Google je prvi put pokrenuo reCAPTCHA sistem za otkrivanje botova 2007. godine, što znači da već oko deset godina dešifrujemo distorzirane tekstove, identifikujemo ulične svetiljke i čekiramo boxove kako bismo program ubedili da je sa druge strane čovek, a ne robot, a potom i pristupamo sajtovima i stranicama želimo da pogledamo.
Međutim, gigant je odlučio da uvede značajne promene. Google reCAPTCHA v3 potpuno eliminiše potrebu za interakcijom sa korisnicima, i umesto toga se oslanja na adaptive risk analize rizika kako bi se primetio sumnjiv promet.
Nova verzija pokreće se u pozadini web stranice, i proizvodi rezultate od 0.1 (loše) do 1 (dobro) za interakcije i ponašanja sa tim sajtom.
Administratori sajta mogu da odluče kako njihova web lokacija treba da reaguje na osnovu ovih rezultata, i može ih koristiti na jedan od tri načina.
„Prvo, možete postaviti threshold koji određuje kada je korisnik pušten da prođe ili ako je potrebna dodatna verifikacija, poput autentifikacije u dva koraka ili verifikacije telefonom“, objašnjava tim iz Google na svom Webmaster blogu.
„Drugo, možete kombinovati rezultat sa svojim signalima kojima reCAPTCHA ne može pristupiti – kao što su korisnički profili ili istorije transakcija. Treće, možete koristiti reCAPTCHA rezultat kao jedan od signala za obuku vašeg modela mašinskog učenja i borbu protiv zloupotrebe.“
Izvor: Google Webmaster
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar