• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
BMW E39 525i ima 1600kg, 192ks i 245Nm (od 3500rpm, bolje raspoređenog nego kod atmosferaca drugih proizvođača tih godišta zbog duplog vanosa) i ide 8.1s do stotke... Kao nije limuzina? A 1600kg je ipak mnooogo više od proračunatih 1250kg. Samo da skrenem pažnju da ti nešto računica ne štima... ili je bazirana na turbodizelima koji rano ostaju bez daha...
S obzirom da si spominjao samo obrtni moment, moglo bi da se misli o turbo dizel motoru. Za maksimalno ubrzanje do 100 kmh je bitno koliko imas HP. Mozes da imas i 200 Nm u toj limuzini ako imas tih 200NM na 8000 rpm i 200 HP sa adekvatno "kratkim" menjacem.

Npr. Passat B6 1.8 TSI je težak jednako kao E39, ima 160 HP i ide 8,5 sec do 100, a ima 250Nm obrtnog momenta, nasuprot 245 Nm kod 525i. Do 100 je sporiji od 525i, ali je u cetvrtoj i petoj od 80-120 znatno brzi. To je iz dva razloga tako. Jedan je sto konkretan model ima 7 kratkih brzina, a drugi je što je kod turbo motora max. obrtni moment dostupan već na 1500 obrtaja, što znači da ova dva motora tek na 3500 rpm imaju isto HP, dok 525i tek preko 4500 rpm ima više, što znači da u "drag race" šaltovanju između 4200-6800 rpm, 525i blago dobija trku. ;)

Generalno, za dinamiku u vožnji nije uvek presudno ubrzanje od 0-100 Kmh i čist HP, već to gde imaš najviše obrtnog momenta.
 

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
S obzirom da si spominjao samo obrtni moment, moglo bi da se misli o turbo dizel motoru.
Sa istih 250Nm, zar zbog bolje raspodele momenta ne bi turbo dizel trebalo još bolje ubrzanje da ima od benzinca? I dalje ne razumem da tvojih 1250kg važi za turbo dizel a ne i za benzinca atmosferca?

Inače znam šta znači obrtni momenat (odnosno raspored istog po obrtajima), jer osim ovog BMW-a vozim (i vozio sam uglavnom) turbo dizelaše. Turbina jeste zgodna, efektinvno daje veću snagu i obrtni momenat (i to naročito iz nižih obrtaja) iz manjeg motora. Bez sumnje, ide se na to da uskoro svi imaju (barem jednu) turbinu - downsizing - manja potrošnja i veća snaga iz manjeg motora.

Poenta je da može i 1600kg limuzina benzinac BEZ turbine da ima 250nm i da ubrzava 8s do stotke a što po tebi nije moguće (reče 1250kg max). A što se međuubrzanja tiče, kickdown je tu (automatik) ili prebaci u nižu brzinu i 3500+rpm i auto žestoko povuče. Lepo je uraditi bez prebacivanja u nižu, ali nije toliko strašno ni ovako. Dakle kod benzinaca ne treba uvek ta svemoćna" turbina. Jeste dobra, ali nije uvek neophodna. Bože moj, mnogi sportski automobili do skora nisu imali turbinu, tek sada im kače, uglavnom zbog downsizing-a. Ima nešto i u šmeku auta bez turbine - ravnomernije vuče, zvuk motora je lepši, nema turbo rupe, jedna stvar manje da se kvari itd. Naravno kod najnovijih turbo benzinaca mnoge navedene "mane" su ispravljene, ali takva nova lumuzina košta 25k evra i više (npr Insignia Turbo i sl.).

Konkretno, baš zato što ne mogu u jednom autu da imam sve željene osobine, i imam turbo dizel Vitaru i benzinca atmosferca E39 - dakle dijametralno i totalno različita vozila u svakom smislu i svaki ima svoje prednosti i mane, u u svakom uživam na svoj način.
 
Poslednja izmena:

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Sa istih 250Nm, zar zbog bolje raspodele momenta ne bi turbo dizel trebalo još bolje ubrzanje da ima od benzinca? I dalje ne razumem da tvojih 1250kg važi za turbo dizel a ne i za benzinca atmosferca?
Da, važi za svaki auto koji ima 250 Nm i HP toliko da 1250 kila tera od 0-100 za 8,5 sec! To može da bude i neki matori benzinac sa 2 ventila po cilindru, a može da bude i turbo diesel. :)
Za tu tezinu je bitno da ima oko 140-150 HP, za 1500 KG ti treba oko 200 HP.

Inače znam šta znači obrtni momenat (odnosno raspored istog po obrtajima), jer osim ovog BMW-a vozim (i vozio sam uglavnom) turbo dizelaše. Turbina jeste zgodna, efektinvno daje veću snagu i obrtni momenat (i to naročito iz nižih obrtaja) iz manjeg motora. Bez sumnje, ide se na to da uskoro svi imaju (barem jednu) turbinu - downsizing - manja potrošnja i veća snaga iz manjeg motora.
Obrtni moment je okretna sila koju motor stvara u određenom trenutku i različita je u zavisnosti od režima rada. Obrtni moment ilustruje silu koja deluje na polugu dužine 1 metar, pa odatle i oznaka Nm.
Ipak, obrtni moment nije u funkciji broja obrtaja, već zavisi od VE - Volumetrijske Efikasnosti u datom trenutku, t.j. od stepena iskorišćenja zapremine, t.j. od toga kako motor "diše" u određenom trenutku, na određenim obrtajima.

Inače, zamisli kako bi taj tvoj M50 motor išao sa jednim malo većim turbo punjačem? :balavim:

Poenta je da može i 1600kg limuzina benzinac BEZ turbine da ima 250nm i da ubrzava 8s do stotke a što po tebi nije moguće (reče 1250kg max).
Nisi precizirao konjske snage, t.j. obrtaje na kojima ima max. snagu, pa može da se misli i na td motor ili na neki stariji benzinac od 2500 kubika. Npr BMW 325i, kocka E30 od 170HP ima 1250 kila i 230Nm, ide 8,4 sec do 100.
Njutnmetri bez obrtaja i prenosa ne znače ništa, tako da je jedini realan parametar za ubrzanje od 0-100 broj konja. ;)
Isto tako i na 402m, ubrzanje do 402m nema toliko veze sa samom snagom, koliko ima veze sa odnosom snage, mase i trakcije. Ako porediš dva automobila iste mase na 402m, veću snagu ima onaj koji ima veću izlaznu brzinu, iako imaju npr. jednako ubrzanje na 402m.
Da ne tupim dalje, mislim da smo se razumeli. ;)

A što se međuubrzanja tiče, kickdown je tu (automatik) ili prebaci u nižu brzinu i 3500+rpm i auto žestoko povuče.
I pri tom na prebacivanju, narocito kod automatika izgubis jedno sekundu i po. Na kraju krajeva, ako vec imas "spremnu" brzinu ( npr. kod dizela oni vuku od 80-120 četvrtom isto ili bolje nego trećom), onda se opet sve svodi na max. HP, odnosno na broj konja na tim obrtajima pri kojoj brzini se vrši preticanje. Npr. benzinac od 2000 kubika sa 150 konja ima max. snagu na 6000rpm, a max. obrtni moment od 4400rpm. Ako obilazim trećom od 80-120, tada u trećoj na 80 imam ~3500 rpm, što nije baš optimalno, jer moj motor ima blagu "rupu" u obrtnom momentu na tih 3500 rpm. To znači da će malo gnjaviti od 80-100, ali od 100-140 trećom će ići odlično.
Dakle, jedino preostaje da se na 80 prebaci u drugu :eek:, pa da se navuče do 100 gde na 6500 rpm prebaciš u treću, gde se na prebacivanju opet izgubi 0,3 sec. Zbog toga bi bilo odlično da imam kraću treću ili menjač sa šest kratkih brzina, čime bi se ovo međuubrzanje znatno poboljšalo, ali se maksimalno ubrzanje od 0-100 i više, ne bi poboljšalo.
Ovime hoću da ilustrujem da je bitno koliko je kriva obrtnog momenta i odnos u menjaču dobro prilagođen za međuubrzanja.

Lepo je uraditi bez prebacivanja u nižu, ali nije toliko strašno ni ovako. Dakle kod benzinaca ne treba uvek ta svemoćna" turbina. Jeste dobra, ali nije uvek neophodna. Bože moj, mnogi sportski automobili do skora nisu imali turbinu, tek sada im kače, uglavnom zbog downsizing-a. Ima nešto i u šmeku auta bez turbine - ravnomernije vuče, zvuk motora je lepši, nema turbo rupe, jedna stvar manje da se kvari itd.
Ravnomernije vuče? To je možda važilo za turbine iz prošlog veka. Današnji turbo benzinci vuku sa jako niskih obrtaja i imaju ravniju krivu obrtnog momenta, što je svakako bolje nego vrištući atmosferaš sa 100 konja po litri, koji ne vuče ispod 3000 rpm.
Jedino ako si mislio na neki normalan veliki atmosferski benzinac od 3 litra... taj vuče uglavnom ravnomerno sa svih obrtaja, ali cenu plaćaš kroz veću potrošnju i registraciju.

Naravno kod najnovijih turbo benzinaca mnoge navedene "mane" su ispravljene, ali takva nova lumuzina košta 25k evra i više (npr Insignia Turbo i sl.).
Pa ta Insignia 1.6 turbo poseduje jedan od najlošijih turbo benzinaca današnjice. ;)

U prošlom veku glavni problem turbo benzinaca jeste bio kvalitet turbine. Zašto? Pa zbog toga što su izduvni gasovi kod benzinaca znatno topliji od onih kod diesela. Npr. VGT turbina nije postojala do skora kod benzinaca, dok je nije Porsche ugradio u svoj najnoviji 911 turbo. Problem kod implementacije VGT-a sa promenjivom geometrijom je baš u kvalitetu materijala.
 

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
Njutnmetri bez obrtaja i prenosa ne znače ništa, tako da je jedini realan parametar za ubrzanje od 0-100 broj konja. ;)
Hm, imao sam utisak da nije tako... npr. dva ista auta, iste težine, iste maksimalne KS, ali jedan ima nešto veći obrtni momenat (i veći i "bolje raspoređen po obrtajima"). Zar neće taj drugi da ima bolje bilo koje ubrzanje, pa i 0-100? (i 80-120, itd), iako imaju istu maksimalnu konjažu?

I pri tom na prebacivanju, narocito kod automatika izgubis jedno sekundu i po. Na kraju krajeva, ako vec imas "spremnu" brzinu ( npr. kod dizela oni vuku od 80-120 četvrtom isto ili bolje nego trećom), onda se opet sve svodi na max. HP, odnosno na broj konja na tim obrtajima pri kojoj brzini se vrši preticanje.
Isti problem sa turbo rupom, koju ima većina vozila koju mi smrtnici još uvek vozimo. Da bi imao malu potrošnju, "TDI" moraš da ga držiš na 1500-1800 obrtaja, gde je u "rupi". Ako želiš da pretičeš, moraš da prebaciš u nižu brzinu, na oko 2000-2300 obrtaja i odatle krećeš... Ako krećeš na znatno više, ostaćeš bez daha u sred preticanja i moraćeš tada da prebacuješ u višu! Isto to uradim i kod atmosferca benzinca - krstarim na 2200-2500rpm, kad želim da naglo pretičem, npr iza kamiona, prebacim u nižu (tako da dođem do 3200-3500rpm) i vučem snažno do 6000rpm. U suštini, TDI radi to isto, samo na nižim obrtajima (i naravno nižom potrošnjom).

Idealno bi bilo da imaš punu snagu na svim obrtajima (ok, nemoguće na svim ali recimo na 1200-4500), što se postiže tek sa 2 ili 3 turbine kombinovano, a to ugrađuju tek u premijum limuzine od 3000ccm i više - nedodirljivo po pitanu cene za sve nas ovde.

Ravnomernije vuče? To je možda važilo za turbine iz prošlog veka. Današnji turbo benzinci vuku sa jako niskih obrtaja i imaju ravniju krivu obrtnog momenta, što je svakako bolje nego vrištući atmosferaš sa 100 konja po litri, koji ne vuče ispod 3000 rpm.

Pa ta Insignia 1.6 turbo poseduje jedan od najlošijih turbo benzinaca današnjice. ;)
Slažem se, ali takve turbine 95% naših vozača još uvek vozi... :(

A za Insigniju 1.6 turbo, kuku lele, nisam mislio da je toliko loša... a 2.0 Turbo? Možda preporuka za neku drugu novu limuzinu (1500kg, 4.7-4.8m) sa turbinom i oko 200KS i maksimalno do 2000ccm a da je do oko 25k evra?
 
Poslednja izmena:

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Obrtni moment nema veze sa ubrzanjem 0-xxx, vec sa medjuubrzanjima.

Od 0-100 je isto, ali su velike razlike 70-110, 80-120, idt...
 

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
Obrtni moment nema veze sa ubrzanjem 0-xxx, vec sa medjuubrzanjima.

Od 0-100 je isto, ali su velike razlike 70-110, 80-120, idt...
Hm... 0-100 "razbij" na dva dela, 0-60km/h (ili recimo momenta gde prebacuješ u treću) i 60-100km/h. Pa ako od 0-60 nema razlike, ima od 60-100, tako da sveukupno mora da ima razlike i na 0-100km/h zar ne?
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
 

Steamroller

Moderator
Učlanjen(a)
22.01.2011.
Poruka
9.655
Rezultat reagovanja
17
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 2600K @4.8 w/HT CM Nepton 280L
Motherboard:
Gigabyte Z77X-UP7
RAM:
4x4Gb Patriot @1866MHz
VGA & cooler:
ASUS 280X + Morpheus + 2x NF-F12
Display:
2x Dell U2312HM
HDD:
Samsung 840 Evo 120GB
Sound:
Integruša
Case:
HAF XB
PSU:
Seasonic SS-620GM
Mice & keyboard:
CM Storm Recon White + Genius Imperator
Internet:
Cable 20/2
OS & Browser:
Win 7 64bit
Other:
Fluffy Cat and Dog
Mislim da generalno ne treba spominjati brzine (0-100 ili 60-120 itd) ako se priča o obrtnom momentu, tu ulogu igra samo rpm kao što je već M M napisao primer u postu #6562.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Hm, imao sam utisak da nije tako... npr. dva ista auta, iste težine, iste maksimalne KS, ali jedan ima nešto veći obrtni momenat (i veći i "bolje raspoređen po obrtajima"). Zar neće taj drugi da ima bolje bilo koje ubrzanje, pa i 0-100? (i 80-120, itd), iako imaju istu maksimalnu konjažu?
Pa zavisi kakva je kriva obrtnog momenta. U principu, auto sa većim torkom i istom konjažom će za blagu nijansu bolje ići do 100, osim ako nema maksimalni obrtni moment na nekom veoma uskom opsegu broja obrtaja.
Npr. uzmi benzinca od dva litra i 140 konja i turbodizela od 2 litra i 140 konja, iste modele. U principu ubrzanje do 100 je manje-više tu negde iako benzinac od dva litra ima nekih 180-190 Nm obrtnog momenta, a turbodiesel ima ~320 Nm. Ono što čini da se ne pravi razlika je to što benzinac ima 170 Nm na 5900 rpm, dok turbodiesel ima 250 Nm na 4000 rpm. ;)

Preračunato u jednačinu za HP = Nm x rpm / 7117 = 170 x 5900 / 7117 = 140.9 HP.
Za TD je npr. 250 x 4000 / 7117 = 140.5 HP.
To znači da diesel na 4000 rpm ima 78% maksimalnog obrtnog momenta, dok benzinac ima na 5900 rpm ima npr. 92-95%.
Međutim dizelaš na 2700 rpm ima 300Nm, dok benzinac na 3500rpm ima 170Nm. To znači da u trećoj pri 80 na sat dizelaš ima 114HP, dok benzinac ima samo 84HP. Zbog toga će zeldi od 80 do 100 da povuče znatno bolje nego benzinac, dok će se izjednačiti od 100-120 ili će benzinac biti čak malo bolji, jer će "držati" svojih 140 konja i na 6400 rpm, sve do redline-a. Benzinac će ubrzavati bolje od 80-100 ako ima kraću treću i ako je auto lagan.
U proseku isti model benzinca je lakši od dizela, jer je motor lakši. Lakša je radilica, blok i zamajac.

Pri drag race-u, ako poredimo benzinca i turbodizela iste snage i mase, stvari će biti otprilike iste, opet u zavisnosti od toga kakav je TD i kakav je benzinac.
Kod atmosferskih benzinaca, da bi se postigla veća snaga po litri, npr kao kod S2000, ako hoćeš 240 konja iz 2 litra, moraš da imaš veoma široke portove u glavi, što u principu smanjuje vakuum u usisnoj grani na nižim obrtajima, zbog čega su ovakvi motori uglavnom veoma lenji do 3-4 hiljade obrtaja. Takođe bregaste osovine otvaraju ventile tako da što više vazduha i goriva uđe u cilindar, čime se povećava volumetrijska efikasnost.
Klipovi, klipnjače, radilica itd... mora biti što lakša da bi što brže postizala obrtaje. Količina goriva mora biti adekvatna na 7500-8000 rpm. Čest problem je tzv. "lean" siromašna smeša, na opsegu visokih obrtaja, što naravno znatno smanjuje konjažu, a i spaljuje motor iznutra, zbog većeg prisustva kiseonika i detonacija.
Poželjno je visokooktansko gorivo. ;)
Dakle, S2000 je svakako odličan auto za trkačku stazu, gde obrtaje držiš između 5500-9000.

Isti problem sa turbo rupom, koju ima većina vozila koju mi smrtnici još uvek vozimo. Da bi imao malu potrošnju, "TDI" moraš da ga držiš na 1500-1800 obrtaja, gde je u "rupi".
I moraš da držiš mali gas, ako pritisneš pedalu opet će da troši, to ti je fakat. ;)
Može turbina i da puni, ako nisi zabo gas, neće trošiti preterano.

Ako želiš da pretičeš, moraš da prebaciš u nižu brzinu, na oko 2000-2300 obrtaja i odatle krećeš... Ako krećeš na znatno više, ostaćeš bez daha u sred preticanja i moraćeš tada da prebacuješ u višu! Isto to uradim i kod atmosferca benzinca - krstarim na 2200-2500rpm, kad želim da naglo pretičem, npr iza kamiona, prebacim u nižu (tako da dođem do 3200-3500rpm) i vučem snažno do 6000rpm. U suštini, TDI radi to isto, samo na nižim obrtajima (i naravno nižom potrošnjom).
U principu da, prebaciš u nižu, pripremiš se i cepiš po gasu kad se ukaže povoljan momenat. Najbitinije je da je menjač proračunat tako da pri tim brzinama, gde su česta preticanja, broj obrtaja "sedne" na maksimalni obrtni moment.

Idealno bi bilo da imaš punu snagu na svim obrtajima (ok, nemoguće na svim ali recimo na 1200-4500),
Koliko znam, ni jedan motor nema istu snagu na svim obrtajima, pa čak ni elektromotor. To bi značilo da na 1500 rpm imaš 800nm, a na 6000rpm imaš 200nm, da bi imao npr. 170 konja. U principu turbodizeli imaju sličnu krivu snage. Npr. Mercedes C220 Blueeficiency ima 500Nm na 1500 rpm, dok mu je maksimalna snaga na standardnih 4000 rpm 204 HP. To znači da ta mečka ima 105 konja već na 1500 rpm.

što se postiže tek sa 2 ili 3 turbine kombinovano, a to ugrađuju tek u premijum limuzine od 3000ccm i više - nedodirljivo po pitanu cene za sve nas ovde.
U principu taj mercedesov motor je najbolji primer.

Slažem se, ali takve turbine 95% naših vozača još uvek vozi... :(
Pa uglavnom 95% vozi turbodiesele, dok je turbobenzinjara veoma malo, čak i ovih novih, downsizeovanih nema puno.

A za Insigniju 1.6 turbo, kuku lele, nisam mislio da je toliko loša... a 2.0 Turbo? Možda preporuka za neku drugu novu limuzinu (1500kg, 4.7-4.8m) sa turbinom i oko 200KS i maksimalno do 2000ccm a da je do oko 25k evra?
Taj 1.6T od 180 više troši i lošije ide od VW-ovog 1.8 TSI od 160 u npr. Škodi Superb, koja ima na papiru 20 konja manje i verovatno je jeftinija. Neko tu laže? Očigledno GM za svoje konje. :rotf:
Koliko znam u ponudi je Insignia 2.0T od 218 konja i 4x4 od 250 konja.
Za ovaj jači model bi cena bila oko 29308 evra bez registracije. To je akciona cena. Nivo opreme Sport.

Edition oprema, 2.0T od 220 konja je 25562 evra sa manuelnim menjačem, što je dobra kupovina.

Za 25100 evra možeš da pazariš Škodu SuperB 2.0TSI sa DSG menjačem, što je takođe dobra kupovina.
 
Poslednja izmena:

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Ma da su mi pare za novi Bravo, sa 1.6 16V Multijet i 300Nm torka na 1500rpm.

San snova.




 

hsv.stoned

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
13.04.2011.
Poruka
1.478
Rezultat reagovanja
15
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD RYZEN 7 2700/LC-CC-120
Motherboard:
MSI B450 Tomahawk Max
RAM:
Kingston HyperX Fury 2x16GB DDR4 3200MHz (CL16)
VGA & cooler:
Sapphire RX 580 Pulse 8GB
Display:
AOC i2481FXH
HDD:
Kingston A2000 M.2 NVMe 500GB, Toshiba P300 3TB, WD Black 750GB, 2 x WD Blue 10EALX 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + Fostex TR-90/Sennheiser HD650/AKG K240 Sextett/PreSonus HD7/ATH-CKX9/SFR DT6 | 2.1 50W
Case:
Cooler Master Mystique 632s Black & Silver
PSU:
Cooler Master G550M
Optical drives:
Samsung SH-222AB DVD/RW
Mice & keyboard:
Asus ROG Chakram wireless + Asus ROG Strix Scope RX, Logitech MK320 wireless
Internet:
SBB 150/10 Mbps
OS & Browser:
Windows 10 Pro || Mozilla Waterfox
Other:
Sony Xperia™ XZ2
Neverovatno kako mu cuci ova boja :D Sve slike na netu koje sam video i vecina test modela su upravo u ovoj nijansi.
 

MikiD

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.05.2009.
Poruka
411
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel celeron G1820
Motherboard:
Asus H81M-K
RAM:
Patriot 2x4GB DDR3
VGA & cooler:
intel HD
Display:
ViewSonic VA2216w
HDD:
Samsung F3 500GB
Ma da su mi pare za novi Bravo, sa 1.6 16V Multijet i 300Nm torka na 1500rpm.

San snova.
U cemu je problem sa novim Bravo-om, uopste ga nema na ulicama, bar ne u Nisu. Jedino vidjam ove iz telenor-a... Sad je vec 5-a godina od kad je predstavljen... Jel radjen facelift???
Gledao sam cene, tu je nedge sa konkurencijom...
 

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
u pitanju je sto je fijat. pa ga verovatno ljudi ne kupuju iz iskustva.

Sad upravo krenulo da mi krchi po kolima - remenica alternatora. mislio sam da sam zaistaaa ubo neki krsh od primerka, Stilo, ali ispade da sam jos i dobar, jer crkava ljudima to *****ce i pre 150.000 ... a pritom, to je zapravo metalni tochak koji drzi kais alternatora i kosta 120 evra original, a od nekog drugog proizvodjaca najmanje 80.
 
Poslednja izmena od urednika:

hsv.stoned

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
13.04.2011.
Poruka
1.478
Rezultat reagovanja
15
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD RYZEN 7 2700/LC-CC-120
Motherboard:
MSI B450 Tomahawk Max
RAM:
Kingston HyperX Fury 2x16GB DDR4 3200MHz (CL16)
VGA & cooler:
Sapphire RX 580 Pulse 8GB
Display:
AOC i2481FXH
HDD:
Kingston A2000 M.2 NVMe 500GB, Toshiba P300 3TB, WD Black 750GB, 2 x WD Blue 10EALX 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + Fostex TR-90/Sennheiser HD650/AKG K240 Sextett/PreSonus HD7/ATH-CKX9/SFR DT6 | 2.1 50W
Case:
Cooler Master Mystique 632s Black & Silver
PSU:
Cooler Master G550M
Optical drives:
Samsung SH-222AB DVD/RW
Mice & keyboard:
Asus ROG Chakram wireless + Asus ROG Strix Scope RX, Logitech MK320 wireless
Internet:
SBB 150/10 Mbps
OS & Browser:
Windows 10 Pro || Mozilla Waterfox
Other:
Sony Xperia™ XZ2
Ako mi verujes mislim da u Va ne postoji nijedan novi Bravo :D Zato ljudi kupuju one zastave 10 :d a i kod nas Skoda prakticno ima monopol, video sam bar 15-ak novih Yeti-a na ulicama, valjda odlicna servisna mreza i firma koja prodaje, povoljni krediti/lizing ili sta vec.
 
Poslednja izmena:

mINUS

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
2.353
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom II [email protected] + Prolimatech Megahalems
Motherboard:
Gigabyte GA-790XTA-UD4
RAM:
12GB DDR3 HyperX 1600
VGA & cooler:
MSI GTX660 Twin Frozr
Display:
Benq G2420HD 24"
HDD:
SSD 840EVO 250GB, 2x1TB Samsung
Sound:
Audigy 4 + Altec MX5021 + Sennheiser HD555@HD595
Case:
CM HAF932 + Zalman MFC1 Plus
PSU:
Chieftec APS-750C Modular
Optical drives:
Pioneer DVR-216D 20x DVD-RW
Mice & keyboard:
MS Sidewinder + Logitech ultraX
Internet:
30+ MGbit
OS & Browser:
Win 8.1 x64
Other:
Nexus 4
Skupo bre, najprodavaniji je Fiat Srbija, ili ti Djunto kod nas. Uostalom evo tabele.
FAS bi trebalo da je Fiat Automobili Srbija.
 

Prilozi

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
i jos jedna stvar - odes da pogledas polovne aute, i ako ne specifiras pretragu na odredjenu kompaniju - osudjen si da odgledas preko 40 strana samo fijatovih vozila.

ko kupi fijat - moze da ga proda, al nekom naivnom poznaniku.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ako mi verujes mislim da u Va ne postoji nijedan novi Bravo :D Zato ljudi kupuju one zastave 10 :d a i kod nas Skoda prakticno ima monopol, video sam bar 15-ak novih Yeti-a na ulicama, valjda odlicna servisna mreza i firma koja prodaje, povoljni krediti/lizing ili sta vec.
Da, ima baš dosta novih Škoda po ulicama. A i pristojne su im cene koje nude za vrlo dobar kvalitet.


u pitanju je sto je fijat. pa ga verovatno ljudi ne kupuju iz iskustva.

steram im ga majke, sad upravo krenulo da mi krchi po kolima - remenica alternatora. mislio sam da sam zaistaaa ubo neki krsh od primerka, Stilo, ali ispade da sam jos i dobar, jer crkava ljudima to *****ce i pre 150.000 ... a pritom, to je zapravo metalni tochak koji drzi kais alternatora i kosta 120 evra original, a od nekog drugog proizvodjaca najmanje 80.
Ubo si primerak od prijatelja, pandura, koji ga je vozio po samo svadbama, slavama i sahranama. :troll:
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
209
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold

hsv.stoned

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
13.04.2011.
Poruka
1.478
Rezultat reagovanja
15
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD RYZEN 7 2700/LC-CC-120
Motherboard:
MSI B450 Tomahawk Max
RAM:
Kingston HyperX Fury 2x16GB DDR4 3200MHz (CL16)
VGA & cooler:
Sapphire RX 580 Pulse 8GB
Display:
AOC i2481FXH
HDD:
Kingston A2000 M.2 NVMe 500GB, Toshiba P300 3TB, WD Black 750GB, 2 x WD Blue 10EALX 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + Fostex TR-90/Sennheiser HD650/AKG K240 Sextett/PreSonus HD7/ATH-CKX9/SFR DT6 | 2.1 50W
Case:
Cooler Master Mystique 632s Black & Silver
PSU:
Cooler Master G550M
Optical drives:
Samsung SH-222AB DVD/RW
Mice & keyboard:
Asus ROG Chakram wireless + Asus ROG Strix Scope RX, Logitech MK320 wireless
Internet:
SBB 150/10 Mbps
OS & Browser:
Windows 10 Pro || Mozilla Waterfox
Other:
Sony Xperia™ XZ2
Da, da, dobar kvalitet ali je ovde u va za dobru prodaju zasluzna i promocija, Yeti nije bas jeftin model a prodaje se izgleda odlicno. Promociju su radili na Divibarama, vrtela se i reklama koja je snimljena tu..
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
:rolleyes:

Osim što se 1.9mJet čipne na 200KS i 400Nm bez da se oznojiš :cool:
Ni meni se nesto ne dopadaju ti 1.6 mJET, 1.6TDI itd... potrošnja je diskutabilno niža od 1.9 mJET/TDI, kao i od 2.0 TDI, a prostora za tjuning je malo, dosta manje.
Svaka njima čast na sofisticiranosti, ali ipak: "there is no replacement for displacement" ;)

Cak sam negde za 1.6 TDI procitao da ECU koristi neku naprednu enkripciju, pa ne mozes da mu uradis remap, ako ne dekodiras ECU.
 
Poslednja izmena:

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
209
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
Ubo si primerak od prijatelja, pandura, koji ga je vozio po samo svadbama, slavama i sahranama. :troll:
pa i nije, evo citam na netu, da su remenicu alternatora menjali svi skoro, na 150.000 .. budjava kugla/tochak kosta boga oca ...

svaki kvar koji mi se desio, procitao sam iskustva ljudi sa fiat-lancia foruma da se desavalo pojedinacno ljudima, na ispod 150.000, samo se meni sabralo sve.

cinjenica je da ga brze vozim, ali je cokolada klasicna, prelama se katastrofalno, svi delovi od djubreta recikliranog.

dobro, mozda sam ja navikao, jer primera radi, pre 20 godina je bilo nezamislivo da se stavlja aluminijum u masinu, sve je bilo iskljucivo od tvrdih metala, sada nemas auto koji na nekom kljucnom delu nema aluminijum .. plastike vise nisu Poliuretan, vec su PVC .. i tako. potrosacko drustvo + NCAP su kriticno upropastili kvalitet automobila.
 

R_O_N_I_N

PCAXE Member
Učlanjen(a)
22.09.2009.
Poruka
989
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD B55 @3.8Ghz/2.8Ghz NB & Noctua NH-D14
Motherboard:
ASUS Crosshair IV Formula
RAM:
2X2GB Excelram Rippler + 2X8 GB Patriot,sve na 9-9-9-24-27 1T@1600Mhz
VGA & cooler:
ASUS 280x
Display:
ViewSonic VX2260WM
HDD:
Samsung EVO840 120 GB+Samsung 1.5 TB+Samsung HD321KJ 320GB+WD AAKX 500GB+WD 320GB AAKX
Sound:
Integrisana zv. & Logitech G51
Case:
CM Silencio 650
PSU:
Chieftec BPS-850C 850W
Optical drives:
Samsung SH-S223F
Mice & keyboard:
Logitech G400s,neki djubre-plastikaner od 5e(za sad :D)
Internet:
SBB
OS & Browser:
W7 x64
Jel' ima neko prakticnog iskus'va sa onim jeftinijim uljima za motor.
Treba da menjam ulje,i ja sam u fazonu da pazarim 'vako neshto,ali se cale polomi ubedjivajuci me da ima u Interexu neko ok ulje za oko soma dindzi 4 ili 5 litara...

Nesto bas i nisam ubedjen,a cale je u fazonu da je ok...kao on ga sipao vec par puta i ne fali mu nista...
 

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
Ulja su generalno precenjena, sobzirom kako se dobijaju, ali je opet lutrija uzeti neko xxx ulje, a da prvo ne proveris, bar na netu, dal se to sipa u odredjene motore.
 
Vrh