• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.964
Rezultat reagovanja
232
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
DeepCool CH560 Digital
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
I u celoj toj prici se opet daleko vise isplati prodati taj Bravo i kupiti isti takav sa JTD motorom, navrteti ga i voziti se. Ako si pak bas zagrizao za neki power benzin, nadji negde kroviranog Coupea Turbo, prepakuj motor, menjac, kocnice i teraj :)

P.S. Sa jednom Bravom koja je imala taj budz "1.6 na 1.9" sam se potegnuo jednom, u retrovizoru mi je delovalo kao da ju je nabudzio na 1.4 ako cemo iskreno...
 

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
Naravno da se ne isplati raditi bilo sta na atmo benzincu (narocito 1.6l), ali i ne verujem bas da je JTD toliko mocniji od tog pravljenog 1.9.
Ili taj nije znao da vozi, ili taj motor nije napravljen kako treba. I fora je u tome sto taj pravljeni 1.9 ima obrtni moment kao kod kamiona - samo u niskim obrtajima, a gore nista, pa ga je mozda taj tip vozio do 6250rpm gde se vrti u prazno (a mislim da je on vec preko 4k rpm mrtav). :)

Od Coupe-a samo 2.0 20v Turbo :D Definitivno su atmo motori prevazidjeni...
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Iman jedno pitanje... kad bi sad ja uzea npr fiat bravo 16v i njega tunira tj ubacia mu turbinu ili čipira jel potrebno radit preinake u knjizici vozila i jeli na tehnickome oni provjeravaju motor ko motor jel odgovarajuc ili samo ispusne plinove?
To zavisi od toga kako je motor tjuniran i kako prolazite tehnički pregled u HR. Ne znam da li si planirao da turbiraš 1.6 16V ili koji već imaš motor ili da staviš od 2.0 16vT od Lancie Delte Turbo ?

Kod nas npr. ako se broj motora poklapa sa saobraćajnom možeš otprilike da radiš šta hoćeš ako se to ne vidi spolja. U principu to bi trebalo da prođe merenje snage i atest, ali to niko ne radi. U Nemačkoj je npr. zabranjeno menjati bilo šta na autu ukoliko to nije prošlo njihovu TUV birokratiju. U protivnom ako te policajac zaustavi sa tjuniranim autom, lako može da ti se desi da ti traži papire i ateste i ako nemaš da te isključi iz saobraćaja i da ti napiše debelu kaznu.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Naravno da se ne isplati raditi bilo sta na atmo benzincu (narocito 1.6l), ali i ne verujem bas da je JTD toliko mocniji od tog pravljenog 1.9.
Ili taj nije znao da vozi, ili taj motor nije napravljen kako treba. I fora je u tome sto taj pravljeni 1.9 ima obrtni moment kao kod kamiona - samo u niskim obrtajima, a gore nista, pa ga je mozda taj tip vozio do 6250rpm gde se vrti u prazno (a mislim da je on vec preko 4k rpm mrtav). :)

Od Coupe-a samo 2.0 20v Turbo :D Definitivno su atmo motori prevazidjeni...
Gledaj, načipovan JTD kod Vuleta, koji ima oko 145-150KS ima ne brdo, nego planinu obrtnog momenta, od nekih 330-350Nm, tako da je van pameti bilo kakvo poređenje sa atmo benzincem 1.9 koji u najboljem slučaju ima oko 170Nm na 3000rpm sa tih 16 ventila. Druga stvar, tih 130KS na benzincu vidiš u "piku", prosečna snaga u opsegu gde šaltaš je niža, dok je kod načipovanog dizela ta snaga više zaravnjena, ima je svuda, obrtni moment je veliki i ima ga od nižih obrtaja. Zbog toga je Vule sa Bravom otresao takvu istu Bravu sa 1.9 16V N/A benzincem.
 

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
Torque je bitnija stvar od HP? Taj motor ima 183Nm na 4500rpm, laksi je od JTD-a.
Daleko od nekog brzog auta, ali ide ok.

