Rezultati video kompresije
x264 HD Benchmark 4
Ovaj test podrazumeva kompresiju video materijala. Radi se o kodeku koji je slobodna verzija H.264/MPEG-4 AVC kodeka. Pomenuti kodeci su ustaljeni za video visoke rezolucije, odnosno HD. x264 se koristi kao kodek za video fajlove spakovane u matroska (MKV) kontejner fajlove. Ovaj kodek se najčešće upotrebljava za kompresovanje HD-DVD i BLU-RAY filmova, ali se može koristiti i za bilo koji drugi video. Uvršten je u bateriju testova zbog svoje sve veće popularnosti i visoke zahtevnosti koja bi trebalo da pokaže sirovu snagu nekog CPU-a, a namena mu je logično testiranje procesora. Testira se kompresovanje videa u dva prolaza (2-Pass) jer je drugi.
Rezultati video kompresije za poznatu arhitekturu su uglavnom predvidljivi, pa je to slučaj i ovde. Llano se sasvim lepo nosi sa Trinity-jem, čak svoj „imenjaka“ A8 5600K pobeđuje. Ipak, može se reći da su rezultati „rame uz rame“, a razlog ovome su uglavnom deljeni resursi kod CMT arhitekture, odnosno Piledriver modula.
Cinebench 10 i 11.5
CINEBENCH je MAXON-ov test program, koji testira brzinu renderovanja. MAXON inače proizvodi program za 3D modeling CINEMA 4D, pa je jasno zašto je ovaj test popularan. Ovaj test se može izvršiti u singl (1CPU) i multi tred (xCPU) režimu, čime se može izmeriti ubrzanje u renderovanju sa povećanjem broja jezgara. Treba napomenuti da je program besplatan! Između ostalog veoma je popularan jer mu rezultati skoro uopšte ne osciluju na istoj platformi, a postoje 32-bitna i 64-bitna verzija. U principu ovaj program je direktno povezan sa brzinom procesora, ali zbog povezanosti CPU-a i matične ploče koristimo ga u testovima procesora i matičnih ploča. Za testiranje procesora ubacili smo verzije 10 i 11.5.
Prednost Trinity-ja nad Llanom je vidljiva u single thread-u, ali u multithreadu je situacija obrnuta, opet zbog dva deljena FPU bloka na četiri fizička jezgra, odnosno thread-a.
PovRAY
PovRAY radi sličnu stvar kao i LuxRender i veoma je popularan alat za renderovanje. PovRAY je zasnovan na radu sa ray tracing grafikom. Inače, ovaj alat je open source tipa. U kompjuterskoj grafici, ray tracing je tehnika za generisanje slike praćenja puta svetlosti kroz piksel i simuliraju efekta susreta svetlosti sa virtuelnim objektima. Ray tracing je u stanju da simuliraju različite optičke efekate, kao što su refleksija i refrakcija, rasejanje svetla, hromatske aberacije i sl… Tehnika je u stanju da proizvodi veoma visok stepen vizuelnog realizma, obično viša nego kod tipičnih metoda scanline rendering-a. Ray tracing je najpogodniji za primene gde se slike „sporo renderuju“, kao što su fotografije za film ili specijalni efekati, tj nije namenjen radu u realnom vremenom, bar ne još uvek… Kažemo „bar ne još uvek“ jer današnji procesori još uvek nisu u stanju da se izbore sa tim, ma koliko nam se ponekad brzi učinili. Ipak, PovRAY je odličan benchmark alat!
Photoshop CS6
Ovo je još jedan u nizu „realworld“ pokazatelja performansi procesora. U pitanju je Driverheaven-ov script, koji sadrži 14 najčešće korišćenih filtera za obradu slike u PS. Korisnici koji se bave obradom grafike, „front end“ web development-om, kao i grafički dizajneri će svakako želeti da znaju kako se današnji procesori nose sa ovakvim poslovima. Photoshop filteri su mahom single thread-ovani, što znači da ne koriste veliki broj jezgara, izuzev pojedinih, kao npr. „smart blur“. Pored toga, Photoshop CS6 zahteva efikasan rad sa memorijom, što znači da procesor koji bolje sarađuje sa RAM-om će bolje pokretati i Photoshop filtere.
Ako uzmemo u obzir da je Trinity baziran na Piledriver jezgru, koje se odlično snalazi u Photoshopu, ne treba mnogo da trošimo reči oko ovoga. Unapređenja u odnosu na prethodnu generaciju baziranoj na „Stars“ jezgrima su značajna.
Dodaj komentar