• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

hsv.stoned

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
13.04.2011.
Poruka
1.478
Rezultat reagovanja
15
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD RYZEN 7 2700/LC-CC-120
Motherboard:
MSI B450 Tomahawk Max
RAM:
Kingston HyperX Fury 2x16GB DDR4 3200MHz (CL16)
VGA & cooler:
Sapphire RX 580 Pulse 8GB
Display:
AOC i2481FXH
HDD:
Kingston A2000 M.2 NVMe 500GB, Toshiba P300 3TB, WD Black 750GB, 2 x WD Blue 10EALX 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + Fostex TR-90/Sennheiser HD650/AKG K240 Sextett/PreSonus HD7/ATH-CKX9/SFR DT6 | 2.1 50W
Case:
Cooler Master Mystique 632s Black & Silver
PSU:
Cooler Master G550M
Optical drives:
Samsung SH-222AB DVD/RW
Mice & keyboard:
Asus ROG Chakram wireless + Asus ROG Strix Scope RX, Logitech MK320 wireless
Internet:
SBB 150/10 Mbps
OS & Browser:
Windows 10 Pro || Mozilla Waterfox
Other:
Sony Xperia™ XZ2
Max speed je najmanji problem, neka ima ubrzanja kao Impreza sti ili Lancer evo i limitiranu brzinu na 150Km/h i ja sam zadovoljan :D
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Možda je 70-tih i 80-tih bilo ok da voziš auto sa 50KS i 80Nm i to je išlo našim matorcima super tada. Ali tada je bio mnogo manje gust saobraćaj, mnogo manje je bilo "svega i svačega" na putevima. Danas imaš s jedne strane kante koje datiraju iz tog perioda i koje ne mogu da idu, zatim imaš dosta novijih, pa i ne toliko novijih ali prilično brzih automobila. Frekvencija saobraćaja je daleko veća nego osamdesetih, železnički transport vrlo slabo radi, pa je prevoz robe se uglavnom obavlja šleperčinama koje masovno guše saobraćaj na magitralnim putevima.
Dobra ubrzanja ti trebaju da:
1. Pobegneš neuračunjivim psihijatrijskim bolesnicima :rotf:
2. Da obiđeš šleper koji davi
3. Da obiđeš raspalog keca koji davi

...zato više nikada ne bih kupio auto koji nema barem 140-150 KS po toni. ;)
 
Poslednja izmena od urednika:

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
Takođe, slažem se... Ne treba mi max 240km/h (koliko trenutno imam), pristajem na limuzuinu sa limitom od recimo 160km/h, sa ubrzanjem 0-100 8s ili boljim i barem 250nm, dobro raspoređenog.
 

hsv.stoned

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
13.04.2011.
Poruka
1.478
Rezultat reagovanja
15
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD RYZEN 7 2700/LC-CC-120
Motherboard:
MSI B450 Tomahawk Max
RAM:
Kingston HyperX Fury 2x16GB DDR4 3200MHz (CL16)
VGA & cooler:
Sapphire RX 580 Pulse 8GB
Display:
AOC i2481FXH
HDD:
Kingston A2000 M.2 NVMe 500GB, Toshiba P300 3TB, WD Black 750GB, 2 x WD Blue 10EALX 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + Fostex TR-90/Sennheiser HD650/AKG K240 Sextett/PreSonus HD7/ATH-CKX9/SFR DT6 | 2.1 50W
Case:
Cooler Master Mystique 632s Black & Silver
PSU:
Cooler Master G550M
Optical drives:
Samsung SH-222AB DVD/RW
Mice & keyboard:
Asus ROG Chakram wireless + Asus ROG Strix Scope RX, Logitech MK320 wireless
Internet:
SBB 150/10 Mbps
OS & Browser:
Windows 10 Pro || Mozilla Waterfox
Other:
Sony Xperia™ XZ2
A zasto se ne uklapaju?
 
Poslednja izmena od urednika:

rdl

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.01.2011.
Poruka
14
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Elastičnost. Sve ostalo stoji :cool:
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Takođe, slažem se... Ne treba mi max 240km/h (koliko trenutno imam), pristajem na limuzuinu sa limitom od recimo 160km/h, sa ubrzanjem 0-100 8s ili boljim i barem 250nm, dobro raspoređenog.
Zavisi koliko ti je teška limuzina. Za 8 sec do 100 i 250nm, limuzina može da bude teška oko 1250 KG, a to nije limuzina. ;)

Raspoređenost obrtnog momenta je bitna naravno za elastičnost i spremnost motora u svim stepenima prenosa. Pristalica sam što ravnije linije obrtnog momenta od niskih do visokih obrtaja. Po meni idealan motor ima od 1600 rpm do 5000 rpm maksimalni obrtni moment. ;) To uglavnom liči na moderne turbo benzinske motore.

Lično ne volim kod turbo diesela što "brzo ostane bez daha", ali to je priroda diesela - mnogo torka na malim i srednjim obrtajima, uz dugačak prenosni odnos. Dizel ima prednost u potrošnji, mada ako posmatram neki "downsize" turbo benzinac od 1.4 litra i 180 KS, teško koji TDI može da mu parira. Ako još uzmemo u obzir da je potrošnja npr. 1.4 TSI za nekih pola litre-litar veća od 2.0 TDI, dok je cena evrodizela veća, postaje upitno šta se više isplati.

2.0 TDI 170 vs 1.4 TSI 160

...pri tom je veća cena dizelaša u samom startu, a verovatno i troškovi održavanja, mada za ovo drugo nisam siguran.
 
Poslednja izmena:

rdl

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.01.2011.
Poruka
14
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Koji to moderan turbo benzinski motor ima full spool na 1600 rpm?
 

MikiD

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.05.2009.
Poruka
411
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel celeron G1820
Motherboard:
Asus H81M-K
RAM:
Patriot 2x4GB DDR3
VGA & cooler:
intel HD
Display:
ViewSonic VA2216w
HDD:
Samsung F3 500GB
Poslednja izmena:

rdl

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.01.2011.
Poruka
14
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Pff, bez 100 konja po litri i bez 300 Nm smešno je to predstavljati kao primer modernog turbo benzinca :D
 
Poslednja izmena:

MikiD

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.05.2009.
Poruka
411
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel celeron G1820
Motherboard:
Asus H81M-K
RAM:
Patriot 2x4GB DDR3
VGA & cooler:
intel HD
Display:
ViewSonic VA2216w
HDD:
Samsung F3 500GB

rdl

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.01.2011.
Poruka
14
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Da preformulišem - bez 300 Nm po motoru i 100 konja po litri motora.
 

MikiD

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.05.2009.
Poruka
411
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel celeron G1820
Motherboard:
Asus H81M-K
RAM:
Patriot 2x4GB DDR3
VGA & cooler:
intel HD
Display:
ViewSonic VA2216w
HDD:
Samsung F3 500GB

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Koji to moderan turbo benzinski motor ima full spool na 1600 rpm?
Ima i 2.0 TSI od 155KW sa VVT (Audijeva verzija) na 1500 rpm.
2.0 TSI


Da preformulišem - bez 300 Nm po motoru i 100 konja po litri motora.
Ako ti je auto dovoljno lagan, onda je taj 1.2 TSI puna kapa. A može da mu se uradi i remap sa 105 na 140HP i sa 200 NM na 250Nm.

Novi BMW TwinPower od 2 litra ima cak na 1250 rpm maksimalni obrtni moment:
 
Poslednja izmena:

rdl

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.01.2011.
Poruka
14
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Pravi primer. Hvala.
 

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
dobro der, slazem se ja sa vuletom, jeste razlika, ali i dalje stojim pri tome da ce slabiji auto da izvede manje vise istu stvar, sa mnogo vise obrtaja. al evo bas primera, ja koji imam 1.9JTD u stilu, a cesto vozim mamin jaris - zar vam nije drugaciji osecaj, kada vozite jaci i slabiji auto .. ?

na obrenovackom, odakle se povezujem sa gradom, instinktivno sa Stilom idem 100-120, dok u jarisu nikad ne stisnem preko 80, jednostavno ne razmishljam o tome.

elem, moj je primer bio da je budalasto uzimati za beograd, i srbiju, auto sa preko 2.0 i slicno, pre svega zbog "poreza na luksuz" kako ga zovu u vladi srbije. da ne spominjem sto si drfedja rekao nekakav audi 4.2 .. to moze da sluzi SAMO za show-off i nista drugo.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
dobro der, slazem se ja sa vuletom, jeste razlika, ali i dalje stojim pri tome da ce slabiji auto da izvede manje vise istu stvar, sa mnogo vise obrtaja. al evo bas primera, ja koji imam 1.9JTD u stilu, a cesto vozim mamin jaris - zar vam nije drugaciji osecaj, kada vozite jaci i slabiji auto .. ?
Ako slabiji auto ima manje konja, ne može nikako da izvede ono što može jači auto. A konji ili kilowati se računaju tako što se u jednačinu uvrste obrtaji i obrtni moment na određenim obrtajima.

Npr. možeš da kažeš da će npr. 1.6 16v na višim obrtajima izvesti ono što će 1.9 JTD na nižim, ali je vožnja JTD-a relaksiranija zbog nisko dostupnog obrtnog momenta. Ali 1.9 JTD od 100 KS i 1.0 16v od 68 KS nikako ne mogu da izvedu isto. Tako npr. Bravo JTD od 100 KS ide 10.5 sec do 100, a Yaris 1.0 16v ide 14 sec. To nikako nije isto.

na obrenovackom, odakle se povezujem sa gradom, instinktivno sa Stilom idem 100-120, dok u jarisu nikad ne stisnem preko 80, jednostavno ne razmishljam o tome.
Taj Stilo obicno ide 4 od 80 do 120 bolje nego trecom, ako moze i da izvuce 120 trecom. ;) Toyota opet, ide losije trecom, nego ovaj cetvrtom, zato sto ima manji obrtni moment iako je laksa 500 kila.

elem, moj je primer bio da je budalasto uzimati za beograd, i srbiju, auto sa preko 2.0 i slicno, pre svega zbog "poreza na luksuz" kako ga zovu u vladi srbije. da ne spominjem sto si drfedja rekao nekakav audi 4.2 .. to moze da sluzi SAMO za show-off i nista drugo.
Zato uzmi do 2.0, ali nikako nije isto 2.0 i 1.4, osim ako 1.4 nije Turbo, onda je taj 1.4 verovatno bolji u svakom pogledu.
 
Poslednja izmena od urednika:

Igoritza

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom 9850 BE + modded Intel stock cooler
Motherboard:
DFI LP UT 790FX-M2R
RAM:
2x2GB Kingston @1033Mhz
VGA & cooler:
Gainward 4850
Display:
LG L222WS
HDD:
Samsung 250Gb
Sound:
Bernstein audio module (uz plochu)
Case:
Blueberry Igoritza edition
PSU:
LC Power 550W
Optical drives:
Mrtvi Optiarc
Mice & keyboard:
Logitech UltraX Premium + Logitech RX1000
Internet:
SBB
OS & Browser:
Windows XP SP3
Other:
home made astal, mnogo gotivan
dobro, ogromna je razlika u "potrebi" snage, ovde kod nas u srbiji, i preko. mi smo stvarno ziljav narod sa uzasnom infrastrukturom puteva.

a taj 1.4 nemoze da bude bolji u svakom pogledu, u pogledu izdrzljivosti nije bolji. videh one neke turbo oktavije i insignije sa sve 1.2 motorima - to ce da se sprzi daleeeko brze nego sto li ce da izdrzi 2.0, zar ne ?
 

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
na obrenovackom, odakle se povezujem sa gradom, instinktivno sa Stilom idem 100-120, dok u jarisu nikad ne stisnem preko 80, jednostavno ne razmishljam o tome.
Ovde ima istine... svojevremeno, dok sam vozio Punto JTD, na autoputu sam retko prelazio 120-130km/h - jednostavno udobnost ne dopušta - buka, udobnost sedenja za volanom, truckanje, napetost... Sada sa BMW-om, najiskrenije, ne osetim da idem već 140-150km/h dok ne pogledam cajger, toliko tiše, udobnije i opuštenije ide... Jednom, nakon što sam tek kupio istog, na praznom autoputu sam bukvalno sebe iznenadio da idem 180km/h - činilo mi se da milim, imao sam osećaj da idem 130-140max.

a taj 1.4 nemoze da bude bolji u svakom pogledu, u pogledu izdrzljivosti nije bolji. videh one neke turbo oktavije i insignije sa sve 1.2 motorima - to ce da se sprzi daleeeko brze nego sto li ce da izdrzi 2.0, zar ne ?
Tako je. Jednostavno se za isti napor manji motor brže haba - recimo retko ćete videti Golfa IV 1.4 sa 300.000km, ali ih ima koliko hoćete sa 1.9tdi motorom... Zato svima i preporučujem da u principu izbegavaju polovnjake sa najslabijim motorima u gami. Ali ljudi često gledaju samo koliko košta registracija i koliko troši, a na kraju obično bude koliko para toliko muzike!
 
Poslednja izmena od urednika:

R_O_N_I_N

PCAXE Member
Učlanjen(a)
22.09.2009.
Poruka
989
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD B55 @3.8Ghz/2.8Ghz NB & Noctua NH-D14
Motherboard:
ASUS Crosshair IV Formula
RAM:
2X2GB Excelram Rippler + 2X8 GB Patriot,sve na 9-9-9-24-27 1T@1600Mhz
VGA & cooler:
ASUS 280x
Display:
ViewSonic VX2260WM
HDD:
Samsung EVO840 120 GB+Samsung 1.5 TB+Samsung HD321KJ 320GB+WD AAKX 500GB+WD 320GB AAKX
Sound:
Integrisana zv. & Logitech G51
Case:
CM Silencio 650
PSU:
Chieftec BPS-850C 850W
Optical drives:
Samsung SH-S223F
Mice & keyboard:
Logitech G400s,neki djubre-plastikaner od 5e(za sad :D)
Internet:
SBB
OS & Browser:
W7 x64

;)
 

c-p-r

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
23.04.2009.
Poruka
1.976
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
Ja bih sada voleo da nadjem neki 107 ili c1 1.4hdi ok, e to bi bilo meni za po gradu.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
a taj 1.4 nemoze da bude bolji u svakom pogledu, u pogledu izdrzljivosti nije bolji. videh one neke turbo oktavije i insignije sa sve 1.2 motorima - to ce da se sprzi daleeeko brze nego sto li ce da izdrzi 2.0, zar ne ?
Pa verovatno neće izdržati ono što može da izdrži matori EA827 2.0 16v motor koji vozim u G2, ali će izdržati kao nov bar 250-300K normalne vožnje i pravilnog i redovnog servisiranja.

Lično sam video u NS Caddy-ja na Taxiju koji vozi raspali 1.4 16v sa alu blokom, koji je sabio 285K mučke vožnje i iživljavanja. Vozio ga jedan naš dobar drugar iz NS - Vinko... a.k.a. Yoti.

S druge strane bilo je 2.0 TDI motora koji su kao novi gutali ulje. Naravno, u pitanju je bila greška u određenoj seriji motora i takve si mogao da nađeš u Passatima i Golfovima V, ali ne i u Audiju A4.

Što se tiče npr. 1.4 TSI, konkretno motor je baziran na čeličnom bloku i svaki motor prolazi rendgensku kontrolu na defekte, tako da verujem da je pouzdanost tih motora visoka.
Što se tiče 1.2 TSI, u pitanju je ALU blok, verovatno kad rikne nema generalke za njega, a što se tiče agregata, još nije imao vremena da se pokaže po pitanju izdržljivosti. Kao polovnjaka starog 10 godina ga verovatno ne bih kupio, ali nikad se ne zna, možda se pokažu kao veoma kvalitetni i pouzdani. Automobili se danas ne prave da traju 20+ godina.

Tako je. Jednostavno se za isti napor manji motor brže haba - recimo retko ćete videti Golfa IV 1.4 sa 300.000km, ali ih ima koliko hoćete sa 1.9tdi motorom... Zato svima i preporučujem da u principu izbegavaju polovnjake sa najslabijim motorima u gami. Ali ljudi često gledaju samo koliko košta registracija i koliko troši, a na kraju obično bude koliko para toliko muzike!
1.2 TSI nije isto što i 1.4 16v i radi na manjim obrtajima od tog 1.4 i ima daleko veći obrtni moment, pa sad koji se više haba, zaključi sam.
Poenta downsizinga je baš u tome da se sa manjom kubikažom postigne veća iskorišćenost.
Problem kod projektovanja ovakvih motora je u tome što komponente moraju da budu dovoljno kvalitetne da izdrže pritiske. To znači da klipovi, klipnjače, ventili itd.... moraju da budu od dobrog materijala i da blok motora ne diše preterano između hladnog i toplog.
A što se tiče 1.4 atmosferskog, pa problem je što je stepen iskoriščenja manji od 1.2 TSI, pa se motor više greje, više energije odlazi na toplotu, potrebno je više gasa i više obrtaja da bi se dobila željena snaga, stoga smatram da je 1.2 TSI daleko trajniji agregat ukoliko nisu nešto zeznuli sa kvalitetom.
Opet i taj 1.4 će izgurati 250-300.000, pa ti vidi.


Vezano za ovo... jači motor pri većoj brzini troši manje nego slabiji motor pri toj istoj brzini. Npr. ako neki jadni 1.4 cepaš 150 autoputem, trošiće ti 12 litara, dok će npr, neki duplo jači 2.0 trošiti 9 litara pri istoj brzini. Dokazana stvar u praksi, definitivno.
Veće kubikaže su daleko podesnije za dugačak otvoren put i vožnju autobanom, dok je za grad daleko podesnija manja kubikaža.
Čak i superekonomični turbo-dizel troši dosta pri većim brzinama. Evo npr. Renault Scenic dcI 130 troši pri 90 na otvorenom putu 5 litara, pri 120 troši 6.4, a pri 160 troši 9! Benzinski motor od 2 litra sa 150 konja troši pri 90 oko 7,5 litara benzina, pri 120 troši oko 8-8,3, dok pri 150-160 troši oko 9-9,5 litara, što na kraju ispade isto kao taj dizelaš. U gradu naravno, dizelaš troši mnogo manje.

Malolitražni turbo motori su kompromis između male gradske potrošnje i pristojnih performansi na autobanu uz prihvatljivu potrošnju.
 
Poslednja izmena:

mINUS

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
2.353
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom II [email protected] + Prolimatech Megahalems
Motherboard:
Gigabyte GA-790XTA-UD4
RAM:
12GB DDR3 HyperX 1600
VGA & cooler:
MSI GTX660 Twin Frozr
Display:
Benq G2420HD 24"
HDD:
SSD 840EVO 250GB, 2x1TB Samsung
Sound:
Audigy 4 + Altec MX5021 + Sennheiser HD555@HD595
Case:
CM HAF932 + Zalman MFC1 Plus
PSU:
Chieftec APS-750C Modular
Optical drives:
Pioneer DVR-216D 20x DVD-RW
Mice & keyboard:
MS Sidewinder + Logitech ultraX
Internet:
30+ MGbit
OS & Browser:
Win 8.1 x64
Other:
Nexus 4
Probaj malo oštrije da skreneš pri toj brzini pa da vidiš kako je stabilan. ;)
Koji ce komercijalni auto ovo da ti izvede :) i to pri tom da nije preko 30k eur. (pricalo se o 200km/h, da ne trazis)

Skoro je neki ****** sa Cliom uleteo u krivinu na crveno dok sam ja cekao prvi na semaforu, gledam upaljeno zeleno, gledam desno ne krecem, lik ide i nestaje, ulece u krivinu sa jedno 70-80km/h, koci, gubi kontrolu i kliza ka meni, stao je na 30cm od mene...da sam samo malo krenuo bilo bi veselo.


 
Poslednja izmena:

M_M

PCAXE Member
Učlanjen(a)
23.03.2011.
Poruka
277
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7-2600K, Noctua NH-D14
Motherboard:
MSI P67A-GD65
RAM:
4x2GB ExcelRAM, 1866CL8
VGA & cooler:
Asus R9 290 OC 4GB
Display:
24" Dell 2407WFP-HC
HDD:
Kingston HyperX 240GB + 6TB
Case:
CoolerMaster CM690
PSU:
Corsair HX750
Optical drives:
LG BluRay
Internet:
SBB 15Mbit
OS & Browser:
Win7HP 64bit
Other:
APC SmartUPS SU1000i
1.2TSI je odličan primer kako "prevariti" ljude. Ima i snagu i cenu otprilike kao 1.6 16v atmosferac, ALI treba imati u vidu da za razliku od njega traži kvalitetnije gorivo (dakle skuplji evropremijum), kvalitetne i skupe originalne delove, vrlo brižljivo i redovno održavanje - dakle manje će da troši, ali će po kilometru na kraju otprilike isto da te košta. Ako ga kupuješ kao polovnjaka, još i briga o turbini koja ako crkne ima da koooošta, ALU blok kod koga nema mogućnost generalke, itd... Sve u svemu, da trenutno biram polovan 1.2TSI ili 1.6 16v, mislim da bih ovo drugo trenutno izabrao.
 

BEGINER

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.740
Rezultat reagovanja
8
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5 4440 @ 3.10GHz
Motherboard:
ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-K
RAM:
16,0GB Kingston Crveni txn Proka
VGA & cooler:
1023MB NVIDIA GeForce GTX 750
Display:
Neka 24orka, ocekuje se 32
HDD:
Patriot Blast ssd 240
Sound:
pojma neam
Case:
Xigmatek Elysium
PSU:
Seasonic 850w
Optical drives:
pojma neam
Mice & keyboard:
Logi i Logi svasta
Internet:
Ikom 200Mbita
OS & Browser:
Win 7 x64
Other:
MONEY & PUSSY LOVER
Kod svakog proizvodjaca se zna koji motor je best buy odnosno sta kupiti sta izbegavati ;)

Kod VW-Audija se zna da je 1.9TDI majka i tu nema dalje, ja ne znam sto ljudi uopste razmisljaju o kupovini recimo 1.6 benzinca pored 1.9TDi o kom vec i vrapci znaju sve i svasta, pogotvu ako je uptianju recimo Golf 4 :) Te price sto pricaju ljudi, skuplja registracija 3-4k i trosi 1litar vise na 100km za takve auto i nije, imaju GSP pa nek idu njime, za 2k mesecno vozis se ceo mesec ;)

Sto se tice 1.2TSI i ovaj 1.6 price, ima istine u tome sto pricas, ali isto tako 1.2TSI su novija generacija agregata i bar do sad nisam cuo da su se kvarili nesto preterano, konrektno cela TSi serija, a problem sa turbinom je lutrija ;) Ja znam za price gde je ljudima turbina otkazivala i posle 40000km-a a znam i ljude koji su prelazili i po 150-200k sa istom turbinom a veruj mi nisu stedeli auto ni malo ;) Da rezimiram ovu tvoju zadnju recenicu :) da idem na kupovinu VW-Audija Golfa 4 ili Audija A3, benzinci me ne iteresuju samo 1.9TDi ;) A inace kupovina bilo kog auta (Skoda, VW, Audi ,merka, Bmw, Toyota...) ako nije novo je pomalo lutrija pogotovu ako osoba tj kupac ne poseduje znanje o automobilima a sa sobom ne povede majstora ili nekog upoznatijeg sa materijom
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh