Nove tehnologije
Tokom razvoja Polaris arhitekture, AMD je uporedo razvijao i nove tehnologije koje će doći zajedno sa novim čipovima.
GPU Open inicijativa uzima sve više maha, a tu su i novi open source efekti, SDK-ovi, biblioteke i razni drugi alati.
Neke od interesantnih primena za VR možete videti ispod. Deluje obećavajuće i nadasve zanimljivo. Zamislite da pravite svoj Minecraft svet dok ste „uronjeni direktno u njega“?
LiquidVR je dodatno obogaćen novim opcijama:
TrueAudio Next predstavlja nadogradnju trenutne TrueAudio tehnologije sa posebnim osvrtom na VR okruženje. Zvučni efekti bi trebali da poprime još realističnije razmere nego što je to do sada bio slučaj.
Compute Unit Reservation tehnika rezervise određen broj CU jedinica isključivo za procesiranje zvuka.
Quick Response Queue
Kada se u toku izvršavanja zadatka u pajplajnu javi zahtev, gde aplikacija sa zadatkom višeg prioriteta traži pristup GPU resursima, GPU trenutno suspenduje sve zadatke dok se novoprispeli prekid ne obradi. Efektivnost ovog pristupa je upitna, pošto u slučaju da prekid potraje dovoljno dugo, može dovesti do pojave laga i stucanja (stuttering) u grafičkim aplikacijama.
Da bi rešio problem, AMD je uveo QRQ. Zadaci prosleđeni u ovaj specijalan registar dobijaju pristup potrebnim GPU resursima, dok GPU za vreme takvog zadatka radi asinhrono, paralelno obrađujući prethodni i novi zadatak. Zbog svoje programabilnosti, GCN arhitektura od druge generacije može da podrži ovu funkciju kroz adekvatan apdejt drajvera.
Takođe, Oculus je u svojim headsetovima (Rift) implementirao podršku za QRQ sa specijalnom asinhronom Time Warp funkcijom, koja je zadužena za redukciju laga i prevenciju juddera zbog izgubljenih frejmova.
Dodaj komentar