• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
2.4 je prilično lenj u A6, ide kad se zaleti, ako biraš između 2.8 i 3.0...onda 3.0, ali trošiće ti više love u plinu nego 1.9 TDI u nafti, u to budi siguran. Što se tiče plina, ja sam generalno protiv toga izuzev u starijim automobilima koji rade na benzin, mislim baš starijim... ono tipa Golf 2, 3, Jugo, Lada, stare Corolle, Opeli itd.... Čak i na tim automobilima ima *****a iako je sve prosto ko pasulj, a o složenijim agregatima da ne govorim. Malo lošija struja ili kablovi i eto ti deteonacije, na Golfu 2 to prođe jeftino, ali na A6 3.0 30V ti rikne protokomer i još svašta ponešto. Prepostavljam da će ići neki sequent, ali ni to nije sjajna stvar, ume da zakaže po neki elektrovetntil, jednostavno smanjuješ pouzdanost tog automobila. Sa plinovima uvek nešto pođe po zlu, večito neki problem ili problemčić, jednostavno, nije to stojadin pa da mu staviš TNG na karburator. Ili ga vozi na benzin ili kupi TDI sa kojim se nećeš pokajati.

Ako ti mnogo troši 3.0 onda lepo odreši kesu za 3.0 TDI i bićeš prezadovoljan. Taj A6 C5 koji hoćeš da uzmeš ima i sa 1.9 TDI 130KS motorom, mada taj motor je premali za taj auto. Takođe imaš i 1.8T varijante sa 150KS, pa na TNG, kudikamo jednostavnija varijanta nego 3.0 iako ima turbo. 2.5 TDI ti ne bih savetovao, skup je servis kao za 3.0, a ide nesto bolje od 1.9 od 130KS.
Ako mene pitaš i ako ti treba veći auto, ja bih na tvom mestu gledao neki A6 C6 3.0 TDI, barem onaj od 225KS. Varijanta od 240 je skuplja osetno i novija i još bolja.
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
aj'te molim vas, sad ce vec 5 godina kako vozim na plinu, plinu koji sam ja ugradjivao i birao koji uredjaj... do sad od "nezgoda" sam imao zamenu dve dizne prosle godine i pre mesec dana zamenu jos jedne dizne... plinske, naravno, ne benzinske i to samo zahvaljujuci kvalitetu nasih goriva uopsteno a pogotovu plina, koji u madjarskoj ni ne sme da se zove TNG zbog svog sastava ali nas standard dozvoljava da se to gorivo zove TNG...
redovno se odrzava i auto i plin... kakvi kablovi, protokomeri i slicno... ni najmanjih problema... trosi isto koliko trosi na benzinu, ide isto kao i na benzinu... benzinske dizne i pumpa u rezervoaru ni najmanje problema.. naravno, kad radim mali servis, menjam i filter goriva iako se vozi na plinu...
sve zavisi ko kako odrzava auto...
i posle 5 godina na plinu, sutra bih opet uzeo benzinca i ubacio mu plin... ako je to sad plin od 1000e, sta ima veze? pre 5 godina je mene plin izasao 600e i otplatio sam ga za godinu dana...
u svakom slucaju, vecina polovnih benzinaca su manje presla od vecine dizela i generalno su u boljem opstem stanju..
 
Poslednja izmena:

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ako gledaš za iste pare benzinca i dizela, svakako možeš za te iste pare da kupiš krš od dizela, što nikako ne podržavam. Ali benzinac + TNG košta skoro kao i dizel. Ako već kupuješ benzinca sa već ugrađenim TNG-om, taj je sabio kilometražu kao i dizel, a resurs motora mu je dva puta kraći. Sad se opet vraćamo na temu... slabi TNG benzinac vs Turbodizel. Čovek traži auto koji će dobro da ide i malo da troši, štu su obično suprotstavljene stavke.
Evo ja sam konkretno postigao da mi auto troši 7-8 litara po gradu uz povremena stiskanja gasa i da ide kao 2.0 turbo benzinac, koji sa takvom snagom i obrtnim momentom troši 2x više. Tu mu ni plin ne bi pomogao. Znam kojekakve likove koji su budžili 1.8T pa mu stavljali TNG i opet troše po 15-17 litara TNG-a uz nekih 220-230KS iz 1.8 motora. Dakle, slične performanse, ali potrošnja opet veća. Da li je TNG rešenje za uštedu i performanse...pa nisam baš siguran. Da je litar TNG-a kao što je nekada bio... 3x manje od benzina, svakako da, ali ovako nije... barem u Srbiji. Ako hoćeš isključivo prevoz, od tačke A do tačke B i da što manje košta, onda najbolje da voziš Smarta na metan. :D

-Prvo 1.4 16V u Golfu V koji voziš nije za poređenje sa 1.9 TDI ni u jednoj varijanti, čak i onaj najslabiji od 90KS je znatno bolji za svakodnevnu vožnju iako se možda tebi ne sviđa štektanje dizela, ali je to tako.
-Drugo, to što si imao malo problema sa tvojim benzincem na TNG je isključivo zato što si kupio auto koji je imao malu kilometražu i koji nije stigao da bude zapušten.
-Treće 1.4 16V u automobilu teškom 1240 kila ide isto...tj. ne ide ni na benzin ni na TNG. Najveća razlika se vidi na velikim obrtajima, dok je na nižim identično.

Da je jeftinije nego npr. Golf V 1.9 TDI...pa svakako jeste, ali nije ni bolje, jer Mk5 TDI očuvan, sa do 200.000 km (pravih) ima u još 600.000 resursa ako je pre toga normalno održavan, što je 2x više nego 1.4 kada izađe iz fabrike. Za nekoga ko prelazi 40.000 km godišnje i planira da zadrži auto 5 godina je svakako bolja varijanta dobro očuvan TDI nego 1.4 16V na TNG. Ako prelaziš 10.000 km godišnje da bi sabio resurs tog motora koji si uzeo npr. sa 120.000 km treba ti 15 godina, ali ako prelaziš 40.000 taj motor je odsvirao svoje posle 5 godina.
Slabiji benzinac sa TNG-om je svakako jeftiniji od jačeg dizela za vožnju i posedovanje, ali na duže staze i sa većom godišnjom kilometražom je TDI znatno rentabilniji, a i bolje zadrži cenu od benzinca. Osim toga... uz TDI imaš i gepek i rezervni točak. :)

Na kraju ću ti postaviti pitanje... koliko si prešao km za 5 godina ? Mi ovde ne pričamo o tome šta je najjeftinije voziti, nego šta daje najviše za uložen novac. Po meni to nije TNG trenutno, ali opet zavisi od toga kakve imaš parametre za to šta tebi treba.

Na Mk2 ne mogu da kažem da sam imao problema sa plinom, zapravo, plinski uređaj BRC je funkcionisao odlično izuzev problema sa prekidačem pumpe za gorivo koji je pregorevao, pa je ubačen relej. Takođe plinski uređaj ima svoj vek trajanja, membrane se menjaju posle izvesne kilometraže, a o atestima da ne govorim.
Kada god kablovi i varnica nisu bili kako treba bilo je detonacija. Opet, kažem... Mk2 je bio star auto, sačekaj još koju godinu, pa ćeš videti kako kreću problemi.
 
Poslednja izmena:

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.197
Rezultat reagovanja
436
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X + Arctic Freezer 50
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Da li postoji poseban razlog zašto automatik ima ručnu kočnicu?
 

noodi

PCAXE Member
Učlanjen(a)
27.06.2010.
Poruka
943
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 4670k @ 4.3 ghz @ Noctua D15
Motherboard:
Maximus VII Ranger
RAM:
4 x 4gb @ 2133mhz CL 9
VGA & cooler:
GIGABYTE nVidia GeForce GTX 1080 Ti Gamanig OC BLACK
Display:
Asus MG279Q
HDD:
Corsair ssd 120g + samsung 850 evo 500 g
Sound:
integrale
Case:
CM MasterCase 5 pro, 4 x Noctua A14 + 2 x S12
PSU:
Antec 1000W Gold
Optical drives:
HP external
Mice & keyboard:
Logitech G810 + G502 @ QCK XXL
Internet:
cable SBB @ 100 mbit/s
OS & Browser:
Win 10 & Chrome
Mnogo bre pricate o problemima o plinu. Ja sam se nagledao svega i svacega jer mi cale ima servis za ugradnju plina vec 10 godina. Da ne lupam cifre, samo cu reci da je godinama imao preko 50-100 ugradnji godisnje, pricamo o malom Servisu u Pancevu. Gde on sam radi servise i prednji deo kola a unajmi dodatnog radnika za svaku ugradnju za zadnji deo (rezervoar, busenje, creva itd).
Vecina ljudi sto dolazi i ugradjue plin su ljudi koji koriste auto za prevoz do posla i za sam posao. Broj kola koji je dosao sa motorima jacim od 120KS je manji dvocifreni broj..
Sto se tice redovnog servisa koji podrazumeva menjanje dva filtera i provera stanja tj mape to je smesno.. Treba da se radi redovno i uopste ne kosta puno.
Zamena membrani isto bi trebala da se radi, ali jako mali broj ljudi uradi na vreme jer vecina izvoza tih 50-100.000 km i tek kada krene da zeza dodje na servis. Oni koji redovno dolaze nemaju nikakav problem. Kada dodju to je u skoro 100% slucajeva jer su im filteri puni, jer nisu dolazili na zamenu ili im je struja u autu otisla, tj pravi problem.
Pravi majstor ce ugraditi kako treba i problema nece biti, majstor kako moj cale koji je zavrsio motore sa unutrasnjim sagorevanjem na masinskom faksu, prosao sve obuke i ima znanje. Isto ce ti takav majstor kazati da ti ne moze uraditi plin jer te zeza struja, motor ti je u losem stanju itd itd.
Sve sto se cuje lose od plina je opet, u skoro 100% slucajeva zbog ne strucne ugradnje i ne odrzavanih krsina od kola koji misle da kada hoces da ugradis plin apsolutno nista drugo ne moras da sredjuejs niti imas sredjeno.
Prava ugradnja plina podrazumeva radjenje mape posto se ugradi plin, vozeci auto po gradu 15 minuta pa onda po autoputu 15 min. To se radi sa laptopom, gde jedan vozi a majstor gleda i popravalja mapu (treba da bude priblizna mapi benziskog, pa se onda steluje na jos bolje / gore). Pored toga se steluje na koliko stepeni se prebacuje, ms dizni za ubrizgavanje, postoje i adaptivne mape kod boljih uredjaja itd. Posto se auto preda, vlasnik dolazi ponovo posle 1 mesec da se kola opet prikljuce i proveri mapa tj nacin na koji on vozi i optimizuje.
Auto moze da se namesti da vuce jako dobro, skoro identicno kao na benzinu. Naravno bice potrosnja malo veca, tako da price da se auto vuce na plinu padaju u vodu - sve dok je motor u dobrom stanju. Cesto auto upravo bolje ide na plinu zbog loseg stanja benzinskog dela..
Prica o kvalitetu plina je sasvim druga, svi sto voze znaju da je plin najgori kod bas, prvo sipanje u Madjarskoj ili Bosni moze da vas uveri. Meni je potrosnja sa sipanim u bosni kada sam isao na more se spustila 15% pa vi vidite :)
Elem, Da li nekome treba plin ili ne je pitanje za svakog pojedinacno, meni je prosle godine usteda na plinu bila skoro 100.000 Dinara za 1 godinu. Ja radim na novom beogradu i putujem 40km na dan. To je bila razlika da sam sipao benzin umesto plina jednom nedeljno :)
Prica o atestima je isto smesna, ako je nekome problem da jednom u nekom vremenskom periodu uradi isti ili posle zameni bocu i sta vec "nadju" da treba - takav ne treba uzimati plin uopste, jer boze moj to je drndanje :)
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.964
Rezultat reagovanja
231
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
DeepCool CH560 Digital
PSU:
ASUS ROG 750W Gold

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.197
Rezultat reagovanja
436
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X + Arctic Freezer 50
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit

R_U_S

Banned
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
117
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Athlon64 X2 3800+@3GHz-Cooler Master Hyper 212 , Aerogate 1-----Turion64 1.6GHz
Motherboard:
Biostar A78XA-A2T-AMD-Ati RD770-----Acer Aspire 9300
RAM:
2x1Gb Kingston VR@1GHz-5-4-4-12 -----2xGB DDR2 SODIMM
VGA & cooler:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
Display:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
HDD:
2xWD 640Gb RAID 0-----2.5" Hitachi 120Gb
Sound:
Creative Audigy 2, Altec Lansing 5100 Realtek ALC 883
Case:
Chieftec Dragon DX-01WD
PSU:
LC Power 550Wt
Optical drives:
HP DVD630i, LiteOf DVD-----TSST Corp DVD-RW
Mice & keyboard:
Logitech: RX1500, RX250, ...
Internet:
ADSL
OS & Browser:
WinXP professional
Ti si kao moja žena, otkazale joj kočnice i nije se setila da cimne ručnu. Sreća pa je bila mala brzina, pa se niko nije povredio, osim što mi je auto bio slupan. Da je povukla ručnu ili se ne bi slupala, ili bi šteta bila minimalna.
 

Darko

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
10.05.2009.
Poruka
1.567
Rezultat reagovanja
2
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 4770k @ 4.3Ghz + Noctua NH-D14 / Bitfenix Recon
Motherboard:
Gigabyte G1.Sniper 5
RAM:
32GB G.SKILL TridentX DDR3-2400 CL10
VGA & cooler:
Asus GTX 980 Strix
Display:
3x Dell u2414h
HDD:
SSD Samsung 840 EVO 120GB + Samsung 840 EVO 1TB
Sound:
GB SB Recon 3Di @ Logitech Z906
Case:
Fractal Design Define XL R2
PSU:
Fractal Design Newton R3 1000W
Optical drives:
Samsung BluRay Ext
Mice & keyboard:
Corsair Katar + Corsair K70 RGB
Internet:
Netgear Nighthawk R7000 / Gbit
OS & Browser:
Win 7

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.197
Rezultat reagovanja
436
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X + Arctic Freezer 50
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Dobro, ajde, spalite me :d
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Automatik ima "PARK" mod koji fakticki zabode klin u neki zupcanik i auto ne moze da se pomera (slicno kao manuelni auto koji ostavis u brzini sa ugasenim motorom)
Medjutim, da bi auto mogao da stavis u PARK mod on mora da stoji. Rucnu kocnicu mozes da povuces i dok se auto krece i ona ce zaustaviti auto.

Ako probas da ubacis u park (verovatno neces moci jer elektronika ne dozvoljava) i nekim cudom uspes, najveca je sansa da ces slomiti taj PARK klin :D
 

noodi

PCAXE Member
Učlanjen(a)
27.06.2010.
Poruka
943
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 4670k @ 4.3 ghz @ Noctua D15
Motherboard:
Maximus VII Ranger
RAM:
4 x 4gb @ 2133mhz CL 9
VGA & cooler:
GIGABYTE nVidia GeForce GTX 1080 Ti Gamanig OC BLACK
Display:
Asus MG279Q
HDD:
Corsair ssd 120g + samsung 850 evo 500 g
Sound:
integrale
Case:
CM MasterCase 5 pro, 4 x Noctua A14 + 2 x S12
PSU:
Antec 1000W Gold
Optical drives:
HP external
Mice & keyboard:
Logitech G810 + G502 @ QCK XXL
Internet:
cable SBB @ 100 mbit/s
OS & Browser:
Win 10 & Chrome
Automatik ima "PARK" mod koji fakticki zabode klin u neki zupcanik i auto ne moze da se pomera (slicno kao manuelni auto koji ostavis u brzini sa ugasenim motorom)
Medjutim, da bi auto mogao da stavis u PARK mod on mora da stoji. Rucnu kocnicu mozes da povuces i dok se auto krece i ona ce zaustaviti auto.

Ako probas da ubacis u park (verovatno neces moci jer elektronika ne dozvoljava) i nekim cudom uspes, najveca je sansa da ces slomiti taj PARK klin :D
Cek, a koja je fora sa automatikom koji automatski zakoci na uzbrdici kada nema vise gasa? I cim das gas, nema spustanja kocnice, sam krece. :)
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Automatik uvek malo 'vuce' napred u DRIVE i nazad u REVERSE brzini, zato sto nema kvacilo kao manuelni menjac nego ima uljni "torque converter" (kod nas ga zovu vangler) koji uvek malo snage prenosi na menjac. Na manjim uzbrdicama moze auto da stoji jer ga taj creep drzi u mestu. Vecina boljih automobila, doduse, imaju "Hill Start Assist" ili nesto slicno, tako da i kada pustis kocnicu na uzbrdici, on drzi kocnicu sve dok ne dodirnes gas.

To su dva odvojena sistema, doduse - menjac i kocnice. Postoje i auti sa manuelnim menjacem koji imaju Hill Start Assist, a i automatici koji to nemaju :D To je deo kocionog sistema (SBC/ABR/BAS na Mercedesu, recimo)
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.964
Rezultat reagovanja
231
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
DeepCool CH560 Digital
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Većina novih automobila, a ne većina boljih automobila :) Pošto moja krš Fiesta 1.2 u osnovnoj opremi ima hill holder :)
 

Darko

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
10.05.2009.
Poruka
1.567
Rezultat reagovanja
2
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 4770k @ 4.3Ghz + Noctua NH-D14 / Bitfenix Recon
Motherboard:
Gigabyte G1.Sniper 5
RAM:
32GB G.SKILL TridentX DDR3-2400 CL10
VGA & cooler:
Asus GTX 980 Strix
Display:
3x Dell u2414h
HDD:
SSD Samsung 840 EVO 120GB + Samsung 840 EVO 1TB
Sound:
GB SB Recon 3Di @ Logitech Z906
Case:
Fractal Design Define XL R2
PSU:
Fractal Design Newton R3 1000W
Optical drives:
Samsung BluRay Ext
Mice & keyboard:
Corsair Katar + Corsair K70 RGB
Internet:
Netgear Nighthawk R7000 / Gbit
OS & Browser:
Win 7
Većina novih automobila, a ne većina boljih automobila :) Pošto moja krš Fiesta 1.2 u osnovnoj opremi ima hill holder :)
Tacno. To je i razlog zasto se u Nemackoj uopste vise ne uci polazak na uzbrdici pod rucnom. Verovali ili ne :wave:
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Uzbrdica pod ručnom je ujedno i nešto najteže za početnika. Još teže je uzbrdica bez ručne :D
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Ako gledaš za iste pare benzinca i dizela, svakako možeš za te iste pare da kupiš krš od dizela, što nikako ne podržavam. Ali benzinac + TNG košta skoro kao i dizel. Ako već kupuješ benzinca sa već ugrađenim TNG-om, taj je sabio kilometražu kao i dizel, a resurs motora mu je dva puta kraći. Sad se opet vraćamo na temu... slabi TNG benzinac vs Turbodizel. Čovek traži auto koji će dobro da ide i malo da troši, štu su obično suprotstavljene stavke.
Evo ja sam konkretno postigao da mi auto troši 7-8 litara po gradu uz povremena stiskanja gasa i da ide kao 2.0 turbo benzinac, koji sa takvom snagom i obrtnim momentom troši 2x više. Tu mu ni plin ne bi pomogao. Znam kojekakve likove koji su budžili 1.8T pa mu stavljali TNG i opet troše po 15-17 litara TNG-a uz nekih 220-230KS iz 1.8 motora. Dakle, slične performanse, ali potrošnja opet veća. Da li je TNG rešenje za uštedu i performanse...pa nisam baš siguran. Da je litar TNG-a kao što je nekada bio... 3x manje od benzina, svakako da, ali ovako nije... barem u Srbiji. Ako hoćeš isključivo prevoz, od tačke A do tačke B i da što manje košta, onda najbolje da voziš Smarta na metan. :D

-Prvo 1.4 16V u Golfu V koji voziš nije za poređenje sa 1.9 TDI ni u jednoj varijanti, čak i onaj najslabiji od 90KS je znatno bolji za svakodnevnu vožnju iako se možda tebi ne sviđa štektanje dizela, ali je to tako.
-Drugo, to što si imao malo problema sa tvojim benzincem na TNG je isključivo zato što si kupio auto koji je imao malu kilometražu i koji nije stigao da bude zapušten.
-Treće 1.4 16V u automobilu teškom 1240 kila ide isto...tj. ne ide ni na benzin ni na TNG. Najveća razlika se vidi na velikim obrtajima, dok je na nižim identično.

Da je jeftinije nego npr. Golf V 1.9 TDI...pa svakako jeste, ali nije ni bolje, jer Mk5 TDI očuvan, sa do 200.000 km (pravih) ima u još 600.000 resursa ako je pre toga normalno održavan, što je 2x više nego 1.4 kada izađe iz fabrike. Za nekoga ko prelazi 40.000 km godišnje i planira da zadrži auto 5 godina je svakako bolja varijanta dobro očuvan TDI nego 1.4 16V na TNG. Ako prelaziš 10.000 km godišnje da bi sabio resurs tog motora koji si uzeo npr. sa 120.000 km treba ti 15 godina, ali ako prelaziš 40.000 taj motor je odsvirao svoje posle 5 godina.
Slabiji benzinac sa TNG-om je svakako jeftiniji od jačeg dizela za vožnju i posedovanje, ali na duže staze i sa većom godišnjom kilometražom je TDI znatno rentabilniji, a i bolje zadrži cenu od benzinca. Osim toga... uz TDI imaš i gepek i rezervni točak. :)

Na kraju ću ti postaviti pitanje... koliko si prešao km za 5 godina ? Mi ovde ne pričamo o tome šta je najjeftinije voziti, nego šta daje najviše za uložen novac. Po meni to nije TNG trenutno, ali opet zavisi od toga kakve imaš parametre za to šta tebi treba.

Na Mk2 ne mogu da kažem da sam imao problema sa plinom, zapravo, plinski uređaj BRC je funkcionisao odlično izuzev problema sa prekidačem pumpe za gorivo koji je pregorevao, pa je ubačen relej. Takođe plinski uređaj ima svoj vek trajanja, membrane se menjaju posle izvesne kilometraže, a o atestima da ne govorim.
Kada god kablovi i varnica nisu bili kako treba bilo je detonacija. Opet, kažem... Mk2 je bio star auto, sačekaj još koju godinu, pa ćeš videti kako kreću problemi.


Vidi, nisam ja preporučivao, ja sam napisao sta bih ja radio. Moj tempo voznje nije kao neciji.. Lepo si rekao, ako ti treba ovo, ako treba ono...
Za 5god sam presao ~80.000km.
90% mojih predjenih km su gradska voznja 3-10km po turi... To nijedan dizel ne trpi...
Pazi, meni je sasvim dovoljno kako mi vuče auto, pored ovih "slina" sto se vuku po gradu u ko zna kakvim TDI, JTD sto stede gorivo ne bi li trošili 6l po gradu, vise koristim trubu jer ranije dođem do 50km/h nego većina a ne flekam se, ne krecem skripeci točkovima isl.... Na otvorenom, do sad mi nikad nije bio problem obilazenje, ocenim i obiđem.. Dosad nisam imao kritičnih preticanja jer je najbitnije oceniti... Ako ne oceniš kako treba, džaba tork i ne znam kakvi konji ako je "konj" za volanom..
Sve to kažem iz svog ugla.. Razumem ja da neko voli da stiska po gasu, da voli manijacki da ubrzava ali ja to nisam. Ko jeste, nema sta da traži sa motorima koji mene zadovoljavaju ;)
Pazi, tebe moje performanse neće nikad zadovoljiti ali meni i dosta velikom broju ljudi će biti sasvim ok...
Fiat Brava, 76kW, 1050kg ili tako nesto.. Nista mi nije lakse obici kamion koji ide 70km/h u tom Fiatu iako ima 30KS vise..
U svakom slučaju, nisu performanse bitne već da auto bude ispravan.. Kad dođu veći troskovi, dizne, zamajac, turbina, većina ljudi sa ovih prostora nema pare ili neće da da pare odmah da srede pa auto trpi, vozi se neispravan isl.. Kad imaju tako poluispravne automobile, samo im fali 200+KS i 300+Nm...
U svakom slučaju, slažem se sa tobom da svako treba da kupuje auto u zavisnosti od potreba i nacina vožnje..
Meni ne treba dizel, i ne bih se menjao za Golf V TDI sem ako ne bi bio neki od 50k km a da ga dobijem za smesne novce...
E, da, pričaš o nekom TDI-u od 200.000km.. Takvi se mogu na prste nabrojati a da su stari kao moj golf, 11god, pa skoro pa 12god..


