Kako iz kompanije Kaspersky Lab navode, Anti-fišing sistem je sprečio više od 482 miliona pokušaja poseta lažnim veb stranicama tokom 2018. godine, što je dvostruko povećanje u odnosu na 2017, kada je blokirano 236 miliona takvih pokušaja.
Rast broja fišing napada na godišnjem nivou uočen je poslednjih nekoliko godina, ali cifra za 2018. godinu ukazuje na značajan porast upotrebe i popularnosti takvih napada.
Ovi i drugi nalazi dokumentovani su u novom izveštaju kompanije Kaspersky Lab, “Spam i fišing u 2018. godini”.
Krađa identiteta je jedan od najfleksibilnijih tipova „socijalnog inženjeringa“, jer se može prikriti na mnogo načina i koristiti u različite svrhe.
Da biste napravili fišing stranicu, sve što treba da uradite je da napravite repliku popularne ili pouzdane veb lokacije, privučete neoprezne korisnike i navedete ih da unesu lične podatke.
Takvi podaci često uključuju finansijske kredencijale kao što su lozinke za bankovne račune ili pojedinosti o platnoj kartici, kao i pristupne podatke za naloge na društvenim mrežama. To mogu biti i slučajevi u kojima treba navesti korisnika da otvori prilog ili klikom na link preuzme malver na svoj računar.
Posledice takvih napada mogu biti razne, od gubitka novca do kompromitovanja čitave korporativne mreže. Fišing napadi, posebno putem malicioznog linka ili priloga, popularan su početni vektor infekcije za ciljane napade na organizacije.
Izvor: Kaspersky Lab Report
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar