| Vesti | Ostalo | Grayling objavio rezultate istraživanja o trendovima u komunikacijama
Ostalo

Grayling objavio rezultate istraživanja o trendovima u komunikacijama

uvodna

Konsultantska kompanija Grayling je nedavno objavila rezultate svog prvog kvartalnog istraživanja o trendovima u globalnoj i regionalnoj industriji komunikacija. Ovo istraživanje je izuzetno značajno, jer olakšava prepoznavanje značaja komunikacije za komercijalni uspeh kompanije, povećanje svesti o značaju komunikacija na nivou donosilaca odluka i integraciju odnosa sa javnošću i odnosa sa vladom i javnim institucijama u okviru komunikacijske strategije.

Predstavljen u aprilu 2012 godine, Grayling PULSE ima za cilj identifikovanje značajnih podataka i saznanja o ključnim globalnim i regionalnim izazovima i mogućnostima sa kojima se suočava industrija komunikacija. Svest o vrednosti komunikacija za komercijalni uspeh je u porastu u regionima CEE, SEE, Rusiji i području Evroazije, sudeći po 46% profesionalaca u oblasti komunikacija koji su odgovarali na pitanja prvog PULSE istraživanja u kvartalnim serijama. Uprkos trenutnoj ekonomskoj nestabilnosti, rezultati istraživanja pokazuju da su ukupna PR ulaganja u kompanijama iz centralne i istočne Europe, kao i jugoistočne Evrope na stabilnom nivou. 19,4% ispitanika izjavilo je da PR budžeti rastu, dok 20,4% misli da nema promena. Svest o vrednosti komunikacijskih aktivnosti na nivou donosilaca odluka unutar organizacija i udelu PR aktivnosti u komercijalnom uspehu kompanije raste, što je potvrdilo 33,6% i 45,9% ispitanika. U isto vreme, rezultati jasno pokazuju povećanje budžeta za komunikacijske aktivnosti na tržištima Rusije i Evroazije (20,3%) – trend koji je u skladu sa širim ekonomskim kretanjima.

 

GRLN 01

 

Jan Šimunek, regionalni direktor kompanije Grayling za CEE i SEE prokomentatisao je rezultate: „U praksi smo zapazili da se veći naglasak stavlja na komunikacije koje su alatka podrške poslovnom razvoju. Rezultati prvog izdanja PULSE istraživanja to i pokazuju: Menadžment je posvećen i direktno uključen u komunikacijske aktivnosti jer na taj način prati direktan uticaj koji komunikacije imaju na njihove poslovne rezultate. Značajnu ulogu igraju i izgradnja brenda (brand building) i menadžment reputacije (reputation management), kao i regulatorno okruženje i konstantno poboljšanje odnosa sa ključnim donosiocima odluka. Zbog toga je Grayling širom regiona izmenio svoju strategiju nudeći integrisane odnose sa javnim institucijama i PR usluge (kao i digitalne komunikacije) na svim tržištima, s posebnim naglaskom na najviše nivoe strateškog savetovanja”.

Prateći globalni trend, kompanije u regionu (CEE, SEE, Rusija i Evroazija) beleže povećanje investicija u projekte na društvenim medijima i digitalne komunikacije, što je potvrdilo 45% ispitanika. Korporativne komunikacije i menadžment reputacije, kao i krizne komunikacije ostaju na istom nivou kod gotovo polovine učesnika, koji su izjavili da nije došlo do promena aktuelnih investicionih raspodela. Čini se da kompanije iz sektora tehnologije, medija i telekomunikacija pokušavaju da nađu izlazak iz recesije dok 15,1% ispitanika u CEE i SEE regionu potvrđuje porast u potrošnji, a 11,6% ispitanika potvrđuje porast potrošnje u Rusiji i Evroaziji. Čak 20% ispitanika u Rusiji i Evroaziji i 12% ispitanika u CEE i SEE potvrđuje povećanje PR ulaganja u potrošački i maloprodajni sektor, koji je na drugom mestu.

Drugi zaključci koji su izvedeni na osnovu istraživanja regiona CEE, SEE, Rusije i Evroazije obuhvataju Integraciju odnosa sa vladom i javnim institucijama u komunikacijske aktivnosti, gde je 29,4% ispitanika izjavilo da je došlo do povećanja, 51,4% da nije bilo nikakvih promena, a 4,6% je izjavilo da je došlo do stagnacije.

Posljednjih nekoliko godina, a posebno u vreme recesije, svedočimo o značajnim promenama u komunikacijskom sektoru u regionu jugoistočne Europe pa tako i Srbije. Očekivanja naših klijenata postala su vrlo sofisticirana. Klijenti očekuju savetovanje, a ne samo sprovođenje gotovih ideja. Izazovi uvreženih stavova s naše strane, kao i stalna kreativnost kako bi se stvorili sadržaji i proaktivna ponuda strateškog savetovanja kao i zaštita njihovih poslovnih interesa – to su danas zahtjevi klijenata”, izjavila je Petra Gelb, direktorka kompanije Grayling u Srbiji.

 

Izvor: Grayling


Komentarišite na forumu

Tagovi

Ivan Vujić

Software, storage, network etc editor @ AXE
Database migration @ RC ETF

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste poslali komentar