Sent from mighty voodoo magic ;)
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
To je taj "sequential MANUAL gearbox" automatik, jel da? :D
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.964
Rezultat reagovanja
231
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
DeepCool CH560 Digital
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Klasičan automatik "vuče", ostale njegove podvarijante (tj. robotizovani manuelni) tipa SMG, Selespeed, ne funkcionišu tako, nego mora da im se da gas da bi se krenulo...
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Koliko sam hejtovao automatske menjace ranije, taj "creep" odnosno kretanje bez gasa je tako dobra stvar za manevrisanje u uskim prostorima :) Mislim da bi mi nedostajalo to sada kada bih presao na tako neki robotizovani manuelni menjac
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Kolko u proseku košta da se sredi automatik (zamena, remont), kada vrisne na nekom pristupačnom polovnjaku?
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
A koliko košta da se sredi manualni menjac? Sve zavisi sta je otislo... Ako misliš na zamenu ulja, filtera u menjacu, nije to neki trošak...


Sent from mighty voodoo magic ;)
 

Apple

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.01.2010.
Poruka
1.074
Rezultat reagovanja
36
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
INTEL i7-4790K 4.0GHz 8MB EK-KIT H3O - Supreme HF 360 Overclocked to 4.9GHz
Motherboard:
MSI Z87 MPOWER MAX AC
RAM:
CORSAIR 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance CML8GX3M2A1600C9 XMP
VGA & cooler:
Vega 64 EK Full Water Cooled
Display:
ASUS VG248QE 144Hz TN panel
HDD:
Samsung 860 EVO 500GB HITACHI Deskstar 1TB 32MB 7k SATA600 HDS721010DLE630
Sound:
Integrala
Case:
Cooler Master HAF X
PSU:
SEASONIC SS-1000XP
Optical drives:
LG DWD RW
Mice & keyboard:
Razer Deathadder 3500DPI
Internet:
SBB 150/10
OS & Browser:
WIN 10 x64 Pro Legal
Kod manuelnog i nije dok kod automatskog je dosta skuplje plus se menja filter.
 

Ćma

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
12.07.2014.
Poruka
1.636
Rezultat reagovanja
75
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 2600X + BeQuiet Dark Rock Pro 4
Motherboard:
MSI Mortar Max
RAM:
Patriot Viper Steel 2x8GB 3733Mhz CL17 @3200Mhz CL14
VGA & cooler:
Sapphire Vega 64
Display:
LG GL 27850
HDD:
Crucial MX300 275GB + WD Red 4TB
Sound:
Altec Lansing MX 4021 +HiFi
Case:
Fractal Design Node 804
PSU:
Evga G3 750W
Mice & keyboard:
Redragon Kumara & Logitech G305
Internet:
SBB
OS & Browser:
Win 10 64 bit
Treba mi jedan info u vezi naplate stete od osiguranja. Da li nakon procene imam pravo da im trazim da mi isplate taj iznos ili ne? Odnosno da li mogu da uzmem pare ili moram da popravljam kod njih ili im donosim racun iz drugog servisa.
 
Vrh