Na početku Siggraph-a 2009 nastupila je grupa Khronos i zvanično izdala OpegGL 3.2 API. Prošle nedelje je procureo drajver iz nVidia-e u kojem je bila uključena podrška za tada još neobjavljeni OpenGL 3.2 API. I nakon kratkog perioda pred nama je zvanično pomenuti API.
OpenCL i WebGL su verovatno najbitnije novosti, a predstavljaju novi standard za 3D grafiku na web-u. Čini se da je OpenGL ARB (Architecture Review Board) postao umoran od formata kao što su Adobe-ov Flash ili Microsoft-ov Silverlight i odlučio da lansira „open-source“ format slobodan za korišćenje, a pritom jednako podržan na svim platformama (odnosno različitim operativnim sistemima).
Poboljšanja napravljena u ovoj reviziji trebaju da pomognu developerima da lakše portuju Direct 3D u OpenGL. Na primer prilikom konvertovanja nekog PC/Xbox 360 naslova na PlayStation 3 ili rekodiranja PC naslova kako bi odgovarao Mac OSX-u ili Linux-u. Programsi jezik OpenGL-a koji služi za senčenje (shading) je unapređen na verziju 1.5 (GLSL 1.5). Ova verzija sadrži dva profila, Core (development za nove aplikacije) i Comaptibility profil (koji omogućava kompatibilnost sa starijim verzijama OpenGL-a).
Prema rečima „The Khronos Group-e“ baza korisnika koja ima grafičke karte kompatibilne sa novim OpenGL-om iznosi oko 150 miliona jedinica. Kako navode skoro svaka karta DirectX 10 generacije bi trebalo da podržava novi API bez ikakvih problema.
Ovde nije kraj, Khronos je definisao nekoliko ARB ekstenzija koje će u budućnosti omogućiti neke dodatne mogućnosti nadolazećih čipova iz ATI-a, Intel-a i nVidia-e. No za to čemo morati da sačekamo 2010. godinu…
Izvor: www.brightsideofnews.com
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar