Rezultati u softveru za rendering i obradu slike
LuxMark 2
LuxRender je softver za renderovanje zasnovan GPL-u. Reč je o veoma dobrom alatu za renderovanje koji na osnovu najsavremenijih algoritama za rendering simulira protok svetlosti u skladu sa fizičkim jednačinama, da bi dobili realistične slike nekog modela. Mnogi poznati filmski producenti, odnosno njihovi timovi, su ovaj softver korisitli u završnim fazama obrade nekih sekvencija filma sa ciljem “ubacivanja” nekog modela u sam kadar, a da isti izgleda što je moguće realnije u odnosu na okruženje u kom se nalazi. Za testiranje koristimo verziju 2, koja u sebi ima tri scene sa razlličitim nivoima detalja – Complex, Medium i Simple.
Luxmark na Kaveriju radi fenomenalno kada je u pitanju GPU. Jednostavno, AMD je napravio pun pogodak po kada je u pitanju GPGPU, a možemo misliti šta bi bilo da je kojim slučajem korišćena novija verzija OpenCL-a i HSA akceleracija. Sa CPU strane ovaj test je podbacio, a CPU+GPU je problematičan bio zbog throttling-a matične ploče, kojeg da nije bilo, overklokovani rezultat bi bio znatno bolji nego na i5 4670K.
Cinebench 10, 11.5 i r15
CINEBENCH je MAXON-ov test program, koji testira brzinu renderovanja. MAXON inače proizvodi program za 3D modeling CINEMA 4D, pa je jasno zašto je ovaj test popularan. Ovaj test se može izvršiti u singl (1CPU) i multi tred (xCPU) režimu, čime se može izmeriti ubrzanje u renderovanju sa povećanjem broja jezgara. Treba napomenuti da je program besplatan! Između ostalog veoma je popularan jer mu rezultati skoro uopšte ne osciluju na istoj platformi, a postoje 32-bitna i 64-bitna verzija. U principu ovaj program je direktno povezan sa brzinom procesora, ali zbog povezanosti CPU-a i matične ploče koristimo ga u testovima procesora i matičnih ploča. Za testiranje procesora ubacili smo verzije 10,11.5 i r15.
Cinebench baterija testova pokazala je bolje skaliranje na Steamroller jezgrima, ali u single thread-u su performanse praktično identične. U praksi gledano, Steamroller je znatno bolji CPU za rendering od Piledrivera.
PovRAY
PovRAY radi sličnu stvar kao i LuxRender i veoma je popularan alat za renderovanje. PovRAY je zasnovan na radu sa ray tracing grafikom. Inače, ovaj alat je open source tipa. U kompjuterskoj grafici, ray tracing je tehnika za generisanje slike praćenja puta svetlosti kroz piksel i simuliraju efekta susreta svetlosti sa virtuelnim objektima. Ray tracing je u stanju da simuliraju različite optičke efekate, kao što su refleksija i refrakcija, rasejanje svetla, hromatske aberacije i sl… Tehnika je u stanju da proizvodi veoma visok stepen vizuelnog realizma, obično viša nego kod tipičnih metoda scanline rendering-a. Ray tracing je najpogodniji za primene gde se slike „sporo renderuju“, kao što su fotografije za film ili specijalni efekati, tj nije namenjen radu u realnom vremenom, bar ne još uvek… Kažemo „bar ne još uvek“ jer današnji procesori još uvek nisu u stanju da se izbore sa tim, ma koliko nam se ponekad brzi učinili. Ipak, PovRAY je odličan benchmark alat!
PovRay koristi izvesnu optimizaciju za FMA4 set instrukcija, koji Haswell ne poseduje, međutim ovo ipak nije dovoljno da se u ovom rendering programu A10 izbori sa dosta snažnijim Haswell jezgrima. A10 7850K daje oko 18% bolje rezultate na istom kloku od Piledriver baziranog A10 6790K.
Blender 2.69 x64
U pitanju je popularni program za 3D modelovanje i rendering. Ova aplikacija je veoma korisna svakome ko se bavi 3D modelovanjem. Program je 64-bitni i Open Source je. Moguće je kompajlirati ga različitim vrstama kompajlera čime se podjednako forsiraju različite mikroarhitekture. Instalaciona verzija koja može da se skine sa www.blender.org sajta je kompajlirana Open GCC kompajlerom.
U ovom scenariju A10 7850 na istom kloku pobeđuje A10 6790K, ali na 200 MHz nižem kloku su rezultati tek nešto bolji na Steamroller baziranom CPU. Pobljšanje nije dovoljno da bi ovaj APU preporučili kao rendering platformu.
Dodaj komentar