Predsednik kompanije ASUS, Jonney Shih, dao je ekskluzivni intervju za online portal Engadget, u kome je govorio o istorijatu kompanije, stare 26 godina, i o tome na kakvom je ASUS sada putu. Ovaj harizmatični šezdesetdvogodišnjak je ispričao zanimljivu priču o začetku jedne male kompanije, u aprilu 1989. godine, kada je u kafeteriji kompanije Acer (u kojoj je tada već 12 godina predvodio razvojni tim) sa svoja četiri inženjera sanjario o tome da osnuju svoju malu, ali divnu kompaniju.
Jonney je u početku samo finansirao 60% sredstava, a zvanični začetnici ASUS-a su bili T.H. Tung, Ted Hsu, Wayne Tsiah i M.T. Liao, da bi im se Jonney Shih pridružio tek 1992. kada je konačno napustio Acer. Iako je ASUS tada već uspešno proizveo svoju prvu Intel 486 matičnu ploču, kompanija nije bila u dobrom stanju (imali su probleme sa kvalitetom i nedostatkom zaposlenih), pa je Jonney Shih došao na čelo kompanije i počeo da radi na njenom oživljavanju, krenuvši u potragu za talentima.
ASUS je danas kompanija sa preko 13,800 zaposlenih, od kojih je 6,000 u Tajvanu. Iako nude velik broj različitih proizvoda, od laptopa, tableta i AIO računara, pa do pametnih telefona, rutera i grafičkih karti, još nisu odustali od tržišta matičnih ploča – početkom ove godine su čak prodali i svoju 500-milionitu matičnu ploču.
Gospodin Shih, kao diplomirani elektrotehničar, nije samo uspešni biznismen, već i dalje gaji puno ljubavi prema nauci, što se vidi iz njegovog entuzijazma kada priča na datu temu. Međutim, ono što ga izdvaja u odnosu na prosečnog inženjera, je uživanje u klasičnoj umetnosti i odlučnost da stremi ka savršenstvu. Ovakav radni duh očekuje i od svog tima, tačnije da vežbaju dok god potpuno ne razumeju svoj rad, a kolege tera da ispune svoj pun potencijal tako što moraju da pohađaju obavezne časove „dizajnerskog razmišljanja“.
Shih kaže da je neizbežno da će potrošače privući proizvod koji ima najbolji spoj performansi i cene, i da njegova kompanija mora da se vodi novim „mobilnim trendom“, kako ne bi postala irelevantna na tržištu, a najmanje što njegov tim zaposlenih može da uradi jeste da slušaju mudre savete i da se fokusiraju na zadovoljstvo korisnika.
Kompletan intervju sa Jonney Shihom možete pogledati i pročitati na ovom linku.
Izvor: Engadget
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar