U odnosu na mesec septembar koji je doneo rast neželjene pošte što ste mogli pročitati na PCAXE portalu, analitičari kompanije Kaspersky Lab uočavaju trend opadanja udela neželjene pošte u Q3. U odnosu na prethodni kvartal, obim saobraćaja neželjene pošte u trećem kvartalu 2012. smanjen je za 2,8 odsto i u proseku iznosi 71,5 odsto. Istovremeno, stručnjaci su zabeležili značajan porast udela zlonamerne pošte – od 3 do 3,9 odsto.
U izvesnoj meri, pad udela neželjene pošte u trećem kvartalu može biti objašnjen uobičajenim usporavanjem poslovanja tokom leta. Međutim, trend opadanja u količini neželjene pošte takođe je uslovljen postepenim promenama u načinima reklamiranja – pored e-maila, reklamne poruke se distribuiraju u vidu banera, putem socijalnih medija, usluga kupovine pomoću kupona i kontekstualnog oglašavanja. Dakle, uprkos blagom porastu aktivnosti posle godišnjih odmora u septembru, ukupan trend pada udela neželjene pošte ostaje na istom nivou. Na sledećem grafikonu možete videti izvore neželjene pošte po regionima:
Bilo je mnogo promena u regionalnom prikazu izvora neželjene pošte u trećem kvartalu 2012. Među zemljama u kojima je neželjena pošta najviše distribuirana, Sjedinjene Američke Države su pokazale nezavidan rast, čime je udeo regiona Severne Amerike bio nešto više od 27 odsto. To je bilo dovoljno da bude zauzeto drugo mesto iza već poznatog lidera – Azije, koji je odgovoran za gotovo polovinu sve neželjene pošte širom sveta (49,50 odsto). Zapadna Evropa (6,86 odsto) gurnula je nazad Istočnu Evropu (3,64 odsto), i zauzela četvrto mesto, hvatajući korak sa Latinskom Amerikom (7,34 odsto) koja je na trećem mestu.
Odustajanje oglašivača, koji nude ispravne proizvode i usluge, od reklamiranja preko e-mail poruka nesumnjivo je vodilo ka povećanju udela štetnih spam poruka koje sadrže zaražene linkove, reklame za zabranjenu robu ili razne prevare. U trećem kvartalu 2012. ponovo su sajber kriminalci pokazali svoju genijalnost, maskirajući spam poruke u zvanična obaveštenja. Među lažnim e-mail-ovima na koja su stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab naišli bile su poruke navodno poslate sa hosting provajdera, bankarskih sistema, društvenih mreža, onlajn prodavnica i raznih drugih usluga. Posebna pažnja je posvećena uslugama kupovine preko kupona, jer su spameri iskoristili njihovu popularnost da distribuiraju zlonamerne linkove i priloge. Istaknuti servis za kupone Groupon našao se na glavnom udaru: e-mailovi dizajnirani da izgledaju kao zvanična obaveštenja i nove ponude preusmerili su neupozorene primaoce ka zlonamernim onlajn resursima sa eksploitima.
Izvor: Kaspersky Lab
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar