Rezultati u aplikacijama za rendering i grafičku obradu
Cinebench 10 i 11.5
CINEBENCH je MAXON-ov test program, koji testira brzinu renderovanja. MAXON inače proizvodi program za 3D modeling CINEMA 4D, pa je jasno zašto je ovaj test popularan. Ovaj test se može izvršiti u singl (1CPU) i multi tred (xCPU) režimu, čime se može izmeriti ubrzanje u renderovanju sa povećanjem broja jezgara. Treba napomenuti da je program besplatan! Između ostalog veoma je popularan jer mu rezultati skoro uopšte ne osciluju na istoj platformi, a postoje 32-bitna i 64-bitna verzija. U principu ovaj program je direktno povezan sa brzinom procesora, ali zbog povezanosti CPU-a i matične ploče koristimo ga u testovima procesora i matičnih ploča. Za testiranje procesora ubacili smo verzije 10 i 11.5.
LuxMark 2
LuxRender je softver za renderovanje zasnovan GPL-u. Reč je o veoma dobrom alatu za renderovanje koji na osnovu najsavremenijih algoritama za rendering simulira protok svetlosti u skladu sa fizičkim jednačinama, da bi dobili realistične slike nekog modela. Mnogi poznati filmski producenti, odnosno njihovi timovi, su ovaj softver korisitli u završnim fazama obrade nekih sekvencija filma sa ciljem “ubacivanja” nekog modela u sam kadar, a da isti izgleda što je moguće realnije u odnosu na okruženje u kom se nalazi. Za testiranje koristimo verziju 2, koja u sebi ima tri scene sa razlličitim nivoima detalja – Complex, Medium i Simple.
PovRAY
PovRAY radi sličnu stvar kao i LuxRender i veoma je popularan alat za renderovanje. PovRAY je zasnovan na radu sa ray tracing grafikom. Inače, ovaj alat je open source tipa. U kompjuterskoj grafici, ray tracing je tehnika za generisanje slike praćenja puta svetlosti kroz piksel i simuliraju efekta susreta svetlosti sa virtuelnim objektima. Ray tracing je u stanju da simuliraju različite optičke efekate, kao što su refleksija i refrakcija, rasejanje svetla, hromatske aberacije i sl… Tehnika je u stanju da proizvodi veoma visok stepen vizuelnog realizma, obično viša nego kod tipičnih metoda scanline rendering-a. Ray tracing je najpogodniji za primene gde se slike „sporo renderuju“, kao što su fotografije za film ili specijalni efekati, tj nije namenjen radu u realnom vremenom, bar ne još uvek… Kažemo „bar ne još uvek“ jer današnji procesori još uvek nisu u stanju da se izbore sa tim, ma koliko nam se ponekad brzi učinili. Ipak, PovRAY je odličan benchmark alat!
Ubrzanje koje donosi Piledriver je više nego solidno. PovRay je rendering koji tradicionalno leži AMD-ovim arihtekturama.
Blender 2.63
U pitanju je popularni program za 3D modelovanje i rendering. Ova aplikacija je veoma korisna svakome ko se bavi 3D modelovanjem. Program je 64-bitni i Open Source je. Moguće je kompajlirati ga različitim vrstama kompajlera čime se podjednako forsiraju različite mikroarhitekture. Instalaciona verzija koja može da se skine sa www.blender.org sajta je kompajlirana Open GCC kompajlerom.
Photoshop CS6
Ovo je još jedan u nizu „realworld“ pokazatelja performansi procesora. U pitanju je Driverheaven-ov script, koji sadrži 14 najčešće korišćenih filtera za obradu slike u PS. Korisnici koji se bave obradom grafike, „front end“ web development-om, kao i grafički dizajneri će svakako želeti da znaju kako se današnji procesori nose sa ovakvim poslovima. Photoshop filteri su mahom single thread-ovani, što znači da ne koriste veliki broj jezgara, izuzev pojedinih, kao npr. „smart blur“. Pored toga, Photoshop CS6 zahteva efikasan rad sa memorijom, što znači da procesor koji bolje sarađuje sa RAM-om će bolje pokretati i Photoshop filtere.
Jasno je zašto FX procesori odnose ubedljivu pobedu u odnosu na prethodnu generaciju AMD procesora – efikasniji memorijski kontroler i veći memorijski protok ipak čine svoje. Za Photoshop je novi AMD FX veoma upotrebljiv procesor!
GIMP
Ovo je poznat open source program za grafičku obradu, GIMP, popularan naročito na Linux platformi, poseduje punu podršku za OCL i višejezičnu podršku. U paketu za testiranje koristili smo GIMP sa GEGL filterima optimizoanim za OpenCL, kao i standardan GIMP koji radi obradu preko CPU jezgara i koji je u tom slučaju uglavnom single threadovan.
Standardna verzija GIMP-a, koja ne koristi OpenCL optimiziacije za grafičku koristi samo jedan thread i stare x87 FPU instrukcije, koje se prilično sporo izvršavaju na klaster mikroarhitekturi kao što je Piledriver i Bulldozer. Ipak razlika u odnosu na Bulldozer je osetna.
Dodaj komentar