• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.750
Rezultat reagovanja
119
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K OC & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus Z97 Maximus Formula VII
RAM:
32GB HyperX Savage 2400MHz CL10
VGA & cooler:
MSI GTX 1080 Ti Lightning X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Samsung 860 PRO 1TB + 23TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Fractal Design Define R6 Blackout TG & 6x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 10 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm f/1.8, GoPro Hero 6 Black
Mozes da biras sta ti vise odgovara :)
 

Ćma

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
12.07.2014.
Poruka
1.636
Rezultat reagovanja
75
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 2600X + BeQuiet Dark Rock Pro 4
Motherboard:
MSI Mortar Max
RAM:
Patriot Viper Steel 2x8GB 3733Mhz CL17 @3200Mhz CL14
VGA & cooler:
Sapphire Vega 64
Display:
LG GL 27850
HDD:
Crucial MX300 275GB + WD Red 4TB
Sound:
Altec Lansing MX 4021 +HiFi
Case:
Fractal Design Node 804
PSU:
Evga G3 750W
Mice & keyboard:
Redragon Kumara & Logitech G305
Internet:
SBB
OS & Browser:
Win 10 64 bit
Da li si siguran? Jer cuo sam da ne daju sva osiguranja tu opciju.
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Imao sam neku situaciju pre 3 godine.
Na parkingu mi udarili auto, slomili mi prednji i zadnji branik.

Otišao u osiguranje, procenili štetu.
Oba branika su bila polomljena, Jedan 100% štete, drugi 90% po njima
Hauba malkice iskrivljena, dovoljno masiranje, i tu sam napakovao jos nesto sto mi je ranije bilo na blatobranu.
Lik sve lepo fotkao, napisao, ispalo da treba 1400E da dobijem.

Valjda jedan branik originalni 450E, plus farbanje, plus ruke farbaru i limaru, plus jedan katadiopter.
Hteo sam da uzmem sve to novo, ali posle malo konsultacija, rekoše mi ljudi da je možda bolje da zakrpim moje pošto je šteta bila smešna, jer moji leže savršeno na autu, bolje nego što će se spakovati novi... Valjda postoje šanse da ne legnu lepo u liniju... otkud znam.
Problem je bio što sam sve te delove do te cene trebao ja da poručim, platim... i da donesem račune na naplatu. Tih para tad nisam imao.

Druga solucija je bila, koju mi je osiguranje ponudilo, da mi daju na ruke 800E, pa da radim šta hoću.
Pristao sam na to. Završio meni posao za 30E krpljenje. Doduše još ga nisam ofarbao, vozim ga ovako sa "scarface" :D. inače bi me koštalo i to još 150E.
Tako da mislim da sam dobro prošao :)

Dakle, mogu da ti ponude keš na ruke, s tim što neće biti puna suma u vrednosti toga što bi ti trebalo po njihovoj računici za zamenu
 

Ćma

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
12.07.2014.
Poruka
1.636
Rezultat reagovanja
75
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 2600X + BeQuiet Dark Rock Pro 4
Motherboard:
MSI Mortar Max
RAM:
Patriot Viper Steel 2x8GB 3733Mhz CL17 @3200Mhz CL14
VGA & cooler:
Sapphire Vega 64
Display:
LG GL 27850
HDD:
Crucial MX300 275GB + WD Red 4TB
Sound:
Altec Lansing MX 4021 +HiFi
Case:
Fractal Design Node 804
PSU:
Evga G3 750W
Mice & keyboard:
Redragon Kumara & Logitech G305
Internet:
SBB
OS & Browser:
Win 10 64 bit
Mene interesuje da li su oni po zakonu obavezni da mi ponude i tu opciju da uzmem pare, da znam kako da se postavim.
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
pa ti procitaj u zakonu :P


pitaj ih... mislim da im se sigurno vise isplati da ti daju manju sumu, nego kupuju originalne delove
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Kolko u proseku košta da se sredi automatik (zamena, remont), kada vrisne na nekom pristupačnom polovnjaku?
Zavisi sta znaci "kada vrisne" ako se raspadne, koji god menjac da je u pitanju kostace boga oca.

Kod automatika moze da bude problem uglavnom hidraulika koja kontrolise kvacila u samom menjacu ili elektronika koja meri razne rotacione brzine osovina i odredjuje stepen prenosa, aktivira hidroventile, itd... To i nije nesto jako skupo. Kada sam pitao dobrog majstora koliko bi kostalo da sredi ispravan ali malo cudljiv Mercedesov 7G-tronic menjac rekao je da ga za 500e moze napraviti da radi kao nov.

Inace, filter za ulje menjaca je nesto smesno jeftin, a zamena ulja se ne radi na svakom redovnom servisu nego na tipa 50.000km. Proslog Avgusta sam menjao ulje u menjacu u ovlascenom mercedesovom servisu i kostalo je nekih 200eur sa zamenom filtera.

Da predjem tih 50.000km treba mi 5000-6000eur u gorivu i 200eur za "odrzavanje" menjaca, tako da taj trosak redovnog servisa i ne vidim kao znacajnu stavku :D
 

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.167
Rezultat reagovanja
400
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Da se nadovežem na održavanje automatskog mjenjača. Cijena dosta zavisi i od samog vozila i uslova servisa. Pisao sam jednom, čini mi se, da je drugar sa Mercedesom S klase 4.2 dizel morao da sa oko 2800KM (~1400evra) na neku pločicu u mjenjaču i to je morao isključivo u Mercedesovom salonu da radi i isključivo samo on da doveze vozilo, kao vlasnik vozila pošto je bio poslao ćaleta da mu to sredi ali mu tamo nisu dali. Ovo je neka ekstremna situacija, bar se meni tako čini. Sa druge strane slažem se sa navedenim da je skupo koji god mjenjač da vrisne. Automatik je vjerovatno skuplji za održavanje globalno ali je neuporedivo lakši za vožnju! Jbt, ja sam ga samo jedno probao u životu i od tada se pitam zašto se uopšte patim sa manuelnim!
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Predosecam da ce za 30g kada provalimo autopilote u kolima biti "kako je ovo do yaya, sto smo se uopste patili da motamo djevrek" :d

Btw, simpatičan klip o razlikama između dizela i benzina.

 

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.167
Rezultat reagovanja
400
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Predosecam da ce za 30g kada provalimo autopilote u kolima biti "kako je ovo do yaya, sto smo se uopste patili da motamo djevrek" :d
Autopilot još uvijek nemamo, bar ne u serijskoj komercijalnoj proizvodnji. Sa druge strane, automatski mjenjač je prisutan na tržištu skoro koliko i manuelni...
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
@Grodos: To sto mu je otislo je takozvani "valve body plate" koji sadrzi racunar, senzore i provodnike do ventila - a mora da se radi u Mercedesu jer se smatra "theft related" elektronikom i deo je Drive Authorization sistema, pa mora da se programira gatway da fakticki "otkljuca" novi menjac (odnosno novu elektroniku u menjacu).

Zbog ovih gnjavaza se Mercedes malo teze krade i kasko osiguranje (sa pokricem za kradju) je znatno jeftiniji u odnosu na slicne modele automobila od BMW-a ili Audi-a


Postoje i nezavisni majstori koji mogu to da urade, ali nisu nesto puno jeftiniji, a sigurnost cinjenice da je to uradio ovlasceni servis ipak nesto znaci.
 
Poslednja izmena:

OCz

PCAXE Member
Učlanjen(a)
04.04.2009.
Poruka
948
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 750 / Megashadow (lapped) Push-Pull (Scythe GT AP-15)
Motherboard:
Gigabyte P55A-UD6
RAM:
12GB Mushkin & Exceleram
VGA & cooler:
Palit StormX GTX 1050
Display:
LG 32LK450
HDD:
Samsung 840 EVO 128GB & F3 HD153WI
Sound:
Cerwin-Vega! VE-15 / Denon PMA-1500R / AKG K702 / Shanling PH300 / Asus Xonar STX
Case:
Corsair Obsidian 650D
PSU:
Thermaltake Smart SE 530W
Optical drives:
Nemam
Internet:
Imam
OS & Browser:
Windows 8 Pro x64
Da se nadovezem malo na pricu o automatiku iz mog iskustva. Vec 4+ godine vozim W203 C220 koji je automatik a pre toga sam vozio 1.5R Imprezu automatik i menjaci se poprilicno razlikuju u voznji.

Prvo sto bih zeleo reci je da ovde kod nas vlada bezveze neka averzija prema automaticima jer ocigledno manuelni dominiraju na nasem trzistu. Automatik se uglavnom moze naci u novijim ili boljim kolima ili uz doplatu a kod nas nazalost malo ko vozi dobar ili nov auto.
Znam gomilu ljudi iz Mercedes kluba (vecina vozi automatik) i takodje u servisu gde odrzavam auto su mi rekli da su samo 2 puta sredjivali automatski menjac. Generalno u Mercedesima ima dosta automatika. Izadjite na oglase i videcete da je bukvalno svaki drugi-treci Mercedes automatik. Da ne kazem cak da su vecina automatici. Od ljudi koje znam nikome nikada nije crkao menjac niti je imao ikakvih problema s njim izuzev jednog tipa koji je imao problem na S klasi W220 ali je i ceo auto bio problematican. I dalje funkcionisu po 25-30god. stari automatski menjaci u 190E, W124 itd. a niko ih uopste ni ne odrzava. Jos jedna stvar za napomenuti je da u servisu koji sam spomenuo (Stojanovic u Lestanima) par ljudi koji dolaze imaju C i E klase sa po neverovatnih 800 i 900.000km na satu. Automatici su ..

Ocigledno da se moja prica i iskustvo bazira na Mercedesu i mozda nije ista prica za generalizovanje i kod nekih drugih proizvodjaca automatskih menjaca ali to je ono sto je znam.
Jos jedna stvar koju bih napomenuo, nije svaki automatski menjac isti niti "pametan". Impreza 1.5R koja je bila 2009 godiste ima jako lose odradjen automatski menjac. Uzasno spor, salta cesto visoko, nema uopste kontinuitet neki.
S druge strane menjac u mom W203 koji je 2000 godiste je brutalno dobar. Auto prepoznaje stil voznje i na osnovu toga ce saltati. Uglavnom kada se vozi normalno uvek salta na oko 2.000rpm. Ako ste na uzbrdici drzace u nizoj brzini ukoliko je to potrebno, ako se ide nizbrdo u zavisnosti od nagiba spustice u nizu ili ostati u istoj. Prosto radi isto onako kako bi ga i ja sam saltao. Za preticanja ili ubrzanja tu je naravno kickdown na potapanje gasa, auto nije sportski pa naravno ima zadrsku od oko 1-1.5sec od kada se potopi gas dok ne spusti u nizu brzinu ali to je skroz u praksi nebitno.

I za kraj najbitnija prica koja se prica o potrosnji. Opet, zavisi izgleda od samog menjaca. Impreza je vise trosila od manuelnog za litru ili nesto vise cak. Ali W203 ne trosi nimalo, ali nimalo vise od manuelnog. Meni je prosecna potrosnja 6.1 - 6.5L i cak sta vise vecini drugih vlasnika istog auta s manuelnim je cak i veca potrosnja jer ga predpostavljam manje stede.

Sve u svemu ja licno nemam preferans manuelni ili auto, bitan je sam menjac kakav je i koji je auto u pitanju. Sigurno ce se daleko vise uzivati u A45 AMG ili Audiju S3 nego u nekoj JTD Alfi i slicno. Ko se razmislja da li da pazari automatik, ako su sam auto i menjac dobar - naravno. Price o skupim popravkama, odrzavanjima itd. su prazne price. Moj menjac od kada je kod mene 40.000km + nije pipnut. Pregledan i receno teraj, sve na mestu. A kada je pre toga radjen servis - pojma nemam, sto znaci da nije sigurno jako dugo pipnut. Sve u svemu imao sam trosak 0 din. od kada vozim auto za odrzavanje menjaca dok verujem da za tu kilometrazu vecina drugih u manuelnom je vec promenila kvacilo ako ga ne paze previse, ili ako nije, sigurno mnogo vise para spucaju u set kvacila nego sto se potrosi na autmatski menjac koji fakticki teras bez pipanja dok je ziv
 
Poslednja izmena:

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Prvo sto bih zeleo reci je da ovde kod nas vlada bezveze neka averzija prema automaticima jer ocigledno manuelni dominiraju na nasem trzistu. Automatik se uglavnom moze naci u novijim ili boljim kolima ili uz doplatu a kod nas nazalost malo ko vozi dobar ili nov auto.
Ovde si sve rekao :)
 

Apple

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.01.2010.
Poruka
1.074
Rezultat reagovanja
36
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
INTEL i7-4790K 4.0GHz 8MB EK-KIT H3O - Supreme HF 360 Overclocked to 4.9GHz
Motherboard:
MSI Z87 MPOWER MAX AC
RAM:
CORSAIR 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance CML8GX3M2A1600C9 XMP
VGA & cooler:
Vega 64 EK Full Water Cooled
Display:
ASUS VG248QE 144Hz TN panel
HDD:
Samsung 860 EVO 500GB HITACHI Deskstar 1TB 32MB 7k SATA600 HDS721010DLE630
Sound:
Integrala
Case:
Cooler Master HAF X
PSU:
SEASONIC SS-1000XP
Optical drives:
LG DWD RW
Mice & keyboard:
Razer Deathadder 3500DPI
Internet:
SBB 150/10
OS & Browser:
WIN 10 x64 Pro Legal
Da vas cujem kakva je voznja zimi sa automatikom? Sta bi bilo da se zaglavite pa treba napred nazad ili kad je jaka poledica pa pustis gas a zadnji kraj se zanosi,isto se odnosi i na krivine(pitam za zadnju vucu) a kvacila nema da se to ispegla nekako ...
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Sto se CLSa tice, jedini nacin da ga nateram da prokliznem je bio da iskljucim ESP. U "comfort" modu vecinu vremena on krece u drugoj brzini, prvu i ne koristi (makar sam tako procitao), tako da voznja po snegu uopste nije bila nesto posebno problematicna. Kada si malo agresivniji na gasu, ESP te zadrzava jako dobro. Auto je iz 2007 godine, mogu zamisliti kakvi su tek noviji sa naprednijom tehnologijom. Mada ova zima i nije bila nesto snegovita :)

Automatik ima kocenje motorom isto kao manuelni, tu nema neke velike razlike.
 

Avijon

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.10.2010.
Poruka
99
Rezultat reagovanja
4
Moja konfiguracija
Da vas cujem kakva je voznja zimi sa automatikom?
NHF al to je upravo ovo o čemu OCz priča: kod nas generalno vlada ta neka averzija prema svemu novom tj. čim se nema previše iskustva sa nekim stvarima, odmah su ovakvi komentari prisutni.
Ne vidim razliku između zime i leta tj. ne kapiram što bi se trebao automatik razlikovati od manuelca? Realno, danas je na svetu mnogo prisutniji automatik nego manuelac (ne mogu u to da računam npr. Indiju jer oni verovatno još uvek imaju četvorostepene manuelce u svojim automobilima...) tako da je sve to već odavno pripremljeno i za zimu i za sneg i za sve moguće i nemoguće uslove.
Hoćeš da kažeš da su npr. Šveđanke koje voze manuelce osuđene na propast jer nisu toliko "nežne" na kvačilu kao muškarci tj. (malo šovinistički stav :d) jer su muškarci bolji vozači? :d
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Mnogo bre pricate o problemima o plinu. Ja sam se nagledao svega i svacega jer mi cale ima servis za ugradnju plina vec 10 godina. Da ne lupam cifre, samo cu reci da je godinama imao preko 50-100 ugradnji godisnje, pricamo o malom Servisu u Pancevu. Gde on sam radi servise i prednji deo kola a unajmi dodatnog radnika za svaku ugradnju za zadnji deo (rezervoar, busenje, creva itd).
Vecina ljudi sto dolazi i ugradjue plin su ljudi koji koriste auto za prevoz do posla i za sam posao. Broj kola koji je dosao sa motorima jacim od 120KS je manji dvocifreni broj..
Sto se tice redovnog servisa koji podrazumeva menjanje dva filtera i provera stanja tj mape to je smesno.. Treba da se radi redovno i uopste ne kosta puno.
Zamena membrani isto bi trebala da se radi, ali jako mali broj ljudi uradi na vreme jer vecina izvoza tih 50-100.000 km i tek kada krene da zeza dodje na servis. Oni koji redovno dolaze nemaju nikakav problem. Kada dodju to je u skoro 100% slucajeva jer su im filteri puni, jer nisu dolazili na zamenu ili im je struja u autu otisla, tj pravi problem.
Pravi majstor ce ugraditi kako treba i problema nece biti, majstor kako moj cale koji je zavrsio motore sa unutrasnjim sagorevanjem na masinskom faksu, prosao sve obuke i ima znanje. Isto ce ti takav majstor kazati da ti ne moze uraditi plin jer te zeza struja, motor ti je u losem stanju itd itd.
Sve sto se cuje lose od plina je opet, u skoro 100% slucajeva zbog ne strucne ugradnje i ne odrzavanih krsina od kola koji misle da kada hoces da ugradis plin apsolutno nista drugo ne moras da sredjuejs niti imas sredjeno.
Prava ugradnja plina podrazumeva radjenje mape posto se ugradi plin, vozeci auto po gradu 15 minuta pa onda po autoputu 15 min. To se radi sa laptopom, gde jedan vozi a majstor gleda i popravalja mapu (treba da bude priblizna mapi benziskog, pa se onda steluje na jos bolje / gore). Pored toga se steluje na koliko stepeni se prebacuje, ms dizni za ubrizgavanje, postoje i adaptivne mape kod boljih uredjaja itd. Posto se auto preda, vlasnik dolazi ponovo posle 1 mesec da se kola opet prikljuce i proveri mapa tj nacin na koji on vozi i optimizuje.
Auto moze da se namesti da vuce jako dobro, skoro identicno kao na benzinu. Naravno bice potrosnja malo veca, tako da price da se auto vuce na plinu padaju u vodu - sve dok je motor u dobrom stanju. Cesto auto upravo bolje ide na plinu zbog loseg stanja benzinskog dela..
Prica o kvalitetu plina je sasvim druga, svi sto voze znaju da je plin najgori kod bas, prvo sipanje u Madjarskoj ili Bosni moze da vas uveri. Meni je potrosnja sa sipanim u bosni kada sam isao na more se spustila 15% pa vi vidite :)
Elem, Da li nekome treba plin ili ne je pitanje za svakog pojedinacno, meni je prosle godine usteda na plinu bila skoro 100.000 Dinara za 1 godinu. Ja radim na novom beogradu i putujem 40km na dan. To je bila razlika da sam sipao benzin umesto plina jednom nedeljno :)
Prica o atestima je isto smesna, ako je nekome problem da jednom u nekom vremenskom periodu uradi isti ili posle zameni bocu i sta vec "nadju" da treba - takav ne treba uzimati plin uopste, jer boze moj to je drndanje :)
Plin je *****e....
1. Neću bocu u gepeku
2. Neću dodatne probleme (svakako ih ima koliko god bili mali)
3. Neću ateste i reateste
4. Neću malu autonomiju (hoću 1000 km da pređem da ne sipam nigde)
5. Neću manju snagu motora (hoću veću)

Benzinac + TNG (u valjanom stanju) košta kao vrlo solidan turbodizel, a ušteda je distkutabilna.

Ili ću da vozim na benzin ili na dizel, TNG je popularan najviše u banana državama poput Srbije, Bugarske, Bosne itd... U razvijenom svetu nemaš gde da sipaš TNG, ako putuješ negde.

TNG je iznuđeno rešenje za one koji nemaju love da voze automobil, pra voze šporet i teše se da su uštedeli lovu, koju realno nemaju.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Vidi, nisam ja preporučivao, ja sam napisao sta bih ja radio. Moj tempo voznje nije kao neciji.. Lepo si rekao, ako ti treba ovo, ako treba ono...
Za 5god sam presao ~80.000km.
90% mojih predjenih km su gradska voznja 3-10km po turi... To nijedan dizel ne trpi...
Za godinu i po sam prešao 65.000... i to sa remapom, a sada sa većim turbom i dosta konja i njutnmetra i dalje je kvačilo stock, fabričko, nisam ništa pipnuo, zamajac ne lupa, dizne su bile sasvim solidne, ali sam zbog planiranog tjuninga stavio nove, a veruj mi, ne bi bacao 170KS sa tim diznama da su bilo mnogo loše. Bez neke štednje goriva auto mi troši oko 8 litara 90% gradske vožnje, a što se održavanja tiče, to su uglavnom redovni servisi, a uz nešto ulaganja taj matori dizelaš od 14 godina je doveden u top formu. 6 litara ni sa kakvom štednjom neće trošiti u gradu, to su bapske priče, ali sa normalnom može da bude ispod 8, što za motor te snage i obrtnog momenta stvarno nije previše.

Pazi, meni je sasvim dovoljno kako mi vuče auto, pored ovih "slina" sto se vuku po gradu u ko zna kakvim TDI, JTD sto stede gorivo ne bi li trošili 6l po gradu, vise koristim trubu jer ranije dođem do 50km/h nego većina a ne flekam se, ne krecem skripeci točkovima isl.... Na otvorenom, do sad mi nikad nije bio problem obilazenje, ocenim i obiđem.. Dosad nisam imao kritičnih preticanja jer je najbitnije oceniti... Ako ne oceniš kako treba, džaba tork i ne znam kakvi konji ako je "konj" za volanom..
Slažem se, ali ono što je tebi kritično preticanje, meni nije, a zahvaljujući tome imam konfor da preteknem 10 šlepera, dok ti možeš 1 sa 1.4. ;)

Sve to kažem iz svog ugla.. Razumem ja da neko voli da stiska po gasu, da voli manijacki da ubrzava ali ja to nisam. Ko jeste, nema sta da traži sa motorima koji mene zadovoljavaju ;)
Pošteno! :cool: Uostalom šta će bakama i dekama 200+ konja pod haubom. :p Šalu na stranu, ali znam dosta ljudi koji ne voze brzo, jer ne znaju, boje se ili ne žele da rizikuju ili krše propise. Svačega ima.

Pazi, tebe moje performanse neće nikad zadovoljiti ali meni i dosta velikom broju ljudi će biti sasvim ok...
Fiat Brava, 76kW, 1050kg ili tako nesto.. Nista mi nije lakse obici kamion koji ide 70km/h u tom Fiatu iako ima 30KS vise..
Pa nisam baš siguran u tu tvoju pretpostavku. Sa Bravom koja je 30KS jača, sigurno preticanje kraće traje, mada je to i dalje benzinac od 100 KS sa relativno malim obrtnim momentom, tako da to traje i na njemu. 70-110 je najbitnije ubrzanje, tako npr. Golfu sa 1.6 16V motorom treba nekih 8 sekundi da ubrza od 70-110, dok meni sa 1.9 TDI od 220KS i 470Nm treba 2,9 sec. Ne kažem da je TDI od 220KS standardan auto na našim prostorima, jer nije, ali običan od 115KS obavlja taj posao osetno brže od benzinca.... tj za nekih 6,8 - 7 sec, opet ne zahvaljujuci mnogo vecoj snazi, nego obrtnom momentu. Pored toga, taj dizel od 115KS ce bolje odreagovati u cetvrtoj brzini na 70-80, uz manju potrosnju.

U svakom slučaju, nisu performanse bitne već da auto bude ispravan.. Kad dođu veći troskovi, dizne, zamajac, turbina, većina ljudi sa ovih prostora nema pare ili neće da da pare odmah da srede pa auto trpi, vozi se neispravan isl.. Kad imaju tako poluispravne automobile, samo im fali 200+KS i 300+Nm...
Apsolutno, auto mora da bude ispravan, ja prvi nisam za tjuniran auto koji je neispravan. Prvo ga dovedi u full ispravno stanje, pa onda pricaj o tjuningu. I stock mora biti full ispravan, a da ne pricamo o snagama o +200KS. A to da se voze neispravne kante, to stoji kako za dizelase, tako i za benzinjare. Ja se ne ubrajam u tu skupinu. ;)

U svakom slučaju, slažem se sa tobom da svako treba da kupuje auto u zavisnosti od potreba i nacina vožnje..
Meni ne treba dizel, i ne bih se menjao za Golf V TDI sem ako ne bi bio neki od 50k km a da ga dobijem za smesne novce...
E, da, pričaš o nekom TDI-u od 200.000km.. Takvi se mogu na prste nabrojati a da su stari kao moj golf, 11god, pa skoro pa 12god..
Moraš da shvatiš jednu stvar. 1.9 TDI od 105 KS koji je prešao 200.000 ima mnogo više života u sebi od 1.4 16V koji je prešao isto toliko, čak i od onog koji je prešao 100.000. ;)
Zašto je to tako ? Pa zato što prvo...donji deo motora na tom TDI-u nema znakova habanja ni posle 400.000 km, dakle, i dalje se vide honovi na bloku, karike su u full stanju... posle 400.000!!!! Kritična stvar na svim turbodizelima su glave motora.

S druge strane kod 1.4 16V, pa i 1.6 16V... poznato je da su se pokazali kao najveće đubre koje je ikada VW izbacio na tržište. Aluminijumski blok, problematične hilzne, leteći ležajevi za koje ne postoji specijala...itd... sve su to stvari zbog kojih se takav agregat ne radi, već se baca u smeće kada izgura svoje. Takvi benzincu su napravljeni da se kupuju novi, ili sa jako malom kilometražom i to je to.

Da sam na tvom mestu i da mi neko ponudi 1.9 TDI BKC od 105KS sa do 200.000 pravih, u highline opremi, ocuvanog enterijera, svakako bi ga menjao glavu za glavu bez mnogo razmišljanja. Razumeo bih da živiš u Nemačkoj, pa da ne možeš sa dizelom starijim od 5 godina u Umwelt zonu i da te država drpa na registracijama zbog poreza na dizelaše, ali ne živiš tamo. Da živim u Nemačkoj, verovatno bi vozio nekog turbo benzinca, na benzin naravno, jer bi me bolelo uvo da li trošim 250 ili 150 evra mesečno na gorivo.
 

OCz

PCAXE Member
Učlanjen(a)
04.04.2009.
Poruka
948
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 750 / Megashadow (lapped) Push-Pull (Scythe GT AP-15)
Motherboard:
Gigabyte P55A-UD6
RAM:
12GB Mushkin & Exceleram
VGA & cooler:
Palit StormX GTX 1050
Display:
LG 32LK450
HDD:
Samsung 840 EVO 128GB & F3 HD153WI
Sound:
Cerwin-Vega! VE-15 / Denon PMA-1500R / AKG K702 / Shanling PH300 / Asus Xonar STX
Case:
Corsair Obsidian 650D
PSU:
Thermaltake Smart SE 530W
Optical drives:
Nemam
Internet:
Imam
OS & Browser:
Windows 8 Pro x64
Da vas cujem kakva je voznja zimi sa automatikom? Sta bi bilo da se zaglavite pa treba napred nazad ili kad je jaka poledica pa pustis gas a zadnji kraj se zanosi,isto se odnosi i na krivine(pitam za zadnju vucu) a kvacila nema da se to ispegla nekako ...
Pa ako treba napred-nazad onda D i R :D za krivine nema nikakvih problema, auto je u brzini isto kao i da je manuelni. Zimi ga vozim u zimskom modu a to je na mom menjacu zapravo samo da uvek krene iz druge i to je to. Ocigledno se voznja po snegu mora prilagoditi, nema nikakvih problema sa automatikom ali definitivno je zadnja vuca kod mene minus zimi u odnosu na prednju ili sa cetiri tocka. Non stop se pali ESP ako se malo vise pipne gas. Inace zivim u BG-u i vozim po gradu, nisam imao ne znam kakve ekstremne uslove poput ne znam kakvih poledica itd. Sve u svemu menjac nije nikakav problem niti vidim da je mauelni u predosti tu, ali sto se tice vuce kod zadnje je estremno bitno da su zimske gume dobre
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.946
Rezultat reagovanja
142
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Plin je *****e....
1. Neću bocu u gepeku
ne vidi se, nemam rezervni tocak ali imam dva spreja za reparaciju gume.. dosad sam bio te srece da nisam probusio nigde gumu..
2. Neću dodatne probleme (svakako ih ima koliko god bili mali)
ako se to uradi kako treba, nema nikakvih problema. veci problem je kad kupis auto sa ugradjenim plinom koji ko zna kako je ugradjen i dobijes nasledne probleme..
3. Neću ateste i reateste
jednom u 5 godina 50e nije nikakvo cimanje niti izdatak
4. Neću malu autonomiju (hoću 1000 km da pređem da ne sipam nigde)
malo bezveze zelja ali sa plinom imas dva rezervoara i ako ostanes bez plina vozis na benzin dok ne sipas plin..
5. Neću manju snagu motora (hoću veću)
sekvent uredjaji ne smanjuju snagu motora sami po sebi. racunar upravlja svim parametrima i samo mozes dobiti vecu potrosnju u slucaju loseg plina. u slucaju jako loseg plina ne ide nikako, to stoji ali ja tako bas los plin jos nisam sipao..

Benzinac + TNG (u valjanom stanju) košta kao vrlo solidan turbodizel, a ušteda je distkutabilna.
diskutabilno je i to.. sve zavisi na sta natrcis, zavisi od slucaja do slucaja, moze biti cena ista, moze biti manja, moze biti veca, to je totalno relativno..
Ili ću da vozim na benzin ili na dizel, TNG je popularan najviše u banana državama poput Srbije, Bugarske, Bosne itd... U razvijenom svetu nemaš gde da sipaš TNG, ako putuješ negde.
gresis, imas TNG na mnogo mesta. u grckoj je bila kampanja prosle godine za ugradnju plinskih uredjaja, njima je veci porez za kupovinu dizel automobila. imas nove automobile koji imaju fabricki ugradjen tng ili cng a to nisu sigurno ubacili u program zbog banana drzava..

TNG je iznuđeno rešenje za one koji nemaju love da voze automobil, pra voze šporet i teše se da su uštedeli lovu, koju realno nemaju.
vidi, za ovo predhodno sam imao snage i volje da ti izbacim koji kontaargument, ne kazem da nisi u pravu, samo kazem da nisi u potpunosti u pravu ali za ovo zadnje, to je glupost i ne znam kako da ti odgovorim na to... mozda sam ja izuzetak od tog slucaja jer eto nemam para da vozim automobil pa ih imam dva.. ju, ju..:wave:
 

Typhoon.X

Moderator
Učlanjen(a)
12.04.2009.
Poruka
1.219
Rezultat reagovanja
221
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Seraphim/Azrael
CPU & cooler:
AMD Ryzen 3700X | AC Liquid Freezer II 360
Motherboard:
X570 Aorus Elite
RAM:
2x16GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz 16-19-19-39
VGA & cooler:
GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
Display:
DeLL G3223D
HDD:
A-Data SX8200 Pro 512GB + Crucial P1 1TB + Seagate ST1000VX000 + WDC WD20EARX
Sound:
FX-AUDIO DAC-X6
Case:
NZXT H710
PSU:
CM V1200 Platinum
Optical drives:
Xternal LG GP08NU6W
Mice & keyboard:
Corsair K70 RGB Mk.2 (MX Brown) | Logitech G502 Lightspeed
Internet:
SBB Cable 300/30
OS & Browser:
Microsoft Windows 10 Pro x64 | Firefox
Other:
Dell Latitude 5400 | Mikrotik hAp ax3 | Galaxy S21 Ultra | Sennheiser HD518
...I'll just leave this here... :P

 
Poslednja izmena:

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
ne vidi se, nemam rezervni tocak ali imam dva spreja za reparaciju gume.. dosad sam bio te srece da nisam probusio nigde gumu..
Taj set za reparaciju je b00lja. Kada isečeš gumu, a to mi se desilo na udarnoj rupi, ne pomaže. Samo rezervni točak.

ako se to uradi kako treba, nema nikakvih problema. veci problem je kad kupis auto sa ugradjenim plinom koji ko zna kako je ugradjen i dobijes nasledne probleme..
I kad se uradi kako treba opet ima barem malih problema. Npr. creva za vodu, creva za gas, zatim kojekakvi prekidači MADE IN PRC, zatim ako ti odu kablovi detonacija je sigurna, čak i sa sequentom. Nije redak slučaj da se likovima na stilićima 1.6 16V razletela usisna grana. Ne mora da znači da će to tako biti, ali nije nemoguće.

jednom u 5 godina 50e nije nikakvo cimanje niti izdatak
malo bezveze zelja ali sa plinom imas dva rezervoara i ako ostanes bez plina vozis na benzin dok ne sipas plin..
Jednom u 5 godina, a posle 9 godina menjaš celu TNG instalaciju jer je boci i isparivaču istekao fabrički atest. Plaćaš lopovskoj državi 100e za atest za vađenje TNG-a iz auta. TNG je iznuđeno rešenje za loš standard. Ne dam državi 50e pored atesta koji se normalno radi kada ugradiš plin, jer NISU ZASLUŽILI. TNG zimi ume da poskupi da košta skoro kao benzin. Dešavalo se da cena bude i 90 dinara, što je totalni nonsens.

sekvent uredjaji ne smanjuju snagu motora sami po sebi. racunar upravlja svim parametrima i samo mozes dobiti vecu potrosnju u slucaju loseg plina. u slucaju jako loseg plina ne ide nikako, to stoji ali ja tako bas los plin jos nisam sipao..
Ne smanjuju, jer nema venturija koji guši motor. Međutim, da bi dobio jednaku snagu treba ti više litara plina nego benzina, tako da za te iste performanse moraš da trošiš više gasa. Osim toga, ako voziš kratke relacije, imaš 50% vožnje na benzin...kod sequenta, jer je paljenje na TNG diskutabilno. OK, može da se našteluje da to prebacuje ranije, to sve stoji, ali ne troši ti auto samo TNG, nego i benzin. Ako potroši 10 litara TNG-a u gradu, popije ti još litar benzina. U poređenju sa turbodizelašem, ušteda je smešna, ako skoči cena TNG-a, ušteda se topi. ;)

diskutabilno je i to.. sve zavisi na sta natrcis, zavisi od slucaja do slucaja, moze biti cena ista, moze biti manja, moze biti veca, to je totalno relativno..
Konkretno na oglasima dobar Golf V 1.4 16V sa malom kilometražom košta 5700 evra...kupljen u srbiji, prešao 85000 km....

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7972870/volkswagen-golf-5

I to vredi gledati, jer u njemu očigledno ima još života. Ugradi u njega TNG, smanji mu cenu i koštaće 6000 evra. Jednako očuvan Golf V 1.9 TDI koštaće 7000... ali u boljem paketu opreme, sa metalik bojom, od prvog vlasnika, kupljen u srbiji...Dakle, skuplji jeste, ali je i bolji...

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8458691/volkswagen-golf-5-19-tdi

a sa nešto većom kilometražom i za manje para:

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8439731/volkswagen-golf-5-19tdi

Dakle, jednako očuvan, isto godište, sa istom kilometražom, sa boljom opremom svakako košta nešto više, a sa nešto većom km, takođe solidno očuvan može da bude čak i jeftiniji. Pa neka mu ne valja i plivajući zamajac, za 500 evra kupiš nov sa sve setom kvačila i miran si.

gresis, imas TNG na mnogo mesta. u grckoj je bila kampanja prosle godine za ugradnju plinskih uredjaja, njima je veci porez za kupovinu dizel automobila. imas nove automobile koji imaju fabricki ugradjen tng ili cng a to nisu sigurno ubacili u program zbog banana drzava..
U Grčkoj ga ima, ali ga nema u Austriji npr, pa i u Mađarskoj na autoputu nemaš skoro nigde TNG. Obično moraš da skreneš sa autoputa negde i da tražiš TNG. Totalna budalaština i dobar razlog da ne vozim TNG. U Srbiji ima skoro na svakoj pumpi, u CG, mada tamo ne idem, osim ako mi plate debelo. Takođe i u Bosni ima TNG-a, po Hrvatskoj onako... na autoputu samo jedna pumpa pre Zagreba toči TNG, ali zato treba da dođeš od BG do ZG sa jednim rezervoarom, skoro 350 Km nemaš nigde da sipaš.

vidi, za ovo predhodno sam imao snage i volje da ti izbacim koji kontaargument, ne kazem da nisi u pravu, samo kazem da nisi u potpunosti u pravu ali za ovo zadnje, to je glupost i ne znam kako da ti odgovorim na to... mozda sam ja izuzetak od tog slucaja jer eto nemam para da vozim automobil pa ih imam dva.. ju, ju..:wave:
Svako vozi ono za šta ima ili nema para. Ako voziš ono za šta nemaš para, onda si na***ao...to je svima poznato, jer ćeš svu lovu dati na vožnju. Činjenica je da imaš 3000 evra mesečno platu ne bi razmišljao o TNG-u, nego bi vozio ono što ti se dopada. Ako malo pogledaš po razvijenijem svetu, retko ko vozi TNG u gepeku. A što se tiče love, pa evo ja prvi sam vozio dvojku na TNG jer nisam imao love za drugo i super je poslužila, stvarno ne mogu da se žalim, ali turanje TNG-a npr. u A8 je ******izam. Prosečan Srbenda bi i u Ferrari ugradio TNG. ;)
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.946
Rezultat reagovanja
142
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Ali meni uopšte ne smeta sto vozim na TNG.. U tome je razlika...
Još jedna činjenica je da TNG ima malo vise oktana od benzina pa ne ide to bas da troši vise plina nego benzina...
Da se ne lazemo, subjektivnu jako ocenu daješ za plin koja je bazirana na tvom iskustvu sa tom dvojkom i na nekim iskustvima ljudi koji ko zna kakve uredjaje u kakvim autima su imali.
Ja kažem i stojim iza toga, na osnovu svog primera, da nije nikakva sramota voziti na plin, da to ne nosi obavezne probleme, da sam sipao u Mađarskoj na autoputu plin, da sam u Austriji sipao u Becu plin... Moze ga biti samo sve vise i vise na pumpama, nikako sve manje i manje...
Sutra bih opet birao benzinca, nebitno jel ću ugrađivati plin ili ne... Jer, moderni turbo benzinci imaju osetno nizu potrosnju, imaju turbo punjace i ne vidim zasto bih bas morao da uzimam turbo dizela, bez da pogledam i nekog turbo benzinca...
Mislim da se previše lozite na dizele jer realno nemaju tolike prednosti...
Plin je samo opcija kod benzinca za smanjivanje troska goriva koja ne mora da se ni ugradjuje ako nije velika potrosnja..
Eto, koliko Fantomov paja troši po gradu u DIN/100km, koliko troši Laguna3 2.0? Moraju da kontrolisu nogu na gasu da bi smanjili troskove goriva i onda džaba taj tork i konji ako se vozi lagano... Sve ima svoje...


Sent from mighty voodoo magic ;)
 

R_U_S

Banned
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
117
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Athlon64 X2 3800+@3GHz-Cooler Master Hyper 212 , Aerogate 1-----Turion64 1.6GHz
Motherboard:
Biostar A78XA-A2T-AMD-Ati RD770-----Acer Aspire 9300
RAM:
2x1Gb Kingston VR@1GHz-5-4-4-12 -----2xGB DDR2 SODIMM
VGA & cooler:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
Display:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
HDD:
2xWD 640Gb RAID 0-----2.5" Hitachi 120Gb
Sound:
Creative Audigy 2, Altec Lansing 5100 Realtek ALC 883
Case:
Chieftec Dragon DX-01WD
PSU:
LC Power 550Wt
Optical drives:
HP DVD630i, LiteOf DVD-----TSST Corp DVD-RW
Mice & keyboard:
Logitech: RX1500, RX250, ...
Internet:
ADSL
OS & Browser:
WinXP professional
Ajmo da poredimo različite motore u istom automobilu
Fantomov paja troši nešti malo manje od 8l kada ga ručno šalta. Šta misliš koliko troši neki 2.0 benzinac u tom pasatu, sa 110ks, u istim uslovima. Pa ne može manje od 12l.
Ja sada vozim Fiat Idea 1.3MJET od čeličnih 70ks.
Po gradu sa klimom, po bordu 5.9l/100km, od čepa do čepa 6.5l/100km, na uzorku od oko 700km, prosečna brzina 21km/h. Verovatno bi mi trošila manje da je manje stiskam, al ne mogu, treba joj gasa da bi išla uz veću uzbrdicu, što znači da iz prve u drugu često šaltam na oko 4000rpm, na primer na onoj uzbrdici koja izlazi na okretnicu trolejbusa u Ustaničkoj.

Auto put najviše, sa klimom i sa krovnim koferom, držao sam tempo oko 130, najviše može da ide 138km/h sa klimom na +36C, i 145km/h na +22C bez klime. Potrošnja 6.6l po bordu, tj 7.2l/100km od čepa do čepa.
Ne znam nikoga ko ima Ideu benzinca 1.2 16v ili 1.4 16v pa da mogu da uporedim potrošnju, ali pretpostavljam da u tim uslovima srču oko 10l.
Video sam na flcs jedno retko priznanje vlasnika fiat 500L 1.4 16v, po gradu po bordu mu troši 9,5l sa prosekom 25km/h. Nesrećnik ne sme da sipa pun pa da ustanovi potrošnju, a verujem da mu bord laže bar 1l na tih 9,5l. Upravo sam našao podatak da je taj 500L težak 1220kg, a Idea 1.3mjet ima 1200kg. Znači meni je po gradu potrošnja manja za cca 4l (6.5l vs 10,5l). I gde je tu ušteda kada se ugradi plin. Pa bolje uzeti odmah 500l 1.3mjet.
Inače vlasnici punta 1.3mjet se šlogiraju kada kažem da mi auto troši 6.5l po gradu, padaju u nesvest, a većina ih blene samo u lažljivi bord kompjuter i ne sipa pun i ne računaju potrošnju, a i zaboravljaju da je punto 1.3mjet sa 5 vrata težak 980kg.
Meni 100km po gradu sa prosečnom brzinom od 21km/h i potrošnjom od 6,5l izađu: 6,5*140,4=913din
ako bih vozio na plin bilo bi, aj da računam da idea 1.2 16v troši 11l plina i 1l benzina za paljenje i vožnju dok se ne ugreje (ja ne znam nekoga da mu auto troši isto plina i čorbe): 11*68+139=887din
Razlika je 913-887=26 dinara.
Mislim da se ne isplati nikako. I još nešto, znam par ljudi kojima je na plincu crkla pumpa za benzin, benzinske dizne se zapušile.
 
Poslednja izmena:

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ali meni uopšte ne smeta sto vozim na TNG.. U tome je razlika...
Još jedna činjenica je da TNG ima malo vise oktana od benzina pa ne ide to bas da troši vise plina nego benzina...
Oktani nemaju previše veze sa potrošnjom ako ti je motor podešen za 93-95 oktana koliko ima naše gorivo, tj. benzin. Dakle, da sipaš 100 oktana benzin trošiće ti otprilike isto, možda za fragment manje. TNG je totalno drugačije gorivo od benzina, ima manju kalorijsku vrednost, pa je inače za istu silu potrebno 10% više TNG-a.
1 litar TNG-a ima oko 0.51Kg.
1 Kilogram TNG-a ima 47Mj
1 litar TNG-a ima 23,5 MJ (Mega Džula)

1 litar benzina ima 0.73722 Kg
1 kilogram benzina ima 47,3 Mj, dakle, jedan litar benzina ima 34,87 MJ, dakle, znatno veća kalorijska vrednost po litri, dok je po kilogramu otprilike ista. Prema tome, ili više troši, ili slabije performanse, to je čista fizika.

Da se ne lazemo, subjektivnu jako ocenu daješ za plin koja je bazirana na tvom iskustvu sa tom dvojkom i na nekim iskustvima ljudi koji ko zna kakve uredjaje u kakvim autima su imali.
U dvojci sam imao BRC uređaj koji je bio odličan i u to vreme kada sam ga ugradio jedan od najboljih. Sa samim uređajem nisam imao ni jedan jedini problem za celih 160.000 km koliko sam prešao sa plinom. Međutim, imao sam kojekakve probleme sa curenjem antifriza, porozna creva od plina, tj. vode za grejanje plina, zatim problem sa prekidačem za GAS/benzin, koji je rešen ugradnjom releja za pumpu za gorivo i imao sam generalno problema sa starim kablovima za paljenje, koji su bili rešeni zamenom kablova koji su za 16V koštali nekih 100 eura. Tvoj auto takođe ima kablove i na njima bobine koje vole da crknu, svaka košta 30tak eura, imaš ih 4, pa je tu priča još skuplja nego na matoroj dvojci GTI. Ne kažem da će tebi crći ili da su ti crkle, ali su to stvari koje se redovno dešavaju na benzincima. TNG traži jako kvalitetnu struju i varnicu, tako da svećice moraš češće da menjaš i to nešto tipa na 15-20.000 km, svaki drugi servis. Ako baš hoćeš da to dobro radi imaš one Brisk za TNG, kojekakve sa iridijumskim elektrodama, dakle nije uopšte toliko jeftino koliko se misli. Ako ih ne menjaš, rizikuješ detonaciju. Sa kvalitetnim svećicama za TNG, možeš da izguraš više km.

Ja kažem i stojim iza toga, na osnovu svog primera, da nije nikakva sramota voziti na plin, da to ne nosi obavezne probleme, da sam sipao u Mađarskoj na autoputu plin, da sam u Austriji sipao u Becu plin... Moze ga biti samo sve vise i vise na pumpama, nikako sve manje i manje...
Niko nije rekao da je sramota voziti na plin, daleko od toga, ako već imaš benzinca, dobro te služi, ne želiš da ga prodaš. nema razloga da mu ne staviš plin. Naravno, pod uslovom da ne voziš neku premium limuzinu, onda si stvarno ***** sa A8, S klasom itd.. sa TNG-om unutra.

Sutra bih opet birao benzinca, nebitno jel ću ugrađivati plin ili ne... Jer, moderni turbo benzinci imaju osetno nizu potrosnju, imaju turbo punjace i ne vidim zasto bih bas morao da uzimam turbo dizela, bez da pogledam i nekog turbo benzinca...
Skoro svi turbo benzinci imaju direktno ubrizgavanje danas. TNG i TFSI, TSI, GDI...JTS... itd... ne idu baš najbolje. Postoje kojekakve varijante za ubrizgavanje tečne faze gasa kroz DI injektore, ali je cela procedura jako skupa. Opet, turbo benzinac od 1.4 litara i 140 KS npr... troši više nego turbodizel od 2 litra i 140 KS.

Mislim da se previše lozite na dizele jer realno nemaju tolike prednosti...
Plin je samo opcija kod benzinca za smanjivanje troska goriva koja ne mora da se ni ugradjuje ako nije velika potrosnja..
Prednosti u odnosu na šta ? Atmo benzinca od 1.4 litara? Atmo benzinca od 2 litra ? Turbo benzinca od 2 litra ?

Ajmo ovako... ako posmatraš stvari ovako, koliko dobijaš KS i Nm za određenu potrošnju goriva, onda dolaziš do zaključka da je turbodizel tu trenutno najbolje rešenje, jer:
1. turbodizel do 2 litra od 130-140 KS lako može da se podigne na 170-180KS ako je ispravan
2. turbodizel od 2 litra i 170 Ks sa 400+ Nm ima bolje međuubrzanje nego turbobenzinac od 200KS iste kubikaže i troši u proseku 80% manje, dok turbodizel od 130KS ima međuubrzanja bar kao benzinac od 150KS atmosferski od 2 litra ili turbo od npr. 1.4 litra, opet uz manju potrošnju.
3. postoje turbodizeli do 2 litra koji su jako izdržljivi, koji mogu mnogo da sabiju km...imaju veliki resurs, vrlo su pouzdani itd... da ti ne navodim koji su to, prežvakali smo to 1000 puta. Svi ti turbodizeli su znatno pouzdaniji i kvalitetniji agregati nego aluminijumske konzerve od downsize-ovanih 1.2 1.4 turbo motora na benzin.
4. za težak auto, porodični auto veće mase je daleko bolje rešenje 2 litra turbodizel, nego 1.4 turbo benzinac, najviše zbog nisko postavljenog obrtnog momenta koji sa lakoćom povlači težak automobil.

Ono za šta je neprikosnoven mali benzinac do 1200 cc je za gradsku vožnju i akanje po gradu i to bez plina i to jer:
1. nema problem da začađavi turbo i EGR od gradske vožnje
2. nema problem sa DPF-om (mada se to da maknuti sa dizela)
3. slab je, ali po gužvi to nije bitno jer ne možeš da letiš.

Međutim ako ti auto treba za kombinaciju gradske i drumske vožnje sve te prednosti benzinaca padaju u vodu.

Eto, koliko Fantomov paja troši po gradu u DIN/100km, koliko troši Laguna3 2.0? Moraju da kontrolisu nogu na gasu da bi smanjili troskove goriva i onda džaba taj tork i konji ako se vozi lagano... Sve ima svoje...
Evo meni sa redovnim punim gasovima po gradu troši 8.5 litara na 100 km, a ako vozim normalno izađem na 7-7,5...dakle oko 1000 dindži na 100km. Za to što isporučuje na točkovima teško da može bolje. Paja ima automatski menjač, pa u automatik modu troši više. Laguna 3 ne znam koliko troši, nisam je vozio.
Audi A4 B8 2.0 TDI 120KS 2009. remapiran na 177KS i 420Nm troši po gradu oko 8 litara na 100 km. Benzinac te snage bi trošio bar 35-40% više benzina. Trenutno je cena LPG-a niska u odnosu na ostala goriva, ali umela je da bude i 90 dinara po litri, pa se postavljalo opravdano pitanje zašto voziti na TNG.

Mislim da se ne isplati nikako. I još nešto, znam par ljudi kojima je na plincu crkla pumpa za benzin, benzinske dizne se zapušile.
Ja znam mnoge kojima su otišle dizne i pumpa od vožnje na TNG.
 
Poslednja izmena:
Vrh