Predstavaljanje novih tehnologija
Kada su u pitanju dodatne „sitnice“, NVIDIA je sa modelom GTX 780 Ti predstavila i nekoliko softverskih rešenja, a to su pre svega novi GeForce Experience, GameWorks, ShadowPlay, G-Sync i nama najzanimljiviji Power balancing sistem.
GeForce Experience tehnologija omogućava igračima da kroz drajvere izaberu neki od svojih omiljenih naslova i uz nekoliko klikova optimizuju podešavanja video igara u skladu sa hardverom koji poseduju. Broj naslova se povećava iz dana u dan i ovo je nešto što može svako od korisnika probati i uporediti sa onim što bi želeli da podese sami unutar video igara.
NVIDIA GameWorks je projekat koji omogućava developerima i vizuelnim umetnicima da naprave što kvalitetnije i lepše vizuelne koncepte unutar video igara. NVIDIA poseduje tri SDK (software development kit) rešenja koja omogućavaju razvijanje video igara u okviru GameWork projekta. Ovaj projekat se sastoji od Flex, GI Works i Flame Works tehnologija.
Flex je unificirana platforma koja objedinjuje fiziku i simulaciju fluida u igrama. GI Works (Global Illumination Work) predstavlja iluminaciju (hiljade izvora svetla i senki) u realnom vremenu. Dinamičko osvetljenje, gomila senki, sve to procesuirano u realnom vremenu je nešto što bi trebalo da obezbedi dosta lakše i efikasnije kreiranje kompleksnih scena.
Flame Works bi trebalo da obezbedi volumetričke efekte kada je u pitanju renderovanje plamena i dima, što je do sada bilo prilično kompleksan posao.
NVIDIA ShadowPlay je odlično integrisano softversko rešenje koje omogućava da tokom igranja snimate u 1080p rezoluciji svaki deo igre koji Vam se čini zanimljiviim. Ono što je najbitnije, ShadowPlay parktično jako malo opterećuje grafički podsistem, te je maksimalan moguć framerate zagarantovan i ne dolazi do većih gubitaka u performansama.
G-Sync je predstavljen kao rešenje koje će konačno odneti gorak ukus koji smo godinama osećali kroz prisustvo tearing-a, stutter-inga, kao i input lag-a koji su prisutni jako dugo vremena. Ovo je ponekad nevidljivo krajnjim korisnicima, a nekada je toliko iritantno da jednostavno neke naslove ne želite da igrate. G-Sync je parče hardvera koji je ustari osmislila kompanija NVIDIA i koji će biti dostupan proizvođačima monitora za ugradnju. NVIDIA navodi da će se putem ovog rešenja broj frejmova i renderovanih scena koje obrađuje grafička karta sinhronizovati podatke sa monitorima pre nego u suprotnom pravcu, monitor sa grafičkom kartom. Ovo ostaje kao zalog za budućnost i prvi monitori sa podrškom za G-Sync će se pojaviti tokom Q1 2014. godine.
Najinteresantnije rešenje koje je predstavljeno sa GeForce GTX 780 Ti grafičkom kartom je novi sistem balansiranja napajanja (struje) koje karta dobija putem svih konektora (PCIe slot i PCIe molex konektori) koja je napravljena tako da korisnici mogu da dobiju maksimum iz predefinisanog TDP-a tokom igranja i svojih overklok avantura. Kao što znate, GPU dobija struju iz tri izvora: od 6pin, 8pin PCIe konektora za napajanje, kao i putem PCIe slota. Pod normalnim uslovima, struja koju GPU dobija je uravnotežena kroz ova tri izvora, ali tokom igranja i overkloka korisnici povećavajući radni takt svoje grafičke karte mogu da debalansiraju ovaj odnos, pa se neretko dešava da se mnogo više struje vuče iz jednog izvora, kao što je recimo 8pin PCIe konektor koji može da isporuči i više od predviđenih 150W. U slučaju da bilo koji izvor postane preopterećen, grafička karta automatski balansira i vuče snagu iz ostalih izvora i tako rasterećuje onaj izvor koji je u nekom trenutku povukao više struje nego što je predviđeno. Ovaj sistem bi takođe trebao da omogući i nešto bolji overklok u odnosu na GTX 780 modele, koji je već bio na jako visokom nivou.
Naravno, nivo performansi koje ovaj model grafičke karte pruža je dovoljan za 4K (UltraHD) rezolucije, što se sve više nameće kao standard, bar u svetu. Domaće tržište će se poprilično načekati za ovaj standard, a verujemo i da je jako mali broj video igara koje bismo u apsolutnom“full”-u poterali sa ovom grafičkom kartom.
Dodaj komentar