Softverski nivo
Samo „boot-ovanje“ uređaja je zaista brzo i traje svega par sekundi. Druga stvar koja upada u oči je rezolucija ekrana. Kako vreme provodimo sa raznim gedžetima, pomalo smo bili iznenađeni veličinom piksela na ekranu. U pitanju je rezolucija od 480×270 pixela, koja istini za volju ne ostavlja bez teksta, ali se kasnije ispostavilo da realno i nema previše potrebe za većom rezolucijom na ovoj dijagonali ekrana.
Nakon inicijalnog ekrana i logoa Prestigio, uređaj ulazi u glavni meni koji se sastoji od 4 podmenija, navigacija, multimedia, features (iz nama nepoznatog razloga bez prevoda) i podešavanja.
Navigacioni softver poptpisan je od od strane iGO kompanije koja se u zadnjih par godina izdvojila od konkurencije svojim jako kvalitetnim i pre svega intuitivnim softverom za upotrebu. Uređaj poseduje iGO Primo ediciju softvera.
Vratićemo se ovog puta na sam softver i glavni meni ekrana. Za početak ulazimo u meni podešavanja koji se sastoji od tabova sa izborom jezika, tab-a za prikaz preostalog trajanja baterije, podešavanje datuma i vremena, regulacijom svetla (uređaj poseduje automatsko regulisanje osvetljenja, ali naravno i manuelno), jačinu zvuka i kalibraciju ekrana.
U donjem redu se nalaze tasteri za pregled GPS prijema, taster za povratak u glavni meni i taster „O“. Pritiskom na taster GPS prijem, softver vas vodi u deo gde možete videti prijem signala, broj satelita na koji se uređaj povezuje, te geografsku širinu i dužinu. Pritiskom na taster „O“, dolazimo do zanimljivog detalja koji nas obaveštava porukom i zahvaljuje se na kupovini uređaja. Takođe, tu je i upozorenje da nije poželjno upravljati navigacijom dok je vozilo u pokretu, što je i naš generalni savet. Bolje je na trenutak stati i ukucati željene koordinate pa nastaviti sa putovanjem. Tu je i softverski taster za podešavanje USB konekcije uređaja sa računarom, a sastoji se od dva izbora, masovno smeštanje podataka (prenosna memorija) i aktivne sinhronizacije.
Prvi je naravno zadužen za smeštanje podataka na memoriju uređaja (koju je odmah poželjno proširiti micro SD karticom koja ne dolazi uz aparat). Opcija aktivne sinhronizacije podrazumeva konekciju sa računarom te usklađivanje (sinhronizaciju) uređaja sa zadatim vrednostima. Nakon priključivanja uređaja na računar sa operativnim sistemom Windows 7, uređaj je prepoznat automatski te operativni sistem instalira potrebne drajvere i automatski skida sa Interneta aplikaciju Windows Mobile Device Center.
Ova aplikacija se između ostalog koristi i za telefone starije generacije (sve do WinMobile 6.5 platforme) i njihovu sinhronizaciju sa računarom, što podrazumeva sinhronizaciju kontakata, mejlova i drugih multimedijalniih fajlova. Povezivanje uređaja u ovom modu omogućava sinhronizaciju kontakata, mejlova i ostalih bitnih informacija na samom računaru. Odlična i zaista pohvale vredna funkcija koja će se naći upotrebnu vrednost kod velikog broja korisnika. Na dva klika dolazite do sinhronizacije svih potrebnih stvari između računara i navigacije.
Odabirom podmenija Multimedia, dolazimo do tab-ova sa nazivima muzika, video, slike, dokumenta.
Prestigio se potrudio da obezbedi softversku podršku za pregled slika u formatima JPG, GIF, BMP, PNG, gledanje video formata AVI, ASF, ASX, MPEG, MPG, MP4, 3GP2, audio formata u vidu WMA9, MP3, WAV, LRC, te E-book pregled u TXT formatu. Odličan izbor formata, jedino bismo napomenuli da je mogla biti obezbeđena i podrška za PDF formate što bi itekako doprinelo upotrbnoj vrednosti uređaja. Naravno, ovo ne znači da se podrška za isti neće pojaviti u nekom od narednih modela.
Multitasking nažalost je i dalje funkcija koju ne poseduju navigacioni uređaji, te je nemoguće slušati glasovne komande navigacije i istovremeno pratiti multimedijalni sadržaj. Ipak, moguće je da Prestigio namerno nije omogućio ovu opciju zarad bezbednosti vozača.
Sama reprodukcija audio-video fajlova je dosta tečna, nema seckanja, video reprodukcija nema nikakav „lag“, tj. nema desinhronizacije slike i zvuka. Filmove možete gledati u „full screen“ modu preko celog ekrana, te uokvireno kako bi vam na dohvat olovke bile ostale funkcije. Jedan klik na video u full screen režimu i plejer se vraća u „uokviren“ režim. Premotavanje videa i pomeranje slajdera ide bez problema, bez secakanja i čekanja na komande. Prava multimedijalna naprava, pa na sve to i navigacija. Iz bilo kog podmenija se izlazi pritiskom na strelicu u gornjem levom ćošku. Nema upita, nema bespotrebnih dijaloga, jedan klik i to je to. Taman dozirano, rekli bismo.
Dolazimo i do najbitnijeg dela uređaja, a to je sama navigacija. Kao što smo spomenuli ranije u tekstu, uređaj je opremljen iGO Primo verzijom softvera ove kompanije i kao takav na testu se pokazao kao jako intuitivan i lagodan za korišćenje. Jednostavnim klikom na tab navigacija, pojavljuje se Prestigio logo i kreće učitavanje navigacionog dela softvera.
Ulaskom u meni navigacije, dobijamo prozor na kome se nalaze tasteri za gašenje, taster za konekciju BT-a i produkciju glasa putem ozvučenja, te standardni tab-ovi pronađi, moja ruta i znak „+“ za više…
Ništa manje, odmah smo ušli u opciju „više“. Tu nailazimo na postavke, ažuriranje i dodatke, ponovo BT tab, pregledač slika, kalkulator, potrošnju goriva, izlazak i zalazak sunca, praćenje putovanja, konvertor monetnih jedinica, odeću (jako zgodan konvertor za jedinicu mere odeće i obuće u razne formate u skladu sa zemljom u kojoj se nalazimo), te informacije o zemlji, kao i pomoć, ili ti popularnije „help“.
Ulaskom u meni postavke dobijamo „scroll“ meni sa vrednostima zvuka i upozorenja, prilagođavanje brzog menija, saobraćaj, postavke rute, „zelene“ rute, postavke karte, vizuelno usmeravanje, praćenja putovanja, sakupljanje dnevnika, vraćanje na fabričke vrednosti i veoma koristan čarobnjak za konfigurisanje uređaja „od nule“.
Ovo je ujedno i najbolji način za početak druženja sa uređajem. GeoVision 4700BT će bas pitati pre svega za jezik i glas kojim će uređaj komunicirati sa vama. Mi smo izabrali „Nevenu“ koja nam je poželela srećan put i pažljivu vožnju, nakon čega dolazimo do mernih jedinica (km, m, mph) i vremenskog formata. Dalje nas čeka izbor vozila (auto, pešak, bicikla, hitna služba, autobus, taksi), metod planiranja rute (brzo, zeleno, kratko, lako), putarine i vinjete, putarina za jedan prolazak, trajekti i neasfaltirani putevi.
Sa tim se i završava konfigurisanje ruta i svega vezano za Vaše osnovno putovanje. Prilično kratko i jednostavno, bez nepotrebnih informacija.
Povratkom u podmeni, možemo čekirati sakupljanje dnevnika (softver će pamtiti informacije o upotrebi softvera i GPS rute), te praćenje putovanja za koje možemo podesiti veličinu fajla koji želimo da damo softveru za snimanje trase. Dalje dolazimo do regionalnih podešavanja (vreme, jedinice mere, vremenske zone). Podmeni ekran omogućava podešavanje ekrana i prikaza menija sa animacijom ili bez, podešavnje osvetljenja te dnevni i noćni prikaz.
Jedna od simpatičnih i jako zgodnih funkcija je takozvana „zelena ruta“ koja omogućava podešavanje i merenje potrošnje na otvorenom putu, kao i u naseljima. Možete izabrati vrstu goriva i motor, pa nakon toga postaviti očekivanu potrošnju na otvorenom i u gradskim uslovima i izabrati potrošnju u litrima na 100km, ili broja kilometera za jedan litar goriva.
Potrošnju možete računati i putem aplikacije za to, gde možete uneti vrednosti sa kilometar sata na vašem automobilu, količinu goriva koje ste sipali i cenu goriva po jedinici mere. Nakon toga, softver beleži datum unosa ovih parametara i pod uslovom da je GPS stalno uključen, softver će zabeležiti pređeni put i napraviti kalkulaciju za vas. Prilično dobra i odlično odrađena karakterstika. Tu je još i opcija izlazak i zalazak Sunca koja prikazuje sliku sa Zemljinim poluloptama i senčenem slike prikazuje delove sveta koji su osvetljeni i one koji su u mraku.
Vraćamo se u glavni meni, nakon čega biramo ono što je najbitnije u celoj priči o uređaju. Opcija „pronađi“ nas vodi u meni gde možemo da izaberemo adresu, mesto, biranje pokazivača na karti, te favorite (ako smo neko mesto dodali u iste), ali i istoriju ranijih pretraživanja i lokacija koje smo obišli.
Nakon biranja rute, softver bira rutu na osnovu parametara koje smo mu zadali i to je to. Softver će nam prvo prikazati sliku sa obeleženom lokacijom na mapi, nakon čega pritiskom na tab „idi“ kreće učitavanje rute i možemo odmah da krenemo. Ostatak puta možemo gledati vizuelno na samom displeju i slušati glasovnu navigaciju.
Softver odrađuje svoj deo posla baš onako kako bi trebalo. Tu su upozorenja na brzinu kretanja, slika prati glas bez bilo kakve desinhronozacije, a putanja vozila na ekranu prati u rekli bismo slobodno milimter Vašu stvarnu poziciju u realnom vremenu. Aplikaciju smo koristili na otvorenom putu i u gradskoj vožnji. Kao poslasticu ostavili za kraj malo „zavučene“ delove Beograda i prigradskih naselja.
Ni ovde uređaj nije zakazao, sve zadato je uspeo da pronađe, svaka ulica je pronađena bez problem i sa lakoćom i osmehom na licu smo stizali na odredište. Spisak zemalja koje su podržane je zaista veliki, te će svakome ko putuje unutar Evrope i van nje dobro doći.
Dodaj komentar