Igre
Battlefield 3
Jedan od hitova 2011-te godine, Battlefield 3, omogućiće Vam da osetite sve čari jednog dobrog FPS naslova. Moderni Frostbite 2 endžin donosi spektakl za oči tj. vrlo dobro optimizovnu igru sa dosta detalja, senki u i dinamičkog osvetljenja.
BF3 koristi endžin koji je multithreadovan i daje evidentnu prednost višejezgarnim procesorima. Iako ne koristi svih 8 jezgara, treba imati u vidu da FX na 8 jezgara koristi 4 front end-a, 4 FPU jedinice, pa „skraćivanje“ za jedan modul praktično donosi usporenje u ovakvim „lagano“ threadovanim igrama.
Crysis 3
Za Crysis 3 se može reći da je mali pomak napred u odnosu na Crysis 2, jer koristi isti engine – CryEngine 3.0, samo malo doteraniji što se naročito vidi kod svetlosnih efekata. Crysis 3 podržava samo DirectX 11, tako da se ne može igrati sa starim DirectX 9 i 10 grafičkim kartama. Igrač se u ovom delu nalazi u ulozi Propheta, i radnja se odvija na istom mestu – New Yorku, samo 24 godine kasnije.
Poznato je da Crysis 3 kao jedan od najnaprednijih endžina je dodatno upeglan da poveća performanse na višejezgarnim procesorima. Masivna izračunavanja fizike prebačena su dobrim delom na CPU. Ukoliko GPU nije usko grlo, CPU odrađuje veliki deo posla, a dodatna jezgra su dobrodošla, što se primećuje iz priložene tabele.
Crysis 3 smo testirali na mapi Safeties Off, koja je prepuna akcije, na “medium” detaljima u rezoluciji od 1366×768, a da bi smanjili opterećenje GPU-a i rezultati koje smo dobili jasno pokazuju da overklok GPU-a sa ovakvim podešavanjima minimalno utiče na FPS. Procesori overklokovani za 20% uz overklok GPU-a su davali oko 20% bolje rezultate nego na default vrednostima, a razlika između 6 i 8 threadova iznosila je oko 12%. Može se reći da se na oko vide razlike između overklokovanog procesora i onog koji radi na defaultu. Razlika u gameplay-u između FX8350 i FX6350 se ne može okarakterisati kao drastična, ali sa većinom GPU-ova uparenih sa FX-om na ovakvim mapama ne možete da očekujete više od 60FPS, ali na minimalni FPS, odnosno na FPS drop ovde uglavnom utiče kombinacija GPU-a i kloka CPU-a, ali ne i broj jezgara. Može se reći da je FX6350 sasvim dobar izbor za Crysis 3 gaming i da minimalnih 34 FPS za overklokovane vrednosti predstavlja sasvim korektan izbor, osim za eventualne hard core gejmere.
Lost Planet 2
Nastavak Capcom-ove snežne Lost Planet pucačine iz trećeg lica, sada je smešten u egzotičnijim predelima, a engine igre je dobio i DX11 podršku. Mi smo igru testirali putem Capcom-ovog benchmark-a koji možete naći kao besplatan download.
Lostplanet 2 u DirectX 11 režimu znatno više opterećuje GPU, tako da brzina procesora u ovakvim situacijama nije previše značajna, izuzev ako ne koristite znatno jači GPU nego što je HD6850. Ipak da bi smo ilustrovali koliko znače performanse procesora za ovaj gejming endžin, testirali smo i u DirectX 9 modu:
Benchmark A nije previše CPU zahtevan, dok Benchmark B zbog velikog broja poligona, particle efekata i fizike značajno više opterećuje CPU. U prvom testu je FX6350 dao nešto bolji rezultat, mada je to najverovatnije greška samog testa, dok je u drugom testu koji je CPU zahtevan, testirani šestojezgarac dao solidnih 8% niže performanse. Iako ova igra nije posebno optimizovana za multicore procesore, rezultati koji su dobijeni na FX8350 ipak pokazuju da dodatni modul nešto radi u celoj ovoj priči.
Resident Evil 5
Pre trinaest godina, Capcom je napravio prvi deo akcione avanture pod ovim nazivom. Peti deo ovog serijala predstavljen je 2009. godine. Žanr ove igre je dobro poznat iz istoimenog filma. Ovu igru krasi detaljna grafika i animacija karaktera, kao i uzbudljiv scenario koji podiže adrenalin. Način igranja je third person shooter, što znači u prevodu da prilikom igranja posmatrate iz određene perspektive lika sa kojim igrate.
U ovom relativno starom endžinu nema nekih bitnih razlika između FX6350 i FX8350. Ova igra je limitirana turbo klokom i performansama jednog jezgra. Svakako, 100+ FPS govori o tome da je za ove procesore Resident Evil 5 „mačiji kašalj“.
Dodaj komentar