• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Zakon o zastiti potrosaca

M

Misko78

Guest
Izvolite gospodo crno na belo izvod iz novog zakona koje je od 1.1.2011 na snazi. Prethodni zakoni vise ne vaze. Od sada se roba iskljucivo nosi trgovcu i ukida se praksa nosenja u servis. Sve je sada izmedju trgovca i potrosaca. Minimalna garancija na bilo koju robu je 2 godine... Koga mrzi da cita ima simpaticno objasnjenje u Politici od 18.11.

Odgovornost za nesaobraznost

Član 52.
Trgovac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru, koja je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za nesaobraznost znao.
Trgovac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre toga.
Trgovac ne odgovara za nesaobraznost ako je u času zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač.
Trgovac odgovara za nesaobraznost koju je potrošač mogao lako opaziti, ako je izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Trgovac nije vezan javnim obećanjem u pogledu svojstava robe ako:
1) nije znao ili nije mogao znati za dato obećanje;
2) je pre zaključenja ugovora objavljena ispravka obećanja;
3) obećanje nije moglo uticati na odluku potrošača da zaključi ugovor.
Nepravilna instalacija

Član 53.
Trgovac koji je po ugovoru dužan da potrošaču obezbedi instalaciju ili montažu robe odgovoran je za nesaobraznost isporučene robe nastale zbog nepravilne instalacije ili montaže.
Ako su nepravilna instalacija ili montaža robe posledica nedostataka u uputstvu, trgovac je odgovoran za nesaobraznost koju je instalacijom ili montažom robe izazvao potrošač.
Pravne posledice nesaobraznosti

Član 54.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom.
Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
Rokovi i teret dokazivanja

Član 55.
Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome trgovac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine.
3. Garancija

Davalac garancije i garantni list

Član 56.
Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.
Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o:
1) pravima potrošača iz čl. 54. ovog zakona, uz obaveštenje da se ugovornom garancijom ne utiče na ta prava;
2) nazivu i adresi davaoca garancije, sadržini ugovorne garancije i uslovima za ostvarivanje prava iz ugovorne garancije, a naročito o njenom trajanju i prostornom važenju;
3) neprenosivosti, u slučaju da su prava iz garancije neprenosiva, čime se ne utiče na pretpostavku iz člana 48. tačka 10) ovog zakona.
Davalac garancije je dužan da na zahtev potrošača izda garantni list .
Na punovažnost garancije ne utiče povreda obaveze davaoca garancije iz st. 2. i 3. ovog člana, i potrošač može da zahteva da se garancija ispuni u skladu sa datom izjavom.
Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.
Zloupotreba izraza garancija

Član 57.
Pri zaključenju ugovora o prodaji robe i oglašavanju povodom prodaje, trgovac je dužan da se uzdrži od upotrebe izraza „garancija” i izraza s tim značenjem, ako po osnovu ugovora o prodaji potrošač ne stiče više prava nego što ima u skladu sa ovim zakonom.
4. Reklamacija

Član 58.
Potrošač može da izjavi reklamaciju trgovcu, radi ostvarivanja svojih prava iz člana 54, odnosno člana 56. ovog zakona.
Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
E to je vec katastrofalna stvar.

Član 58.
Potrošač može da izjavi reklamaciju trgovcu, radi ostvarivanja svojih prava iz člana 54, odnosno člana 56. ovog zakona.
Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.
Sad TRGOVAC ima pravo od 15 dana da organizuje transport i TO ne umanjuje famozni RAZUMAN ROK za popravku uredjaja (citaj 45 dana kao sto je bilo i sada).

U svakom slucaju ovo je jos gore nego sto je bilo. Mada, vise nece biti jeftinih kineskih napajanja po policama jer kontam da ce prestati da ih uvoze :) Mac sa dve ostrice po meni...
 

c-p-r

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
23.04.2009.
Poruka
1.976
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
Izvolite gospodo crno na belo izvod iz novog zakona koje je od 1.1.2011 na snazi. Prethodni zakoni vise ne vaze. Od sada se roba iskljucivo nosi trgovcu i ukida se praksa nosenja u servis. Sve je sada izmedju trgovca i potrosaca. Minimalna garancija na bilo koju robu je 2 godine... Koga mrzi da cita ima simpaticno objasnjenje u Politici od 18.11.
Bravo.



Sto se tice povlacenja paralele izmedju prodaje i servisiranja automobila sa hardverom i servisiranjem istog molim vas da to vise ne pominjete jer niste ni smesni koliko to nije povezano...
 

ays

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
17.07.2009.
Poruka
1.376
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
E to je vec katastrofalna stvar.

Sad TRGOVAC ima pravo od 15 dana da organizuje transport i TO ne umanjuje famozni RAZUMAN ROK za popravku uredjaja (citaj 45 dana kao sto je bilo i sada).

U svakom slucaju ovo je jos gore nego sto je bilo. Mada, vise nece biti jeftinih kineskih napajanja po policama jer kontam da ce prestati da ih uvoze :) Mac sa dve ostrice po meni...

Možda grešim ali ja u član 58. novog zakona nigde nisam pročitao da stoji "razuman rok". Stoji da u roku od 15 dana prodavac mora da reši reklamaciju i da predlog kupcu kako da se ista reši. Bilo zamenom ili refundiranje sredstava potrošenih za artikal. Mislim da dotični član ne može da se tumači kako nekome odgovara nego isključivo kako je napisano.

@klaywert, Ako izuzmemo paralelu koju si napravio sa automobilima, napisao si odličan post. Što se automobila tiče, c-p-r je lepo napisao... nije uopšte povezano, čak nema ni sličnosti.
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez znaþajnijih
neugodnosti za potrošaþa, uzimajuüi u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je
potrošaþ nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naroþito
troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Potrošaþ ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na
opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u
primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez znaþajnijih
nepogodnosti za potrošaþa.
Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvoÿDþ se
prema potrošaþu nalazi u položaju jemca.
Potrošaþ ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava navedena u stavu 1. ovog þlana, ne utiþu na pravo potrošaþa da
zahteva od trgovca naknadu štete koja potiþe od nesaobraznosti, u skladu sa opštim
pravilima o odgovornosti za štetu.
Izvinjavam se, nije bila upotrebljena rec "razumnom" vec u primerenom roku.

BTW. Samo da vam javim, uvoznici najavili znacajan rast cena ukoliko do 15. januara ne budu donete izmene i dopune zakona o zastiti potrosaca. Naime, veliki im je problem lager koji imaju, jer je 50% artikala sa garancijom od godinu dana.

BTW2. Nema slobodnog advokata u Beogradu. Svi rade za nekog uvoznika nove garantne listove :)

BTW3. Sad sam cuo, neki uvoznicu su izasli sa predlogom da prilikom kupovine nekog uredjaja iz asortimana koji su oni uvezli, kupac MORA (ukoliko hoce bas tu robu) da potpise da se odrice svojih prava i prihvata uslove sa garantnog lista?! Sta to znaci, NE DAJ BOZE DA JE ISTINA, da ce biti jos gore nego sto je bilo...

BTW4. Moje misljenje, ukoliko ovaj zakon ostane takav kakav jeste, samo su MP kupci izvukli deblji kraj. Again! Ovi koji nisu prihvatali artikle, vec ljude slali u ovlasceni servis (posto, ajde ljudi realno pricajmo, neki PRODAVCI su u ovom poslu SAMO zbog dobiti, nisu svi strucni) ce zatvoriti sto povlaci sta? Povlaci za sobom mnogo manju konkurenciju i naravno monopol. Sve u svemu, OPET SRANJE od zakona i OPET po dzepu kupaca...
 
Poslednja izmena:

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
BTW3. Sad sam cuo, neki uvoznicu su izasli sa predlogom da prilikom kupovine nekog uredjaja iz asortimana koji su oni uvezli, kupac MORA (ukoliko hoce bas tu robu) da potpise da se odrice svojih prava i prihvata uslove sa garantnog lista?! Sta to znaci, NE DAJ BOZE DA JE ISTINA, da ce biti jos gore nego sto je bilo...
Zar u zakonu ne pise da bez obzira na tekst garancije i ugovora izmedju trgovca i kupca, NE MOGU se ponistiti prava kupca iz zakona.
 

MegaSkot

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
2.606
Rezultat reagovanja
7
Moja konfiguracija
Najbolje da trgovci raspišu peticiju za ukidanje garancije. Čim je donešen malo normalniji zakon, oni lupetaju na sav glas. Jedan od dokaza o kaubojštini u trgovini.
 

Alk0

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.12.2010.
Poruka
1.203
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Samo me zanima kad vam crne novi auto koji je pod garancijom, hocete ga oterati/odslepati u ovlascen servis ili u auto salon gde ste ga kupili, tako je isto i za racunare i za televizore i bla bla
Kao sto su vec neke kolege rekle, ceo post je bio odlican osim ovog dela.
Naravno da auto i frizider necu da uprem na krkace i da nosim u radnju nego cu u dogovoru sa prodavcem organizovati transport tamo gde ce moci da ga srede. Ali hard disk je malecki paketic koji prodavac moze sledecim transportom da posalje uvozniku.
To je usluga koju ja OCEKUJEM od mog prodavca. Ako prodavac nije tu da mi izadje u susret i pomogne u ovakvoj neprilici, zbog cega je zapravo on tu ? Da mi uzme pare i onda kaze nije moj problem ? Ako je tako hajde onda svi da kupujemo od dilera (uvoznika) po 10, 20, 30% nizim cenama. Pa onda i ako mi nesto crkne nosicu ga sam vrlo rado kad znam koliko sam jeftino prosao za sve komponente. Ovako ispada da prodavac postoji samo da se "omasti" o kupca, a nikakvu odgovornost ne zeli da preuzme.

No, ako je to i sada regulisano ovim novim zakonom, nema svrhe dalje polemisati. Samo sam zeleo da ukazem na jedan pogresan ugao gledanja, koji verujem da vecina prodavaca ima.

Jedino sto je malo nejasno ovo oko "razumnog roka". Crkne sad meni maticna, odnesem je u prodavnicu i sta onda... ?
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Jedino sto je malo nejasno ovo oko "razumnog roka". Crkne sad meni maticna, odnesem je u prodavnicu i sta onda... ?
To jos uvek nije jasno precizirano, naime, jedino sto je jasno napisano je da trgovac ima zakonski rok od 15 dana da ti predlozi resenje problema i nakon tih 15 dana krece onaj rok od 45 dana sto se sada naziva razuman rok za resavanje reklamacije. Tako sam ja dobio obavestenje od uvoznika. Naime, tih 15 dana je sasvim dovoljno da se besplatno organizuje transport dela do uvoznika posto smo do sada imali velikih problema oko tog transporta.

Naime, meni kupac donese hdd u ponedeljak na reklamaciju, odmah ga stavljamo na sto i konstatujemo da ima osnov da dobije novi. Napravimo nalog za reklamaciju i sta se onda desava? Postoje dva nacina, da cekamo redovnu isporuku uvoznika koja ide jednom nedeljno ili da o mom trosku saljem to istog dana. Ukoliko se odlucim za prvi nacin (a u 99% je tako zbog velikog broja reklamacija i kada bih svaki put placao mogao bih da zatvorim radnju) desava se sledece:
1. ponedeljak stigao hdd
2. ponedeljak obavestavam uvoznika da imam reklamacije
3. cetvrtak dodje vozilo
4. petak to stigne u ovlasceni servis
5. u subotu (99% u ponedeljak) se prima u servis

Gubimo nedelju dana zbog transporta. Ovako je dato 15 dana trgovcu da organizuje transport. Tako su barem novi zakon protumacili uvoznici. Sta ce biti i kako ce biti ostaje nam da vidimo u praksi.

ps. Imajte na umu da ovaj zakon prave trgovci, M i B i stoga ne ocekujte bilo sta dobro vezano za nas kupce. Sve u svemu, definitivno ide poskupljenje, definitivno je duzi rok za resavanje i definitivno ne ide u prilog kupcima. Nazalost!
 
Poslednja izmena:

Alk0

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.12.2010.
Poruka
1.203
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Meni je to oko transporta sasvim ok. Recimo prodavac po prijemu odmah da objasni "mozemo da saljemo redovnim vozilom za tri dana, a ako je vama hitno nosite ga odmah tu i tu." Meni recimo nedelju dana viska zbog transporta ne bi predstavljalo nikakav problem jer imam duple sisteme i sta god da mi crkne imam kako cu da se taljigam. Ali nekom je mozda stvarno hitno pa neka sam pozuri da odnese. U svakom slucaju ne moze se zameriti prodavcu nista ako ovako lepo objasni odmah opcije.

Nego mene plasi da se ovo tumacenje ne pretvori u cekanje od 60 dana umesto dosadasnjih 45...
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Ne verujem da ce dotle ici. Razuman rok za mobilni telefon je koliko, pa naravno ODMAH! Nisam kupio mobilni iz hira, vec zato sto mi treba. Klima uredjaj u sred avgusta? Naravno odmah! X58 maticna ploca? To moze da ceka posto je hir :P :)


ps. Sta se desilo sa plocom korisnika "anjdeo_tame"? Ukoliko niste resili problem, posaljite meni plocu sa pratecom dokumentacijom pa cu ja videti sa uvoznikom da resimo reklamaciju. Ne bi mi bio prvi put tako nesto da radim. Masa ljudi mi donosi komponente koje su kupili ko zna gde pa ih ja saljem u servis. To nije nikakav problem :)
 
Poslednja izmena:

Pakito

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
14.12.2009.
Poruka
1.476
Rezultat reagovanja
237
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
ACER ASPIRE V5 531G
CPU & cooler:
Intel Core i5 8400 + LC-CC-120
Motherboard:
Asus Z370 Prime
RAM:
32GB DDR4 3200Mhz G.Skill Trident Z b/w
VGA & cooler:
EVGA GTX 970 SC
Display:
2x LG 25UM58
HDD:
120 Samung Evo 840 + 3TB Toshiba P300
Sound:
2.1 white waterdance speakers
Case:
NZXT Phantom 410 white
PSU:
Corsair tx650w
Optical drives:
Asus sdrw-08d2s extern
Mice & keyboard:
Fantech K611 / Logitech MX510 Hero Legendary
Internet:
sbb - 100mbit
OS & Browser:
Win 10 PRO
Other:
Redmi Note 7
Ne verujem da ce dotle ici. Razuman rok za mobilni telefon je koliko, pa naravno ODMAH! Nisam kupio mobilni iz hira, vec zato sto mi treba. Klima uredjaj u sred avgusta? Naravno odmah! X58 maticna ploca? To moze da ceka posto je hir :P :)


ps. Sta se desilo sa plocom korisnika "anjdeo_tame"? Ukoliko niste resili problem, posaljite meni plocu sa pratecom dokumentacijom pa cu ja videti sa uvoznikom da resimo reklamaciju. Ne bi mi bio prvi put tako nesto da radim. Masa ljudi mi donosi komponente koje su kupili ko zna gde pa ih ja saljem u servis. To nije nikakav problem :)
ploca je kod jednog cenjenog forumasa,pa cemo nakon praznika videti sta ce se i kako dalje odvijati,hvala na interesovanju,obavestavacu o promenama jer smatram da u svakom slucaju sve sto se mni desilo moze da bude korisno za obe strane,na vise nacina.

Srecni praznici
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Poslednja izmena:

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
U 99% slucajeva takvi useri imaju i lap i fancy mobilni pa nece biti osteceni :D :D :D (ovo je sala naravno, da opet ne pocne hate po meni :) )
 

animaN

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
28.03.2009.
Poruka
9.407
Rezultat reagovanja
121
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ci7 3930K@ Coolink CoratorDS
Motherboard:
ASUS P9X79 Deluxe
RAM:
4x4GB Mushkin 1600 MHz cl9, 1.5V
VGA & cooler:
Sapphire HD6950 FleX Edition
Display:
3x Belinea 102035W
HDD:
Corsair ForceGT 120GB SSD,WD AAKS 640 GB, WD MyBook 500GB
Sound:
Realtek ALC889 - Logitech Z2300
Case:
Cooler Master bench table
PSU:
Cooler Master Silent Pro 850W
Optical drives:
USB LiteOn
Mice & keyboard:
Logitech G15 - Logitech MX518
Internet:
SBB 10/1 Mbit
OS & Browser:
Windows 7 x64 SP1
Other:
Volim AXE
U 99% slucajeva takvi useri imaju i lap i fancy mobilni pa nece biti osteceni :D :D :D (ovo je sala naravno, da opet ne pocne hate po meni :) )
Mi hate ispoljavamo banovanjem :D :d :D Dok god mozesh da pishesh na forumu znachi da si dobrodoshao i voljen!

:sekira:
 

klaywert

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.01.2011.
Poruka
127
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel i3 3220
Motherboard:
Gigabyte GA-Z77M-D3H
RAM:
4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
EVGA 9800GT 512MB DDR3
Display:
LG W2242T
HDD:
SEGATE 1TB / WD 320GB
Sound:
INTERGRATED
Case:
COOLERMASTER SILENCIO 550
PSU:
CHIEFTEC 650W MODULAR
Optical drives:
OPTIARC DVDRW
Mice & keyboard:
A4TECH XL750BK / CM R8
Internet:
KABLOVSKI
OS & Browser:
WIN 7 ULTIMATE 64BIT
ja ipak mislim gledajuci sa strane zakoma da moje poredjenje ima nekakve veze, u zakonu nigde ne pise za uredjaj koji mozes da nosis ili ne mozes uredjaj je uredjaj, imao 100gr ili 1T nema veze, crko je i treba da se popravili ili zameni.
 

BigJoe

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
28.03.2009.
Poruka
2.788
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7-920 (D0) & TRUE Black + 2x Noctua P12
Motherboard:
Intel DX58SO
RAM:
3x2GB OCZ Reaper 1600 CL7
VGA & cooler:
ATi Radeon HD5850 by GA
Display:
SAMSUNG SM 206BW
HDD:
~3,5TB
Sound:
Realtek ALC889
Case:
CM Stacker 830 Black + X Craft 350 + SCYTHE KAZA MASTER
PSU:
TT ToughPower 1500W
Optical drives:
Lite-ON LH-20A1S & SAMSUNG SH-S223L
Mice & keyboard:
Logitech MX1000 + G500 + G11
Internet:
ADSL 4Mb/256Kb
OS & Browser:
Windows 7 x64
Other:
HTC Desire, iPod Classic Black 80GB
Član 58. novog zakona deluje nepotpuno. Ovo sa rokom od 15 dana nije jasno definisano i definitivno će biti cirkusa... Ovkvo ponašanje države i ostalih u lancu prolazi i prolaziće dok ne uđemo u EU i ne dobijemo alternativu. Baš me zanima kako će se ponašati kada korisnik bude mogao da poručuje sa raznih sajtova i vrši uplate putem PayPal-a recimo.
 

klaywert

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.01.2011.
Poruka
127
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel i3 3220
Motherboard:
Gigabyte GA-Z77M-D3H
RAM:
4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
EVGA 9800GT 512MB DDR3
Display:
LG W2242T
HDD:
SEGATE 1TB / WD 320GB
Sound:
INTERGRATED
Case:
COOLERMASTER SILENCIO 550
PSU:
CHIEFTEC 650W MODULAR
Optical drives:
OPTIARC DVDRW
Mice & keyboard:
A4TECH XL750BK / CM R8
Internet:
KABLOVSKI
OS & Browser:
WIN 7 ULTIMATE 64BIT
:rotf: Znaci oni koji kupe skuplje komponente i ostvare i tebi i uvozniku visi profit treba da cekaju duze za reklamaciju od prosecnih korisnika?

zarade su na sitnicama i jeftinim proizvodima, sto je skuplji proizvod marza, verovao ili ne
 

Alk0

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.12.2010.
Poruka
1.203
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
ja ipak mislim gledajuci sa strane zakoma da moje poredjenje ima nekakve veze, u zakonu nigde ne pise za uredjaj koji mozes da nosis ili ne mozes uredjaj je uredjaj, imao 100gr ili 1T nema veze, crko je i treba da se popravili ili zameni.
U zakonu verovatno nema razlike. I mozes bez problema da me otkacis (kao sto mi se vec desilo) pa ja sam da nosim na servis.

Ali ponavljam pitanje. Ako prodavac ne zeli da mi pomogne u neprilici, zbog cega zapravo on postoji ? Samo da bi mi uzeo 10, 20, 30% novca vise za neku komponentu ?
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
U zakonu verovatno nema razlike.
Ali ponavljam pitanje. Ako prodavac ne zeli da mi pomogne u neprilici, zbog cega zapravo on postoji ? Samo da bi mi uzeo 10, 20, 30% novca vise za neku komponentu ?
Ne verovatno, vec nema razlike.

A zasto mislis da SVI koji prodaju hardware znaju nesto o racunarima? U mom gradu postoji maloprodaja koju vodi zena. Nema veze sa vezom o racunarima. Ali bukvalno nema pojma. Vodi to vec godinama. Jednostavno, ona SAMO trguje time. Nema servis. Ne zeli da se bakce sa servisom i reklamacijama :eek:

Kako ona uspeva, ja ne znam, ali cinjenica je da uspeva nekako da izdrzi na trzistu...
 

Alk0

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.12.2010.
Poruka
1.203
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Pa sta ima da zna o racunarima ?
Kaze mi "ok daj taj crknuti deo poslacemo ga prekosutra u servis."
A ne "nas to ne zanima nosi se u pm u Viline Vode"
Po zakonu ?
Da.
Da li cu ikada vise da kupujem kod njih u Amaze-u ?
Ne.

I ja sam imao iskustvo sa maloprodajom koju vodi jedna zena. U pitanju je Milsoft. Kad je crkao burazeru hard. Ona je prihvatila hard na reklamaciju i cak nam je poslala poruku da dodjemo po zamenu kad je bila spremna.
 

CAMEL

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.07.2010.
Poruka
283
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Hmmmm... Da, u pravu si. I ne treba da zna da bi bila ljubazna i rekla poslacemo u servis. U pravu si. Mada eto, ima *****a koji ni to nece da urade :( Ali sa ovim novim zakonom, ti ima da puknu sve zvoni! :)
 

klaywert

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.01.2011.
Poruka
127
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel i3 3220
Motherboard:
Gigabyte GA-Z77M-D3H
RAM:
4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
EVGA 9800GT 512MB DDR3
Display:
LG W2242T
HDD:
SEGATE 1TB / WD 320GB
Sound:
INTERGRATED
Case:
COOLERMASTER SILENCIO 550
PSU:
CHIEFTEC 650W MODULAR
Optical drives:
OPTIARC DVDRW
Mice & keyboard:
A4TECH XL750BK / CM R8
Internet:
KABLOVSKI
OS & Browser:
WIN 7 ULTIMATE 64BIT
Posto cesto pominjete Viline vode, tamo je Kimtec inace, uvoznik za kingston, logitech, samsung, dlink, vivax, asus i od skoro toshiba i jos mnogo toga da ne razglabam, oni imaju najbolji servis sa kojim sam ja ikada radio, svi ostali ne mogu zajedno da se pokupe u odnosu na njih, ni jedna reklamacija nije lezala duze od 10 dana, ni jedna za proteklih 5 godina.
Naime servis ima svoj poseban lager novih proizvoda tako da se neceka kao kod vecine da ako tog artikla nema na stanju da stigne kao sto je u 80% slucajeva iz iskustva mog vec servis sa svog lagera daje, a servis im je odlican i brz, neverovatno strucan.
Jedina zamerka je sto je slanje reklamacije moj trosak ako nemam porucenu robu od njih.
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.951
Rezultat reagovanja
149
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Jel tebi problem da napises iza koje firme stojis? Cisto da znamo ko koga zastupa u diskusijama.. Pa ako se slazes, i da dobijes custom titulu koju imaju, npr.as110022 ili dr.copycat :)
 
Vrh