| Vesti | Softver | Kaspersky Lab: „Romantični fišing napadi u porastu“
Softver

Kaspersky Lab: „Romantični fišing napadi u porastu“

Kasp

Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab otkrili su nagli porast u fišing aktivnostima od strane kriminalaca koji korisnicima nude razne romantične ponude uoči Dana zaljubljenih.

Ukupan broj korisničkih pokušaja da posete lažne veb stranice sa romantičnom temom, koji su otkriveni i blokirani u prvoj polovini februara, više je nego udvostručen u odnosu na isto vreme u 2018. godini, što je podsetnik da prevaranti samo čekaju na povod za krađu podataka i novca korisnika.

Fišing je jedna od najpopularnijih i najjednostavnijih tehnika socijalnog inženjeringa putem kojih se mogu eksploatisati onlajn korisnici.

To je vrsta prevare u kojoj kriminalci koriste obmane kako bi došli do korisničkih akreditiva – od lozinki do brojeva kreditnih kartica, detalja o bankovnom računu i drugih finansijski bitnih informacija.

Fišing i-mejlovi i veb stranice su obično prerušeni u legitimne, koje ohrabruju primaoca da, iz nekog razloga, hitno unese svoje lične podatke. Oni su često podstaknuti dnevnim događajima i vestima, bilo da se radi o velikom sportskom događaju ili tematskim praznicima. Dan zaljubljenih nije izuzetak. Ukupan broj korisnika koji su pokušali da posete lažne veb sajtove, a čiji su pokušaji otkriveni i blokirani rešenjima kompanije Kaspersky Lab u prvoj polovini februara 2019. – do 14. februara – drastično je skočio i dosegao svoj vrhunac: sa preko dva miliona u 2018. godini, na više od 4,3 miliona u ovoj.

Prema statistikama, najpogođenije zemlje su Brazil (više od 6,4% udela u detekciji), Portugal (više od 5,8%) i Venecuela (5,5%). Slede Grčka (5,3%) i Španija (5,1%). Dublja analiza poslatih i-mejlova pokazala je da je fokus kriminalaca pre svega bio na poklonima koji se unapred poručuju preko interneta i lekovima za potenciju, što pokazuje da je u pitanju zamka koja privlači korisnike da podele svoje akreditive kako bi udovoljili svojim najmilijima.

Ovo još jedanput potvrđuje rezultate istraživanja kompanije Kaspersky Lab, ukazujući na to da kada je reč o ljubavi, korisnici imaju tendenciju da izgube oprez. „Naše istraživanje pokazalo je da ne postoji razlika između fišing aktivnosti koje eksploatišu velike sportske događaje,navode vas na plaćanje lažnih računa ili imaju romantičnu konotaciju.

Sve to je osmišljeno tako da pokrene emocije korisnika, bilo da se radi o uzbuđenju, stresu ili ljubavi. Dakle, gotovo bilo šta može postati sredstvo napada u rukama sajber kriminalaca. Vrhunac u internet prevarama koji je sada dostignut, podseća nas da uvek treba da budemo oprezni kada surfujemo internetom – čak i kada samo kupujemo cveće za našu voljenu osobu, ”- upozorava Andrej Kostin (Andrey Kostin), viši analitičar veb-sadržaja u kompaniji Kaspersky Lab.

 

Izvor: Kaspersky Lab

 

Komentarišite na forumu…