Dizajn
Spoljašnji dizajn iPPC ventilatora ne donosi nikakve novine, sem crne boje. Sa “A” serijom smo se već upoznali kroz mnoge recenzije, ali sad ćemo ponoviti neke od najbitnijih stvari.
Kao i kod cele “A” serije i ovi modeli imaju AAO ram. Tehnologije koje objedinjuje AAO su fabrički montirani gumeni apsorberi na ćoškovima i stepenasto upušteni rubovi rama.
Stepenasti rubovi funkcionišu po principu rupica na golf lopticama koje obezbeđuju bolji protok vazduha, odnosno pomažu da ventilator sa “manje napora” vuče više vazduha.
AAO tehnologija podrazumeva i mikro udubljenja na unutrašnjem delu rama koja pomažu u smanjenju buke i poboljšanju protoka vazduha i vazdušnog pritiska.
Zaštitni znak “A” serije je tehnologija pod imenom “Flow Acceleration Channels” i nju smo do sada videli na svim modelima ove serije. Savremeni aerodinamični dizajn donosi značajna poboljšanja u odnosu protoka vazduha i buke naspram konvencionalnih lopatica unfirmnog oblika.
Usled bržeg protoka vazduha na ključnim mestima, kao što su vrhovi lopatica, kanali za poboljšanje protoka (Flow Acceleration Channels) umanjuju otpor vazduha sa usisne strane i vazduh se manje “lepi” za lopatice. Time se postiže veća efikasnost i manji nivo buke koja inače nastaje od vrtloženja vazduha.
Gumeni apsorberi su takođe deo “A” serije i oni su ostali skoro pa jedini braon detalj na iPPC ventilatorima. Njih možete skinuti, ali ako nas pitate, onda dobijate običan i dosadan crni ventilator.
SSO2 ležaj je zaista prisutan i kod novih crnih ventilatora, što smo dokazali “lepljenjem” šrafova za magnet koji se nalazi tačno ispod osovine rotora. Čaura od ležaja je od jednog komada mesinga, a strugana je CNC mašinom uz visok stepen preciznosti.
SSO2 je potpuno zatvoren sistem i ne dozvoljava sitnim česticama i prašini ulazak u ležaj, što će osigurati dug i neometan radni vek. Bitna stvar koju treba da znaju svi koji kupe Noctua ventilator sa SSO2 ležajem je da on nije dizajniran tako da ga korisnik može rastaviti, i zato nemojte ni pokušavati.
Određeni modeli iPPC ventilatora ispunjavaju IP52 i IP67 standarde za otpornost na vodu i prašinu. Modeli koji nemaju nikakvu dodatnu oznaku u imenu su IP52, dok je za IP67 modele to navadeno u oznaci.
Mi se nećemo praviti blesavi i nećemo potapati ventilatore u vodu kao što su to neki radili, jer: A. blesavo je, B. oba naša test primerka su “samo” IP52 sertifikovana. Kod IP52 i IP67 Noctua ventilatora ove dve stvari konkretno znače sledeće:
IP52 – Motor i štampana ploča su premazani sa tankim slojem laka koji pruža visok stepen otpornosti na prašinu i prskanje vodom. Ovi ventilatori mogu neometano raditi, na primer, na kiši kada u jednom minutu ima 3mm padavina.
IP67 – Motor i štampana ploča su kompletno presvučeni specijalnim zaštitnim materijalom koji ujedno pruža i odličan prenos toplote. Prenos toplote je bitan da bi se sprečilo pregrevanje motora. Kao ovakvi, Noctua ventilatori sa IP67 oznakom su u potpunosti otporni na prašinu i na potapanje pod vodu dubine do 1m.
Kabel je presvučen u Noctua stilu, kao i kod svakog drugog njihovog modela. Noctua je sa redux i iPPC modelima počela koristiti crne priključke, što ćemo mi svakako pozdraviti.
Dužina kablova kod iPPC-a je skoro duplo duža nego kod običnih braon NF-A14 modela. Za razliku od novih, stari modeli koriste obične bele priključke.
Jedine vidljive razlike kod ova dva test primerka su u kablovima, tj. kratkom delu koji nije presvučen. Ovaj mali nepresvučeni deo kablova je često meta kritika.
Tekstura materijala koji je upotrebljen kod iPPC ventilatora je gotovo ista kao i kod običnih braon modela. Međutim, ako bolje pogledate, završna obrada je malo bolja kod iPPC-a. Rub lopatice kod iPPC-a je potpuno gladak, dok se kod braon rotora vide tragovi livenja i kalupa. Imajte na umu da su ovo makro fotografije i da se ovi sitni detalji ne vide golim okom.
Kao što smo rekli, fora nije samo u crnoj boji. iPPC modeli koriste poliamid konstrukciju ojačanu sa fiberglasom. Ovaj materijal, koji inače može da trpi temperature do 140°C, je primenjen kod rotora i kod rama od ventilatora.
Ali to nije sve! Ispod haube se krije još nešto specijalno i to bukvalno ispod haube, a reč je o novom motoru. Umesto klasičnog monofaznog je stavljen trofazni motor. Većina (verovatno 95-99%) ventilatora koristi monofazni motor sa četiri pola, dok novi Noctua iPPC motori sa tri faze i šest stator polova pružaju glatke promene faza, manje vibracija i znatno poboljšanu energetsku efikasnost.
Najveća prednost novog motora dolazi i zbog toga što se faze preklapaju i motor se jednostavno “manje cima” jer su uvek dve faze aktivne u isto vreme. PWM čip je takođe pretrpeo promene, tako da se umesto NE-FD1 čipa ugrađuje NE-FD2 koji donosi dodatnih 10% energetske efikasnosti.
Zanimljivo je primetiti da je novi crni ventilator lakši od starih, iako iPPC modeli imaju duži kabel, što znači da je krajnja razlika još veća. Ne znamo šta ovo tačno znači, sem da je stvarno upotrebljen drugi materijal.
I na kraju…. Crno ili braon? Šta Vam je lepše? Jasno nam je da se nekima braon boja jednostavno ne sviđa, ali ako nas pitate, bez braon detalja “to je samo običan crni ventilator”.
Noctua na svom web sajtu ističe još i da iPPC ventilatore može prilagoditi raznim zahtevima svojih industrijskih klijenata. Na primer, mogu razviti modele koji će raditi na 24V, koji će imati razne konektore i brzine, različite dužine kablova sa UL ili TÜV sertifikatom… sve što treba da uradite je da kontaktirate Noctua-u.
Dodaj komentar