Dizajn i rešenja
Ono što odmah upada u pored izgleda karte je i debljina / visina karte i hladnjaka – ova karta neće zauzeti više od dva slota. Crni oklop hladnjaka u kombinaciji sa crnim i donekle providna tri ventilatorima u kombinaciji sa crnim backplate-om čine ovu kartu prilično atraktivnom.
Prednjom stranom dominiraju ventilatori – ukupno tri komada kojima je Gigabyte napravio zanimljivu kombinaciju. Prednji i zadnji ventilatori se vrte u istom smeru, dok se srednji ventilator okreće u suprotnom. Na ovaj način Gigabyte je rešio efikasnije sistem hlađenja i smanjio turbulenciju vazduha.
Prednji i zadnji ventilator guraju vazduh na gore i dole, dok srednji pravi sinergiju i smanjuje akustični nivo buke i već spomenute turbulencije. Naravno, Tu je i 0dB mod koji pa se ventilatori na karti pale tek nakon što temperatura na grafičkoj karti pređe 55 stepeni.
Sva tri ventilatora su prečnika 80mm što je praktično postao standard kod mnogih proizvođača sa custom rešenjima hlađenja grafičkih karti.
Dizajn same karte je praktično prepisan sa Gigabyte RTX 2060 modela, ali je kvalitet korišćenih materijala nešto “lošijeg” kvaliteta u odnosu na RTX model. Daleko od toga da su ovi materijali loši, ali uzevši u obzir da je ovo model iz srednjeg višeg segmenta, uštede su morale da se naprave na nekom nivou.
Hladnjak je apsolutno identičan, ali je backplate kao što smo spomenuli na početku praktično tu radi zaštite jer osim toga nema nikakvu ulogu u hlađenju grafičke karte što kod RTX modela nije slučaj – na njima je backplate u sprezi sa ostatkom hlađenja.
Backplate je takođe crne boje i krasi ga Gigabyte logo sa malim RGB osvetljenjem. Backplate iako izrađen od jeftinije plastike deluje prilično čvrsto a na samom kraju karte se nalaze otvori za strujanje vazduha i bolje odvođenje toplote.
Od I/O portova su pristutni jedan HDMI konektor i tri Display Port 1.4a konektora. I na ovom modelu su totalno izostavljeni konektori starije generacije, kao recimo DVI koji bi možda značio nekome od korisnika.
No, ipak smo u 2019. godini te pozdravljamo ovakvu konfiguraciju portova.
Turing 116 čip ima deklarisani TDP od 120W, te bi jedan 6-pin konektor u sprezi sa PCI-e slotom bio dovoljan za napajanje, ali se Gigabyte ipak odlučio da na kartu ubaci jedan 8-pin (150w) konektor te tako karta ima na raspolaganju čitavih 225W u kombinaciji sa PCI-e slotom.
U pitanju je OC model, ali svakako je mali “overkill” po pitanju snabdevanja energijom – no, bolje da ima više snage na raspolaganju nego da bude na samoj granici konfiguracije sa 6-pin konektorom.
Sam hladnjak je rešen po standardnom sistemu direktnog naleganja bakarnih cevi, ukupno tri koje ravnom površinom naležu direktno na čip. Odatle se bakarne cevi (čuveni heat pipe-ovi) šire levo i desno od samog čipa te prolaze kroz tri dela aluminijumskih listića.
Deo koji naleže na sam GPU ima ventilator direktno iznad, što pomaže efikasnijem hlađenju, a redovi alumijumskih listića su pametno podeljeni na tri dela, jer se tako omogućava neometano hlađenje vitalnih delova samog mikrosistema koji čine naponska jedinica, memorijski čipovi i ostatak logistike u vidu kontrolera.
Termalne trake su takođe korišćene radi bolje disipacije toplote, te su memorijski čipovi, naponska sekcija i faze prekriveni istim. Termalne trake se koriste uglavnom na delovima koji ne smeju da imaju direktan kontakt sa metalom te je stoga ovo rešenja na modernim grafičkim kartama “must have“. Ovakvim pristupom toplota sa komponenti se premešta na njih a zatim rashladni sistem dalje radi svoje. Treba napomenuti da je ceo Gigabyte-ov Windforce rashladni sistem prilično duži od samog PCB-a – što je i očekivano.
Turing 116 nije previše zahtevan i komplikovan čip te je i izrada PCB-a u skladu sa tim. Gigabyte nije trošio parče ploče kako bi isti „produžio“ več je iskorišćeno onoliko koliko je potrebno. Windforce hlađenje je kao što smo već napomenuli mali „overkill“ za ovaj GPU ali kako je u pitanju OC model, ali svakako ne zameramo što je isto korišćeno na ovom modelu.
Svakako očekujemo ono što smo videli i kod drugih proizvođača – „skraćene“ varijante sa dva, pa čak i sa jedni ventilatorom.
Dodaj komentar