Brava 1.9JTD fabricki ima 100hp (euro 3) i 200Nm i 1170kg bez vozaca. Sa cipom ne moze da ima vise od 140-145ks i nekih 280-300Nm (moja slobodna procena, verujem da nije 100% tacno).
Sa 145ks Brava ima 119ks po toni, a Bravo 1.9 16v sa 130ks ima 123ks po toni. Jedino cega Brava ima vise je torque.

Ne vidim bas toliku razliku izmedju ta 2 auta. Na potezanju bi dobio cipovani JTD sigurno, ali za duzinu, duzinu i po auta :)

No disrespect to anybody :)
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ako imaš dva auta iste snage, jedan ima više torka i duže drži tu max. snagu, koji bolje ubrzava ? JTD možda jeste teži, ali ta razlika nije baš tolika koliko misliš da je. Npr. Bravo sa 1.9 JTD je lakši nego Bravo 2.0 HGT sa 5 cilindara nekih 50tak kilograma, a taj 1.6->1.9 sumnjam da pravi razliku veću od 30tak KG u odnosu na dizelaša.

Tork nije bitniji od HP, ali je bitan i HP zavise od torka, jer su izraženi u funkciji obrtnog momenta i rada (obrtaja). Daleko je bolje imati 200KS u opsegu od 3000-5000 rpm, nego 200KS u opsegu od 100 obrtaja, ako razumeš šta hoću da kažem, a mnogima ovo nije jasno.

Da bi imao 200KS dovoljno rano, moraš da imaš dovoljno rano mnogo obrtnog momenta. S obzirom da dizelaši imaju popriličan razmak između brzina, vrlo je bitno da nemaju snagu u piku. Ako je snaga u piku, poželjan je "close ratio", da brzine budu što bliže jedna drugoj, a i tada ćeš imati problem sa startovanjem sa "crte".

Što se tiče tog 1.9 16V problem sa njime je što jednostavno nema previše snage, a i prosečna snaga je diskutabilna. Takođe je i problem što atmosfere teško kad izbace stvarno tu deklarisanu konjažu na dyno-u. Ja dugo nisam video N/A motor da je izbacio ni blizu fabrike. Npr. 140KS Civic VTI 1.8 2006. godište je u NSP izbacio 127KS... to je samo jedan primer, dok se često viđalo da JTD-ovi, TDI-jevi itd... izbace fabričku snagu ili čak malo veću.

Ako zaista taj ima 130KS i remapovan Bravo ima prilično sigurnih 130KS onda razlika može da bude dužinu-dve. Međutim, u praksi često taj benzinac nema ni blizu 130KS, a dizelaš može da ima i 140-145KS, kao npr. Vuletova Brava.
 

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
@drfedja
Naravno da razumem, problem kod atmo benzinaca je sto oni uglavnom samo u jednom trenutku imaju tu deklarisanu snagu, tipa na 6000rpm, dok na 4000rpm nema ni 45% od toga.
Prevazidjeno jednostavno...
Svakako se slazem da bi JTD dobio, ali ne bi bilo bas ptica trkacica vs puz (ne taj tvoj boosted :P) race :)


Sad jedno ozbiljno pitanje, sta kupiti do 1800-2000e od polovnjaka za starijeg coveka koji je pred penzijom?
Njegov jedini zahtev je da bude benzin/plin varijanta (mozda uspem da ga ubedim za nekog dizela). Od opreme, apsolutno nista nije bitno. :)
 

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
Potpuno svejedno, samo da nije Daewoo Matiz velicine :) Sto se tice velicine, moze od Punta pa na gore bilo sta.
Prelazi godisnje oko 10.000km.
Zaboravih bitan detalj, ne preko 2000 kubika zbog registracije, i da nije neka retkost od auta gde su retki i skupi delovi. Nesto tipa Skoda Fabia mk1, lupam sad, nemam ideju :)
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
@drfedja
Naravno da razumem, problem kod atmo benzinaca je sto oni uglavnom samo u jednom trenutku imaju tu deklarisanu snagu, tipa na 6000rpm, dok na 4000rpm nema ni 45% od toga.
Prevazidjeno jednostavno...
Svakako se slazem da bi JTD dobio, ali ne bi bilo bas ptica trkacica vs puz (ne taj tvoj boosted :P) race :)


