TikTok se obavezao da će učiniti više u borbi protiv širenja obmana i opasnih izazova. Dok su mnogi TikTok izazovi su bezopasni i zabavni, neki su rizičniji.
Ali dobronamerni roditelji i drugi odrasli koji žele da upozore druge na opasne izazove mogu nenamerno da probude svest o njima, čak i ako su ti izazovi lažni. Kompanija je odradila istraživanje na više od 10.000 tinejdžera, roditelja i nastavnika u nekoliko zemalja, uključujući SAD i Veliku Britaniju.
Otkriveno je da je 31 odsto tinejdžera učestvovalo u nekoj vrsti onlajn izazova. Tinejdžeri su upitani o nivou rizika od izazova koji su nedavno videli na mreži, ne nužno na TikTok-u.
Oko 48 odsto je reklo da je izazov bezbedan, 32 odsto je reklo da ima mali rizik, a 14 odsto ga je opisalo kao rizično ili opasno. Ispitanici su rekli da je tri odsto izazova bilo „veoma opasno“, dok je 0,3 odsto reklo da je učestvovalo u izazovu koji su na taj način kategorisali.
Studija je pokazala da 46 odsto tinejdžera želi više informacija i pomoći da shvate rizike izazova, dok je 31 odsto rekao da su „osetili negativan uticaj“ prevara povezanih sa samopovređivanjem i samoubistvom. Prepoznavanje i suočavanje sa prevarama nije nužno lako.
Trideset sedam procenata odraslih ispitanika kaže da im je teško da razgovaraju o prevarama o samopovređivanju i samoubistvu bez privlačenja pažnje na njih. TikTok kaže da već uklanja prevare i preduzima mere da ograniči njihovo širenje, ali planira da uradi više.
Ukloniće video snimke sa „upozorenjem za uzbunu“ o lažnim izazovima samopovređivanja. „Istraživanje je pokazalo kako upozorenja o prevarama o samopovređivanju — čak i ako su podeljena u najboljoj nameri — mogu da utiču na dobrobit tinejdžera jer oni često tretiraju prevaru kao stvarnu“, navodi TikTok.
„Nastavićemo da dozvoljavamo razgovore koji nastoje da razbiju paniku i promovišu tačne informacije. Momo Challenge je, na primer, bila zloglasna viralna prevara na koju su mnogi ljudi pali pre nekoliko godina.
Njeno širenje pogoršali su oni koji su alarmirali korisnike o „izazovu“, za koji su mnogi lažno tvrdili da podstiče decu da sami sebi nanesu štetu. Ostala bezbednosna poboljšanja koja je TikTok napravio uključuju proširenje „tehnologije koja pomaže da se naši bezbednosni timovi upozore na iznenadno povećanje sadržaja koji krši sadržaj povezan sa hashtagovima“.
Kad god korisnik traži sadržaj povezan sa obmanom ili opasnim izazovom, videće oznaku upozorenja. Kompanija je radila sa kliničkim dečjim psihijatrom i bihevioralnim naučnikom na poboljšanju jezika etikete.
Korisnici koji traže obmane i štetne izazove biće podstaknuti da posete TikTok-ov centar za bezbednost kako bi saznali kako da ih prepoznaju. Ako je pretraga povezana sa obmanom povezanom sa samoubistvom ili samopovređivanjem, videće resurse kao što su kontakt podaci za Nacionalnu liniju za pomoć i prevenciju samoubistava.
Izvor: TikTok
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar