Rezultati u softveru za rendering i obradu slike
Cinebench 10 i 11.5
CINEBENCH je MAXON-ov test program, koji testira brzinu renderovanja. MAXON inače proizvodi program za 3D modeling CINEMA 4D, pa je jasno zašto je ovaj test popularan. Ovaj test se može izvršiti u singl (1CPU) i multi tred (xCPU) režimu, čime se može izmeriti ubrzanje u renderovanju sa povećanjem broja jezgara. Treba napomenuti da je program besplatan! Između ostalog veoma je popularan jer mu rezultati skoro uopšte ne osciluju na istoj platformi, a postoje 32-bitna i 64-bitna verzija. U principu ovaj program je direktno povezan sa brzinom procesora, ali zbog povezanosti CPU-a i matične ploče koristimo ga u testovima procesora i matičnih ploča. Za testiranje procesora ubacili smo verzije 10 i 11.5.
Cinebench je uvek lepo „ležao“ Intelovim procesorima. To je slučaj i ovde. Na default klokovima probli smo rezultat od 30.000 poena u CB10, što je jednako overklokovanom i7 2600K sa Sandy Bridge jezgrom. Razlika u odnosu na Ivy Bridge je 17%, dok je za single thread 12,5%. AMD FX8350 u multithreadu bije bitku sa svojim 32nm oponentom – Sandy Bridge-om i7 2600K, dok je u single thread renderingu ispod svake konkurencije. Ipak, nama je najinteresantnije kako ovi procesori renderuju kada se koriste sva jezgra, a single thread test nam služi čisto da vidimo koliko je skaliranje threadova. CB11.5 daje oko 14% bolje multithread performanse nego Ivy Bridge, dok su single thread oko 9% veće. Intel ovime dokazuje da iz svake nove generacije Core procesora poboljšava rad sa HyperThreading tehnologijom.
PovRAY
PovRAY radi sličnu stvar kao i LuxRender i veoma je popularan alat za renderovanje. PovRAY je zasnovan na radu sa ray tracing grafikom. Inače, ovaj alat je open source tipa. U kompjuterskoj grafici, ray tracing je tehnika za generisanje slike praćenja puta svetlosti kroz piksel i simuliraju efekta susreta svetlosti sa virtuelnim objektima. Ray tracing je u stanju da simuliraju različite optičke efekate, kao što su refleksija i refrakcija, rasejanje svetla, hromatske aberacije i sl… Tehnika je u stanju da proizvodi veoma visok stepen vizuelnog realizma, obično viša nego kod tipičnih metoda scanline rendering-a. Ray tracing je najpogodniji za primene gde se slike „sporo renderuju“, kao što su fotografije za film ili specijalni efekati, tj nije namenjen radu u realnom vremenom, bar ne još uvek… Kažemo „bar ne još uvek“ jer današnji procesori još uvek nisu u stanju da se izbore sa tim, ma koliko nam se ponekad brzi učinili. Ipak, PovRAY je odličan benchmark alat!
U ovom rendering testu imamo solidnih 20% ubrzanja u odnosu na Ivy Bridge. Po nama svaki rezultat koji je „klok za klok“ veći od 20% je vredan svakog respekta. Ipak, niz poboljšanja koja su implementirana u mikroarhitekturi se odražavaju na krajnji rezultat.
Photoshop CS6
Ovo je još jedan u nizu „realworld“ pokazatelja performansi procesora. U pitanju je Driverheaven-ov script, koji sadrži 14 najčešće korišćenih filtera za obradu slike u PS. Korisnici koji se bave obradom grafike, „front end“ web development-om, kao i grafički dizajneri će svakako želeti da znaju kako se današnji procesori nose sa ovakvim poslovima. Photoshop filteri su mahom single thread-ovani, što znači da ne koriste veliki broj jezgara, izuzev pojedinih, kao npr. „smart blur“. Pored toga, Photoshop CS6 zahteva efikasan rad sa memorijom, što znači da procesor koji bolje sarađuje sa RAM-om će bolje pokretati i Photoshop filtere.
U Photoshop testu koji koristimo i koji je single threadovan razlika u odnosu na Ivy Bridge je oko 10%, mada zbog memorijske zahtevnosti rezultat može da zavisi dosta i do same platforme i podešavnja. Ipak, mi smo koristili istu memoriju za testiranje Ivy Bridgea, ali su matične ploče bile različite. U nekom „realworld“ scenariju bi možda u situacijama gde bi koristili filtere kao na primer blur razlika bila veća u korist većeg broja jezgara ili novije mikroarhitekture. Kao što smo već napisali, saradnja sa RAM-om je ključna za bolje performanse u ovom testu.
Dodaj komentar