Podrška za DX12 je nedavno dodata u 3DMark i rezultati testova pokazuju neverovatna ubrzanja, negde do čak 20 puta bolje perfromanse naspram DX11. Ono što je zanimljivo je da najveća ubrzanja pokazuju AMD-ove Radeon grafičke karte u poređenju sa konkurentnim nVIDIA GeForce GTX modelima.
Testiranja su pokazala da je Radeon R9 290X sa najnovijim drajverima ne samo rame uz rame sa GTX GeForce 12GB Titan X kartom od 1000 evra, nego je u nekim slučajevima čak i ispred nVIDIA-inog flagship modela. Uporedni testovi GTX 980 karte od 550 evra, protiv R9 290X, su pokazali prednost u korist AMD-ove grafičke karte od oko 33%.
Testovi od PCWorld IT portala pokazuju razliku u API izvršavanju između GeForce GTX Titan X i AMD Radeon R9 290X karte. Uz DX11, Titan X uspeva da izvrši 740 hiljada operacija u sekundi i neverovatnih 13 miliona i 419 hiljada akcija u slučaju upotrebe DX12. Pritom, 290X ima rezultat od 935 hiljada zapisa sa DX11, dakle više od Titan X-a i opet neverovatnih 13 miliona i 474 hiljade operacija uz DX12. Prema ovim rezultatima, R9 290X očigledno nadmašuje Titan X u izvršavanju tzv. API “draw calls” instrukcija. Za dobre rezultate Radeona je zaslužan i novi AMD-ov drajver, uz koji 290X sa DX12 prema testovima uspeva nadmašiti Mantle performanse za oko 8%.
Testovi sa PCPerspective sajta su nešto “tradicionalniji” i pokazuju perfomanse u FPS-u umesto API izvršavanja. GTX 980 isporučuje 15,67 FPS-a uz DX12, što je ogroman korak unapred u odnosu na 2,75 frejmova sa DX11. Sa druge strane, AMD-ov R9 290X daje 19,12 FPS-a uz DX12, što ga ubedljivo stavlja ispred GTX 980. Ono što je možda najzanimljivije je da će sledeća verzija 3Dmarka biti namenjena Windows 10 platformi, koja će takođe imati Mantle podršku. Tabela pokazuje kako R9 290X daje 20,88 FPS-a kada koristi Mantle, i 33% bolje performanse od GTX 980 koji koristi DX11, kao i 9% bolje performanse naspram iste 290X grafičke karte koja koristi DX12.
Za kraj, sa istih tabela se možemo osvrnuti i na skaliranje performansi u odnosu na broj procesorskih jezgara. DX12 pokazuje veoma dobro skaliranje sa upotrebom više procesorskih jezgara, ali porast performansi “udara u zid” sa 6 jezgara. Sa druge strane, Mantle će nastaviti da skalira iznad 6 jezgara, što znači da će biti u prednosti naspram osmojezgarnih procesora koji rade sa DX12. Zanimljiv fenomen koji se javlja u ovim rezultatima, je da ni GTX 980 ni R9 290X nemaju nikakve beneficije od Intelove HyperThreading tehnologije.
Naravno, sintetički testovi su retko kada pokazatelji stvarnih performansi, tako da gore navedene rezultate uzmite sa dozom skepticizma, sve dok ne budemo u prilici da vidimo slične rezultate i u novijim igrama.
Izvor: PCPerspective, PCWorld
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar