DW Akademija je odlučila da u saradnji sa poznatim domaćim jutjuberima, uključujući i našeg Duleta, pokaže neke prave vrednosti koje se trebaju upražnjavati na internetu uz video spot za pesmu „Klikbejt“. Za manje od sedam sati imao je 100.000 pregleda, a već u prva 24 sata ušao je na „trending“ listu najpopularnijih klipova u Srbiji.
Naime, „Klikbejt“ je premijerno prikazan na Balkan Tube Festu koji se održao u Sarajevu, a u klipu se pojavljuju brojni poznati jutjuberi koji su odlučili da udruže snage u kampanji protiv govora mržnje, kao i propagiranja neprikladnog sadržaja na domaćoj jutjuberskoj sceni.
Kreativni tim su činili Najbolji Ortaci – dvojac Ćofi i Lazić, Dex, Duxa, Kovalska, Dule AXE, Jenni Martin, i Cone, koji su zajedno sa vernim fanovima predstavili ovu pesmu na festivalu. Pre premijere klipa, održana je panel-diskusija na kojoj su učesnici, na čelu sa Vladimirom Markovićem, bolje poznatim kao Looney-em, koji je ujedno bio i moderator panela, brojnim posetiocima izneli svoje mišljenje o tome zašto se trebaju poštovati etički standardi, pogotovo kada se govori o Jutjub-zajednici.
„Na Jutjubu je uvek ta neka borba – ko je prvi, ko je glavni, ko ima najviše pratilaca. Suština ‘Klikbejta’ nije bila da prozivamo određene osobe, nego postupke. To je veoma važno. I ako bude došlo do neke drame nećemo se osvrtati. Za nas je na kraju dana najbitnije ono što smo preneli publici“, naveo je Dule tokom održanog panela. Sličnog stava je Filip Milenkov Ćofi koji, zajedno sa Stefanom Lazićem, vodi popularan kanal „Najbolji ortaci“. „Ko se pronađe nek se zapita u kome je problem.
Možda nešto i promeni. Šta se na kraju desi, desilo se. Mi smo zadovoljni rezultatom“, ističe Ćofi. Kako mlađa populacija u Srbiji biva više naklonjena Jutjubu kada im je potreban zabavan sadržaj, jutjuberi koji su na toj platformi ujedno dobijaju i ulogu uzora svima onima koji ih prate. Samim tim, često se desi da se poruke koje nisu primerene njihovom uzrastu „provuku“ kroz svojevrsni filter.
Kako se na sceni bore za popularnost, neki jutjuberi će iskoristiti brojna sredstva, poput korišćenja psovki i vulgarnosti, vređanja svojih kolega sa platforme, kao i započinjanje „ratova“ unutar same zajednice. Dule je spomenuo i rastući uticaj influensera: „Kao otac troje dece shvatio sam jednu stvar: nije poenta da budeš slavan na Jutjubu, niti da to radiš samo da bi zaradio novac, nego da ostaviš nasleđe“, kaže Dule. „Mnogo mi je drago što mlada ekipa koja je učestvovala u ovom projektu to uočava i shvata da je to proces“.
Muzički spot „Klikbejt“ nastao je u sklopu projekta „Mladi mediji“ koji Dojče vele Akademija (DW Akademie) sprovodi u Srbiji i regionu od 2017. godine. „Podržavamo ovu inicijativu osmorice influensera protiv negativnih pojava na jutjuberskoj sceni.
DW Akademiji je stalo do slobode, ali i odgovornosti medija u koje i spadaju Jutjub kanali. Zbog toga smo im omogućili produkciju“, rekao je Klaus Daman, menadžer DW Akademije za Zapadni Balkan. „Klikbejt“ ukazuje na odgovornost jutjubera prilikom kreiranja medijskih sadržaja za decu i mlade, ali i njihove publike da kritički pristupaju informacijama.
„Poruka koju su jutjuberi sami izradili ukazuje na virtuelne probleme mladih. Ovaj klip bi se čak mogao dobro integrisati u nastavu fakultativnog predmeta ‘Jezik, mediji i kultura’, jer ima mnogo dodirnih tačaka s temama medijske pismenosti“, rekao je Klaus Daman.
Izvor: DW Akademija/YouTube
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar