Prema navodima kompanije Kaspersky Lab, u junu se procenat spama u elektronskom saobraćaju povećao za 1,4 procentnih poena i u proseku iznosi 71,1 odsto. Zlonamerni sadržaji pronađeni su u 1,8 odsto svih priloga e-mailova, što je za 1 procentni poen manje u odnosu na prošli mesec.
U junu mesecu spameri su aktivno koristili ime Stiva Džobsa, osnivača kompanije Apple. U naslovu neželjene e-mail poruke primalac je pozivan da upozna tajnu uspeha čuvenog biznismena, dok je u telu poruke bio oglas za besplatne kurseve. Organizatori su obećavali da će za samo 1,5 sat naučiti sve polaznike kako da od hobija naprave profitabilan posao. Ime Stiva Džobsa je korišćeno kao mamac da bi se usmerila pažnja na kurs.
Pored ponude kurseva koji garantovano otkrivaju tajnu uspeha Stiva Džobsa, u junu je često bilo slučajeva spamova koji nude velike popuste na uređaje kompanije Apple. Da bi čitava prevara delovala verodostojno, prevaranti su u polje „from“ unosili ime kompanije Apple, iako e-mail adresa nije imala nikakve veze sa njom. Autori ove e-mail poruke su naglašavali da je količina robe na akciji ograničena i da je neophodno da se ugrabi svoj primerak što pre. Ovaj veoma rasprostranjeni trik se koristi kao podsticaj kupcima da se brže odluče za određeni proizvod i klikom na link da ga odmah naruče.
Još jedna od prevara spamera u junu bila je ponuda za prijem na američke univerzitete, kao i ponuda za online obrazovanje radi udobnosti korisnika. Sadržaj ovih poruka su često bili linkovi ka stranicama sa prijavnim formularima za kurs, a zanimljivo je da adrese stranica variraju od poruke do poruke i obično su napravljene na sam dan slanja spam e-mailova. Ovo je verovatno jedan od načina kojima autori masovnih poruka prikupljaju lične podatke korisnika.
Kao i ranije, značajna količina svih spam poruka u svetu stigla je iz Kine (24%) i SAD (17%), dok je Južna Koreja na trećem mestu sa 14 odsto poslatih spamova. Južna Koreja ostaje vodeći izvor spama upućenog evropskim korisnicima (53,3%) i njen udeo je porastao za 9,6 procentnih poena, dok su se SAD (4,6%) i Vijetnam (3,7%) spustili na četvrtu i petu poziciju prepuštajući Italiji drugo (6,7%) i Tajvanu treće (5%) mesto. Italijanski udeo je porastao za 3,9 procentnih poena u odnosu na maj, kada je ova zemlja bila tek na sedmom mestu.
Zlonamerni prilozi pronađeni su u 1,8 odsto e-mailova. Kao i prethodnog meseca, prevaranti su često koristili svoj omiljeni trik – slanje obaveštenja u ime poznatih kompanija.
U junu se broj napada usmerenih na e-mail poruke i IMS drastično povećao, budući da tokom letnjih godišnjih odmora raste broj onih koji šalju e-mail poruke ili koriste programe poput ICQ, Jabber, Skype i slično. Postoji velika potražnja za nalozima ovog tipa na crnom tržištu, što podstiče mrežnu krađu identiteta tj. phishing.
Izvor: Kaspersky
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar