| Vesti | Softver | Kaspersky: „To što ste malo preduzeće vas čini nepobedivim?“
Softver Kaspersky

Kaspersky: „To što ste malo preduzeće vas čini nepobedivim?“

Oko 36% malih preduzeća su bili žrtve krađe podataka u 2019. godini, pokazuje nedavno istraživanje kompanije Kaspersky. I dok krađe podataka donose ozbiljne posledice malim preduzećima, istraživanje je pokazalo da su mere bezbednosti koje preduzimaju nedovoljne da spreče ovakve incidente.

Iako priče o sajberbezbednosnim incidentima u preduzećima sa manje od 50 zaposlenih retko dospevaju na naslovne strane, krađa podataka za mala preduzeća može direktno da utiče na njihovo poslovanje.

Kako su njihovi resursi često ograničeni i koncentrisani na rast poslovanja, oni često moraju da zaustave ili uspore svoj posao, rizikujući gubitak profita svakim izgubljenim satom ili danom. Ukoliko su ugroženi lični podaci korisnika, mala preduzeća mogu da izgube njihovo poverenje i suoče se sa novčanim kaznama zbog kršenja regulacija kao što je Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR).

Rezultati istraživanja pokazuju da u malim preduzećima dolazi do krađe podataka, da broj ugroženih preduzeća raste svake godine, i što je najznačajnije, brže nego u bilo kom drugom sektoru. Iako je procenat onih koji su bili žrtve krađe podataka veći među malim i srednjim preduzećima (48%) i velikim kompanijama (53%), u manjim preduzećima se taj procenat povećao za 6% (sa 30% u 2018) za godinu dana.

To znači da, iako su sva preduzeća suočena sa krađom podataka u nekoj meri, za manja preduzeća ovaj problem postaje sve relevantniji i opasniji svake godine. Kako bi se izbegle ove posledice, mala preduzeća moraju biti pripremljena za krađe podataka. Međutim, kako istraživanje pokazuje, u trećini ovih preduzeća (33%) ne postoji centralizovana uprava za sajber bezbednost i zaštita pojedinačnih računara predstavlja odgovornost svakog pojedinačnog zaposlenog.

Takođe, neka preduzeća koriste korisničke proizvode za zaštitu (25%) i dok oni mogu obezbediti određeni nivo zaštite, rešenja za kućne korisnike nemaju specifične funkcije koje su neophodne za poslovnu bezbednost. Na primer, samo poslovno orijentisani proizvodi nude zaštitu za servere i centralizovanu upravu. „Manje kompanije su često fokusirane na to kako da prošire svoje poslovanje – što i treba da rade.

Možda im sajber bezbednosti nije na vrhu liste prioriteta, međutim, cena zanemarivanja ovog problema će se samo povećavati. Zašto? Zato što malver ne pravi razliku među svojim žrtvama i zato što čak i najmanje organizacije imaju šta da izgube, poput osetljivih podataka”, kaže Andrej Dankevič (Andrey Dankevich), menadžer za poslovna rešenja u kompaniji Kaspersky.

„Ali dobre vesti su da, da bi bili u mogućnosti da zaštite sebe i od malvera i od ljudskog faktora rizika, ova manja preduzeća ne moraju da investiraju mnogo ili zapošljavaju specijaliste. Pitanje je samo izbora pravog bezbednosnog proizvoda.”

 

Izvor: Kaspersky

 

Komentarišite na forumu…