Rezultati u sintetičkim programima (prvi deo)
Rad sa memorijom i kešom
U radu sa kešom izmerena su značajna unapređenja po pitanju vremena pristupa memoriji. Ovo je uglavnom rezultat korišćenja velike količine keš memorije poslednjeg nivoa (L3 keša od 15MB).
SiSoft Sandra 2011
SiSoftware Sandra (the System ANalyser, Diagnostic and Reporting Assistant) je dijagnostički alat za vaš PC koji sadrži i par popularnih benchmark alata. Ovaj softverski alat koristimo da bi smo izmerili brzinu memorijksog kontrolera odnosno RAM memorije.
RightMark Memory Analyser
Ovo je alat koji služi za testiranje propusne moći svih nivoa keš memorije i RAM-a. Jednostavnim određivanjem data seta, određujete da li hoćete da testirate L1, L2, L3 keš ili RAM memoriju.Pored ovoga, moguće je koristiti prefetch instrukcije za rad sa memorijom, kao i non-temporalne za upis u memoriju. Ove instrukcije su deo 128-bitnog SSE2 seta instrukcija.
Cachemem – AIDA64
Aida 64 je dijagnostički i benčmark softver kompanije FinalWire namenjen kućnim korisnicima, hardverskim entuzijastima i overklokerima. Ovaj program poseduje širok spektar karakteristika koje služe overklokerima za dijagnostiku, testiranje stabilnosti i monitoring. U sebi poseduje brz i efikasan program za merenje performansi keš memorija, RAM-a, latencija i bandwitha.
PCMark Vantage x64
PCMark Vantage je benchmark paket dizajniran za merenje performansi PC računara kroz različite primene i workload-e. Neke od tih primena su video editovanje, gledanje i editovanje slika, muzike i drugih multimedijalnih sadržaja, komunikacija, produktivnost i sigurnost i zaštita podataka. PCMark rezultat je mera performansi izmerenih kroz propuštanje gore navedenog skupa poslova.
ALU/FPU performanse
Speedtraq integer benchmark
SpeedTraq je multitred benchmark aplikacija koja radi isključivo sa celobrojnim i ALU operacijama. U to spadaju operacije deljenja, množenja, sabiranja, oduzimanja, kao i operacije pomeranja bitova u desno i u levo (bitshift operacije).
n-Queen OpenCL
n Queen OpenCL je vrsta benchmark programa koji se poziva iz commmand promt-a. Ono što je veoma zanimljivo za ovaj benchmark alat, odnosno rešavanje ovog optimizacionog matematičkog problema (linearnog programiranja), je to što se može izvršavati ili na CPU-u ili na GPU-u. Reč je o šahovskoj problematici izvršavanja bektreking algoritma – rešavanje problema n-kraljica na šahovskoj tabli, zahteva dosta rekurzije (funkcija koja poziva samu sebe) u radu. Dakle na šahovskoj tabli veličine n x n polja se nalazi n kraljica, a program trebi da reši problem tako da se ni jedna od dve kraljice ne „napada“ – da ne dele istu kolonu, red ili dijagonalu. Upotreba ovog algoritma je u praksi izražena u softveru (najčešće igrama), kada se priča o AI-u, tj veštačkoj inteligenciji.
Dodaj komentar