisnicima obezbedi transparentniji uvid i kontrolu nad njihovim podacima, navodi Google.
Šta je zapravo Dashboard?
Dashboard je zapravo agregator informacija. Nakon što se korisnik loguje na svoj Google nalog, može se pristupiti Dashboard-u i na taj način videti neka vrsta loga pomoću koje korisnik ima uvid u korišćenje svih Google aplikacija – gmail, YouTube, Docs, itd. Dashboard takođe obezbeđuje direktne linkove ka privacy i control podešavanjima.
„Dashboard skenira različite produkte i servise koji su povezani sa našim Google nalozima da bi se napravila statistika recimo korisničkih podataka koje korisnik čuva online koristeći neki od Google servisa“, izjavio je Brian Richardson za Google. „Svaki od servisa samostalno kreira zbirnu sekciju i šalje te podatke Dashboard aplikaciji. Dashboard ne pristupa „raw“ podacima servisa, nema pristup nijednom servisu koji Google-ov i ne može skupljati bilo kakave informacije koje nisu direknto povezane sa Google servisima“, navodi dalje Richardson.
Dashboard pokriva više od 20 proizvoda i servisa, među nnjima su Gmail, calendar, Docs, Web history, Orkut, YouTube, Picasa, Talk, Reader, Alerts i Latitude, itd.
Kada korisnik osveži ili zatvori Dashboard stranicu, svi podaci koji su bili prikupljeni nakon toga se uklanjaju iz Dasboard-a. „Transparentnost treba da omogući korisnicima uvid u informacije koje su povezane sa njihovim nalozima na jasan način i na jednom mestu“, zaključio je Richardson.
Kontrola svega ovoga stiže korisnicima u obliku direktnih linkova. Pomoću tih linkova korisnici mogu pristupiti sigurnosnim i personalnim podešavanjima u svakom momentu. Recimo, ako korisnika ne želi da čuva history i tako podesi svoju Gtalk aplikaciju, tragovi o chat-ovanju se ne beleže nigde, čak ni u Gmail nalogu. Gmail poruke se sklanjaju iz pregleda odmah nakon brisanja, ali se mogu zadrzati na Google-ovim aktivnim serverima do nekih 60 dana, nakon čega mogu ostati na Google-ovim bekap serverima.
Dashboard dopusta korisnicima da vide koje to podatke Google čuva o nama. Dosta ovih podataka se kasnije koristi kako bi se recimo korisniku obezbedio bolji način pretrage. Gmail ne bi bio previše koristan da ne čuva naše mejlove, zar ne?
Nije nam baš najjasnije kako nam je očuvana privatnost sa obzirom na to kako Dashboard prikuplja sve informacije. Jedno od novih stavki u okviru Dashboard FAQ-a je ta da podaci koji nisu usko povezani sa našim Google nalozima drže odvojenim i nisu vidljivi za Dashboard. Teško je razumeti na koji to način zabrana korisnicima da gledaju podatke koji nisu povezani sa njihovim nalozima štiti njihovu privatnost.
„Dashboard pomaže korisnicima kada je u pitanju privatnost, mi smo se sastali sa nekoliko advokatskih grupa koje se bave privatnošću pre izbacivanja ove aplikacije kako bismo što pre dobili odgovarajući feedback“, dodao je Richardson na kraju.
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar