U toku je najveća godišnja konferencija orijentisana ka kreatorima igara – Games Developer Conference ili kraće GDC 2019. Prva velika „bomba“ ovogodišnjeg GDC-a je stigla iz Googlea.
Google Stadia je kompletno rešenje za igranje u oblaku, odnosno igranje putem striminga na bilo kom uređaju ulogovanom na Google – računar, tablet, telefon, notebook.
Google je obećao da će Stadia u početku omogućiti besprekorno igranje u 4K pri 60 sličica u sekundi, uz paraleno direktno emitovanje igranja na korisnikovom YouTube kanalu u istoj rezoluciji.
Vremenom, proširenja kapaciteta servisa će omogućiti da se u budućnosti najzahtevniji naslovi igraju u nezamislivih 8K pri 120 sličica u sekundi.
Da bi obezbedio da Stadia isporuči ovakve fenomenalne performanse, Google se obratio AMD-u, koji je obezbedio svoja hardverska i softverska rešenja.
AMD poseduje jedinstveno ekspertsko znanje i portfolio patentiranih rešenja na polju grafičkih akceleratora za masivne serverske centre podataka. Pošto će Google koristiti otvorena softverska rešenja – Linux kao OS i Vulkan kao grafički API, odabir AMD-a je bio logičan, pošto AMD za Linux platformu poseduje kompletan „plug’n’play“ softverski paket.
Ognjen Brkić, AMD-ov korporativni potpredsednik i generalni menadžer za serverska GPU rešenja je povodom odabira AMD-a, kao partnera, od strane Googlea izjavio sledeće: „Kombinujući naše prepoznatljive igračke Radeon tehnologije, sa našim serverskim Radeon Pro tehnologijama, kao i posvećenost ka otvorenim platformama, AMD obezbeđuje jedinstveni skup ekspertskih znanja za omogućavanje liderskog rešenja za igranje u oblaku. AMD je izuzetno počastvovan da sarađuje sa Googleom u naporima da se uzbudljiva igračka iskustva bez kompromisa pruže milijardama igrača na svetu.“
Igranje u oblaku predstavlja posebne izazove za samu infrastrukturu. Iz tog razloga se Google odlučio na odabir posebno dizajniranog AMD GPU-a spojenog sa ultra brzom HBM2 memorijom, koja podacima opskrbljuje 56 procesorskih jedinica unutar GPU-a, koji razvija procesorsku snagu od čak 10.7 TFLOPS-a (ilustracije radi, kad se saberu snage PS4 Pro i XBOX 1X, dobije se od prilike toliko snage.
Googleov menadžer za Stadia platformu je povodom odabira AMD-a kao partnera istakao: „Mi smo par godina blisko sarađivali sa AMD-om na ovom projektu, što je rezultovalo kreiranjem posebnog GPU dizajna, idealnog za Stadia platformu. Google i AMD dele istovetnu strast i posvećenost ka open-source pristupu i grafičkim alatima i softverima kao što je Vulkan API i GPu drajveri otvorenog koda.“
Strimovanje grafički intenzivnog sadržaja milionima korisnika istovremeno, pored moćnog hardvera zahteva i veoma inovativna softverska rešenja i poseban spoj između softvera i hardvera. AMD ima jedinstvenu tehnologiju u toj sferi koja se zove „MxGPU“.
Najpojednostavljenije objašnjeno, AMD-ova MxGPU tehnologija omogućava Googleu da od jednog velikog GPU-a napravi do 16 malih GPU-ova. Ukoliko program (igra) nije toliko zahtevna, biva joj dodeljen manji broj GPU-ova, dok preostala količina može automatski da bude dodeljena ostalim korisnicima (igračima).
Sve se ovo odigrava dinamički u „treptaju oka“ i sasvim transparentno naspram korisnika, bez obzira da li se on igra na telefonu ili televizoru, ili PC-u. Neka druga cloud rešenja za gaming mogu da koriste samo jedan GPU po korisniku. Čak i u situacijama kada igra nije zahtevna, kompletan GPU mora biti alociran.
Zbog toga takva rešenja koriste GPU-ove različitih performansi – slabije modele za ne zahtevnije zadatke i jače modele za one više zahtevne. Benefiti Googleovog pristupa su jasni upotrebom AMD-ovih hardverskih i softverskih tehnologija, maksimizira se efikasnost i smanjuje se upotrebna cena kompletnog sistema, bez gubitka na performansama.
Za krajnjeg korisnika to znači vrhunske performanse bez obzira na tip igre, uz nižu cenu upotrebe. Pored moćnog hardvera i jedinstvenih drajvera i softverskih tehnologija, treći faktor u korist odabira AMD-a od strane Googlea su su razvojni alati koje AMD kreira za programere igara, jer suština je na kraju u kvalitetnim igrama koje će se pokretati na Stadia platformi.
AMD-ovi robusni, fleksibilni i veoma laki za upotrebu i integraciju, alati za profilisanje i debagovanje igračkog koda, omogućavaju brz razvoj, efikasno portovanje i vremenski i finansijski isplativo održavanje igara na Stadia platformi.
Radeon GPU Profiler istovetno radi u virtuelizovanom okruženju, kao i na lokalnom PC-u, što kreatorima igara omogućava da svoj kod tretiraju istovetno bez obzira gde će se on izvršavati.
Unreal, Unity i CryEngine – tri najpopularnija i najrasprostranjenija razvojna okruženja za kreiranje video igara su potvrdila svoju podršku i rad na Google Stadia platformi. Google je takođe kreirao i posvećeni „Stadia Games And Entertainment“ studio koji će biti zadužen za razvoj eksluzivnih, tzv. „first party“ igara.
Primarni cilj novog studija će biti da omogući implementaciju najnaprednijih Googleovih tehnologija u igre koje će se vrteti na Stadia platformi. Jedna od zanimljivijih je Google Assistant, kog ćete tokom igranja moći pitati, „kako da pređem nivo“, ako baš zaglavite i ne znate kako dalje. Google je do sada isporučio razvojne Stadia mašine za 100 najvećih razvojnih studija igara, a do kraja godine, taj broj će narasti na više od 1000.
Ovo samo znači dalju ekspanziju AMD-ove grafičke arhitekture, koju već šest godina koriste Microsoft i Sony u svojim konzolama. Google Stadia stiže na tržišta Severne Amerike i zapadne Evrope tokom 2019. godine.
Izvor: AMD
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar