| Hardver | Grafičke karte | AMD Polaris
Grafičke karte

AMD Polaris


Software

 

Čini se da je GPUOpen inicijativa pomaže AMD-u da sistematizuje i dovede u red priču oko drajvera i propratnog softvera. Svaki nVidia poklonik će kao glavni razlog zašto se odlučio za „zelene“ a ne za „crvene“ u svoju odbranu objasniti kako AMD ima probleme sa drajverima. To vreme je daleko iza nas, a AMD kvalitet softvera stalno podiže na novi nivo.

 

rtgdeck pcaxe-page-063 t

 

U 2016-toj smo već imali 4 WHQL sertifikovanih i 9 beta drajvera. AMD je planira da svake godine ubuduće ima šest velikih WHQL izdanja, uz nedefinisan broj hotfikseva, koji će po potrebi izlaziti da se isprati svaka bitnija AAA igra.

 

rtgdeck pcaxe-page-064 t rtgdeck pcaxe-page-065 t

 

Zadovoljstvo korisnika Radeon kartica i softvera je od pojave Crimson-a blago u porastu (skala sa ocenama 1-5).

 

rtgdeck pcaxe-page-066 t

 

Razlog za to leži i u boljim optimizacijama određenih igara, gde se izvlače dodatne performanse u odnosu na skuplju konkurenciju. Brojke na slajdovima svakako izgledaju obećavajuće.

 

rtgdeck pcaxe-page-069 t rtgdeck pcaxe-page-070 t rtgdeck pcaxe-page-071 t

 

Kada se radi o multi-GPU okruženju, AMD i Nvidia uvek obećavaju bolje skaliranje i manje problema za svoje korisnike, ali po nama ta obećanja ostaju parcijalno neispunjena. Napredak postoji, a tek ćemo imati prilike da vidimo šta će po tom pitanju doneti novi akceleratori i propratni softver.

CrossFire

Što se AMD-a tiče, u slučajevima kada je CF podržan od strane aplikacije, tu je AFR frame pacing funkcija. AFR stoji za Alternate Frame Rendering i označava funkciju paralelnog renderovanja dva susedna frejma, pri čemu svaki GPU dobija svoj frejm za obradu. Prvobitna metoda cepanja gde su oba GPU-a obrađivala isti frejm se pokazala kao dosta loša i nepouzdana. Iako je i AFR imao svoje probleme, Frame Pacing (ukoliko korektno bude radio) obećava zavidno poboljšanje. Idealno iscrtavanje slike zahteva da po završetku obrade jednog frejma, drugi GPU bude na polovini sa obradom svog frejma. Zbog velikog broja frejmova koji se konstantno prikazuju na našim monitorima, a zatim i zbog različite težine i vremena obrade svakog frejma, uvek dolaz do desinronizacije u radu više GPU-a. Tada dobijamo anomalije u slici poput stuttering-a. Frame Pacing ubacuje vreme čekanja posle svakog frejma kako bi GPU-evi sinronizovali u svom radu. Međutim, tu se pojavljuje drugi problem – input lag. Produžavanje vremena za iscrtavanje slike na ekranu otvara vrata u diferencijaciji vremena od zadavanja komandi ulaznim uređajima do njihovog izvršavanja na ekranu. Ovo nije idealno rešenje, jer se ponaša kao V-Sync, a postoji dobar procenat korisnika koji ne mogu da žive jednostavno sa ovom opcijom. Još jedan problem je što to vreme čekanja nikad nije konstantno, i od pravilne implementacije ove funkcije će zavisiti i kvalitet prikaza slike.

 

rtgdeck pcaxe-page-073 t rtgdeck pcaxe-page-074 t

 

Radeon Software

Novi softver donosi 9 novih i redizajniranih opcija.

 

rtgdeck pcaxe-page-077 t

 

Takođe, zanimljiv dodatak će biti i Radeon WattMan, koji će naslediti AMD Overdrive.

 

rtgdeck pcaxe-page-078 t rtgdeck pcaxe-page-080 t

 

Pored ulepšanog interfejsa, WattMan je jednostavan za korišćenje, a korisnici će moći da prate i podešavaju promenu GPU grekvencije i napona u zavisnosti od definisanog stanja GPU-a. Tu je histogramski interfejs gde možete snimati promenu parametara (klokovi, temperature i brzinu ventilatora) u realnom vremenu. Ranije smo za ovo koristili eksterni software popu GPUz ili MSI Afterburner i jedva čekamo da vidimo ove AMD alate u praksi.

 

rtgdeck pcaxe-page-081 t rtgdeck pcaxe-page-082 t

 

Sve u svemu, AMD je dosta napredovao na softverskom nivou.

 

rtgdeck pcaxe-page-084 t

 

 

M

Marko Jovanovic

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste poslali komentar