| Vesti | Hardver | AMD: „Tri razloga zašto je Google odabrao AMD“
Hardver

AMD: „Tri razloga zašto je Google odabrao AMD“

Stadia

U toku je najveća godišnja konferencija orijentisana ka kreatorima igara – Games Developer Conference ili kraće GDC 2019. Prva velika „bomba“ ovogodišnjeg GDC-a je stigla iz Googlea.

Google Stadia je kompletno rešenje za igranje u oblaku, odnosno igranje putem striminga na bilo kom uređaju ulogovanom na Google – računar, tablet, telefon, notebook.

Google je obećao da će Stadia u početku omogućiti besprekorno igranje u 4K pri 60 sličica u sekundi, uz paraleno direktno emitovanje igranja na korisnikovom YouTube kanalu u istoj rezoluciji.

Vremenom, proširenja kapaciteta servisa će omogućiti da se u budućnosti najzahtevniji naslovi igraju u nezamislivih 8K pri 120 sličica u sekundi.

Da bi obezbedio da Stadia isporuči ovakve fenomenalne performanse, Google se obratio AMD-u, koji je obezbedio svoja hardverska i softverska rešenja.

AMD poseduje jedinstveno ekspertsko znanje i portfolio patentiranih rešenja na polju grafičkih akceleratora za masivne serverske centre podataka. Pošto će Google koristiti otvorena softverska rešenja – Linux kao OS i Vulkan kao grafički API, odabir AMD-a je bio logičan, pošto AMD za Linux platformu poseduje kompletan „plug’n’play“ softverski paket.

Ognjen Brkić, AMD-ov korporativni potpredsednik i generalni menadžer za serverska GPU rešenja je povodom odabira AMD-a, kao partnera, od strane Googlea izjavio sledeće: „Kombinujući naše prepoznatljive igračke Radeon tehnologije, sa našim serverskim Radeon Pro tehnologijama, kao i posvećenost ka otvorenim platformama, AMD obezbeđuje jedinstveni skup ekspertskih znanja za omogućavanje liderskog rešenja za igranje u oblaku. AMD je izuzetno počastvovan da sarađuje sa Googleom u naporima da se uzbudljiva igračka iskustva bez kompromisa pruže milijardama igrača na svetu.“

 

Stadia 01

 

Igranje u oblaku predstavlja posebne izazove za samu infrastrukturu. Iz tog razloga se Google odlučio na odabir posebno dizajniranog AMD GPU-a spojenog sa ultra brzom HBM2 memorijom, koja podacima opskrbljuje 56 procesorskih jedinica unutar GPU-a, koji razvija procesorsku snagu od čak 10.7 TFLOPS-a (ilustracije radi, kad se saberu snage PS4 Pro i XBOX 1X, dobije se od prilike toliko snage.

Googleov menadžer za Stadia platformu je povodom odabira AMD-a kao partnera istakao: „Mi smo par godina blisko sarađivali sa AMD-om na ovom projektu, što je rezultovalo kreiranjem posebnog GPU dizajna, idealnog za Stadia platformu. Google i AMD dele istovetnu strast i posvećenost ka open-source pristupu i grafičkim alatima i softverima kao što je Vulkan API i GPu drajveri otvorenog koda.“

Strimovanje grafički intenzivnog sadržaja milionima korisnika istovremeno, pored moćnog hardvera zahteva i veoma inovativna softverska rešenja i poseban spoj između softvera i hardvera. AMD ima jedinstvenu tehnologiju u toj sferi koja se zove „MxGPU“.

 

Stadia 02

 

Najpojednostavljenije objašnjeno, AMD-ova MxGPU tehnologija omogućava Googleu da od jednog velikog GPU-a napravi do 16 malih GPU-ova. Ukoliko program (igra) nije toliko zahtevna, biva joj dodeljen manji broj GPU-ova, dok preostala količina može automatski da bude dodeljena ostalim korisnicima (igračima).

Sve se ovo odigrava dinamički u „treptaju oka“ i sasvim transparentno naspram korisnika, bez obzira da li se on igra na telefonu ili televizoru, ili PC-u. Neka druga cloud rešenja za gaming mogu da koriste samo jedan GPU po korisniku. Čak i u situacijama kada igra nije zahtevna, kompletan GPU mora biti alociran.

Zbog toga takva rešenja koriste GPU-ove različitih performansi – slabije modele za ne zahtevnije zadatke i jače modele za one više zahtevne. Benefiti Googleovog pristupa su jasni upotrebom AMD-ovih hardverskih i softverskih tehnologija, maksimizira se efikasnost i smanjuje se upotrebna cena kompletnog sistema, bez gubitka na performansama.

 

Stadia 03

 

Za krajnjeg korisnika to znači vrhunske performanse bez obzira na tip igre, uz nižu cenu upotrebe. Pored moćnog hardvera i jedinstvenih drajvera i softverskih tehnologija, treći faktor u korist odabira AMD-a od strane Googlea su su razvojni alati koje AMD kreira za programere igara, jer suština je na kraju u kvalitetnim igrama koje će se pokretati na Stadia platformi.

AMD-ovi robusni, fleksibilni i veoma laki za upotrebu i integraciju, alati za profilisanje i debagovanje igračkog koda, omogućavaju brz razvoj, efikasno portovanje i vremenski i finansijski isplativo održavanje igara na Stadia platformi.

Radeon GPU Profiler istovetno radi u virtuelizovanom okruženju, kao i na lokalnom PC-u, što kreatorima igara omogućava da svoj kod tretiraju istovetno bez obzira gde će se on izvršavati.

 

Stadia 04

 

Unreal, Unity i CryEngine – tri najpopularnija i najrasprostranjenija razvojna okruženja za kreiranje video igara su potvrdila svoju podršku i rad na Google Stadia platformi. Google je takođe kreirao i posvećeni „Stadia Games And Entertainment“ studio koji će biti zadužen za razvoj eksluzivnih, tzv. „first party“ igara.

Primarni cilj novog studija će biti da omogući implementaciju najnaprednijih Googleovih tehnologija u igre koje će se vrteti na Stadia platformi. Jedna od zanimljivijih je Google Assistant, kog ćete tokom igranja moći pitati, „kako da pređem nivo“, ako baš zaglavite i ne znate kako dalje. Google je do sada isporučio razvojne Stadia mašine za 100 najvećih razvojnih studija igara, a do kraja godine, taj broj će narasti na više od 1000.

Ovo samo znači dalju ekspanziju AMD-ove grafičke arhitekture, koju već šest godina koriste Microsoft i Sony u svojim konzolama. Google Stadia stiže na tržišta Severne Amerike i zapadne Evrope tokom 2019. godine.

 

Izvor: AMD

 

Komentarišite na forumu…