Kako se bliži izlazak novog operativnog sistema iz Microsofta, Windows-a 7, sve je više pitanja o tome šta zapravo on donosi korisnicima sem novog grafičkog interfejsa, koji su mnogi korisnici imali priliku da vide instaliranjem nekih od build-ova koje je Microsoft pustio korisnicima za download. Ako pogledamo dalje od novog grafičkog interfejsa, koji je u najmanju ruku odličan sudeći po komentarima korisnika na raznim forumima i blogovima, Microsoft je dosta dobro prepravio Vistin „kernel“ i doneo prilično impresivan broj novina.
U Windows Visti jedan od najvećih problema je bio takozvani „foot print“ samog sistema, tačnije nakon sveže instalacije isti je zauzimao prilično veliki broj rersursa i dostupne memorije. Sem toga, Visti nikako nije polazilo za rukom da nakon završetka rada sa nekom aplikacijom memoriju koja je dodeljena istoj vrati sistemu. Izgleda da su sve te greške ispravljene u novom OS-u. Bolje iskorišćenje memorije nije jedina novost vezana za novi OS, tu je i DX11 koji treba da donese veliki broj novih mogućnosti, pre svega igračkoj populaciji. Neke od novina u DX11 su Physics API, tesselator-i, i još mnogo ostalih unapređenja.
DX11 nije bitan samo za gaming, po prvi put će aplikacije biti u mogućnosti da izaberu procesor na kojem će raditi. Ovde se ne govori samo o CPU jezgrima, naime, bićemo u mogućnosti da izaberemo rad na CPU ili GPU jedinicama, takoreći u hodu, „on the fly“.
Primer, recimo da se glavni UI neke aplikacije ne izvršava na GPU jedinici (bilo grafički ili na GP/GPU način), ono što će DX11 moći da uradi je to da će neke delove koda koji više odgovaraju izvršavanju na CPU jedinici a drugi deo koji više odgovara GPU-u raspodeliti na taj način.
Ovo ujedno znači da bi trebalo da bude što manje „overhead“-a u tranziciji između ova dva procesorska objekta. Takođe, ovi bi za same developer-e značilo dosta manje utrošenog vremena u pisanju aplikacija koje bi bile u stanju da iskoriste takozvani „parallel power“ GPU procesorskih jedinica.
Windows 7 takođe donosi i dodatne mogućnosti koje se tiču rada sa novom generacijom SSD diskova, postoje određene optimizacije za same performanse ove vrste diskova, kao i funkcije koje će omogućiti „čišćenje“ drive-a nakon brisanja fajlova.
Izvor: www.tweaktown.com
Dodaj komentar