Skoro 96% Nokia pametnih telefona, ukupno prodatih od trećeg kvartala 2018. godine, već rade na Android Pie sistemu ili im je izdato ažuriranje za Android Pie, što ih čini brendom koji je najbrže dostigao ovaj nivo.
Ovo su nalazi najnovijeg istraživanja kompanije Counterpoint Research koji su objavljeni u dokumentu pod nazivom Software and Security Updates: The Missing Link for Smartphones.
Proizvođači uređaja moraju pojačati svoje napore kako bi korisnicima pružili redovna ažuriranja softvera i bezbednosna ažuriranja. Izuzev brendova Nokia i Lenovo, performanse ostalih proizvođača uređaja bile su slabe. Korisnici se takođe teže odlučuju da zamene svoje telefone, a kada se odluče za zamenu spremni su da potroše više novca.
Prosečno vreme korišćenja flegšip telefona pre kupovine novog uređaja postepeno se povećava. Na različitim tržištima poput Kine, Evrope i SAD-a vremenski period korišćenja uređaja sada se približava na 30 meseci. Jasno je da su ažuriranje softvera i bezbednosna ažuriranja važna da bi se obezbedilo da korisnici i dalje uživaju u dobrim performansama i da budu bezbedni prilikom korišćenja svog telefona.
Proizvođači koji to ne uzimaju u obzir prilikom planiranja vremenskih rokova za podršku svojim uređajima sa ažuriranjima, potencijalno mogu izneveriti očekivanja svojih korisnika. Komentarišući nalaze istraživanja, Piter Ričardson (Peter Richardson), direktor sektora za istraživanje izjavio je: „Ažuriranja operativnog sistema i bezbednosna ažuriranja na Android pametnim telefonima su aspekti koji poprimaju relativno malo pažnje. Kada je reč o istraživanju ove oblasti naše iskustvo pokazuje da se svega nekoliko brendova fokusira na ove aspekte.
Verovatno zato što proizvođači ne govore o tome, korisnici su u maloj meri svesni značaja ovih ažuriranja. Oni se u našem istraživanju ne pojavljuju među deset karakteristika za koje potrošači kažu da su im najvažnije. “„Stoga ne iznenađuje činjenica da vodeći proizvođači ne ulažu previse truda na redovna ažuriranja operativnog sistema i bezbednost uređaja, bez obzira na to što je reč o ključnom elementu u kontinuiranom bezbednom funkcionisanju pametnog telefona.
Mnoge ključne karakteristike, uključujući trajanje baterije, procesor, kameru i memoriju, povezane su sa performansama osnovnog operativnog sistema. Verujemo da je to važno za celokupno korisničko iskustvo i da će verovatno postati široko prepoznato kao takvo “, dodao je Ričardson.
Komentarišući performanse brendova pametnih telefona, pomoćnik direktora, Tarun Patak (Tarun Pathak), naglasio je, „Među top 10 proizvođača pametnih telefona, gotovo 96% Nokia pametnih telefona, ukupno prodatih od trećeg kvartala 2018. godine, već rade na Android Pie sistemu ili im je izdato ažuriranje za Android Pie. Samsung prati Nokia telefone sa 89% i Xiaomi sa 84% ažuriranih uređaja. “
Patak dodaje: „Postoji puno faktora koji igraju ključnu ulogu u izdavanju ažuriranja softvera. Ali neki brendovi ulažu mnogo više napora kako bi umanjili vremenski razmak od izlaska najnovije verzije Androida do izdavanja ažuriranja za sve svoje pametne telefone. Samo se nekoliko brendova obavezalo se da će njihovi pametni telefoni uvek imati najnoviju verziju. Nokia je bila najbrži brend u izdavanju najnovijih ažuriranja softvera, pokrivajući 94% svog portfolija u roku od godinu dana od lansiranja najnovije verzije Androida.“
Istraživački analitičar Abhilaš Kumar (Abhilash Kumar) rekao je da „skuplji uređaji obično budu prvi ažurirani ali posedovanje najnovijeg softvera je podjednako važno i za uređaje srednjeg i nižeg cenovnog ranga. Stoga smo gledali na performanse proizvođača pri ažuriranju softvera kroz sve cenovne rangove. Ovom analizom, Nokia se ponovo ističe kao brend koji će najverovatnije brzo ažurirati svoj celokupni portfolio. Xiaomi i Lenovo se takođe visoko rangiraju u ovoj metrici. Brendovi kao što su Alcatel i Tecno su u zaostatku.“
Izvor: Nokia
Dodaj komentar