Sad jedno ozbiljno pitanje, sta kupiti do 1800-2000e od polovnjaka za starijeg coveka koji je pred penzijom?
Njegov jedini zahtev je da bude benzin/plin varijanta (mozda uspem da ga ubedim za nekog dizela). Od opreme, apsolutno nista nije bitno. :)
Nekako bi radije kupio tip-top benzinca za te pare, nekog manjeg. Manji troškovi održavanja, a on čovek i ne gazi neke ogromne kilometraže. I to bez plina, manji auto, do 1600ccm.

Npr. ovaj Focus ST170 mi deluje jako cool za 2000e.

Ford Focus ST170 KES 2002 - Polovni Automobili
 
Poslednja izmena:

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Benzinskom motoru nije potrebno da ima torq koliko dizel da bi imao iste performanse.

Sto se tog Forda tice, ne deluje da je stedljiv auto. Po mojoj proceni ispod 14-15 litra benzina u gradu ne moze da prodje.
 

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Benzinskom motoru nije potrebno da ima torq koliko dizel da bi imao iste performanse.
Ali mu je potrebno više HP da bi imao iste performanse. Gledaj to ovako...

1. 150HP atmo benzinac vs 150HP turbodizel fabrički - brži je turbodizel
2. 150HP turbo benzinac vs 150HP turbodizel fabrički - neck-neck (zavisi od torka)
3. 200HP turbo benzinac vs 200HP tjunirani turbodizel - brži je turbodizel

Podrazumeva se da imaju jednake mase. Svakako je 1000KG benzinac 150KS brži od 1300KG turbodizela od 150KS.

Kriva snage na atmo benzincu je ovakva:

Kriva snage na turbodizelu iste snage je ovakva:


Jel sad jasno zašto performanse ne mogu biti iste iako na papiru imaju isto konja ? Jedino može da ga izvadi manja težina... Pri tom u ovom slučaju kubikaže nisu iste. Atmo BMW ima preko 2000ccm, dizel je 1.9.


Sto se tog Forda tice, ne deluje da je stedljiv auto. Po mojoj proceni ispod 14-15 litra benzina u gradu ne moze da prodje.
Nije mnogo manje štedljiv od npr. običnog 1.6 benzinca. Razlike su litar-litar i po gore-dole.
 
Poslednja izmena:

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
@drfedja
Trazim manjeg benzinca koji ima ugradjen plin (moze, a i ne mora ako malo trosi). jer dodje na isti q kad njegov trenutni auto pije 12l plina po gradu.


I dalje cekam predloge :)
 

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

Slash

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
19.12.2012.
Poruka
1.764
Rezultat reagovanja
178
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 9800X3D & Noctua NH-D15 Chromax.black w/3x NF-A15
Motherboard:
Asus TUF Gaming X670E-Plus
RAM:
32GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30
VGA & cooler:
Zotac RTX 4080 Trinity 16GB GDDR6X
Display:
HP X32 31.5" 2560x1440 165Hz
HDD:
Kingston Fury Renegade NVMe 1TB + 24TB
Sound:
Microlab FC330
Case:
Asus ProArt PA602 & 4x NF-P14s
PSU:
Super Flower Leadex 1000W 80+ Platinum
Mice & keyboard:
Corsair K95 RGB Platinum Cherry MX Speed & Logitech G502 Hero
Internet:
200/80mbps optic
OS & Browser:
Windows 11 Pro & Chrome
Other:
Poco X3 Pro 8/256GB, Nikon D3300 18-55mm, 55-300mm , 35mm, DJI Mini 4 Pro, DJI Osmo Action 5 Pro
Ok, toga barem ima pa je i veca sansa da se nadje neki u koliko-toliko dobrom stanju. :)
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Fedja, nije sporno to sto si napisao, vec to kako ovaj ili onaj dizel ima torka da se useres, sto apsolutno nije prioritet kod benzinca. Po nekoj mojoj slobodnoj proceni benzinac sa 250-300 Nm ce pojesti dizela sa 400 Nm.
Ono, kapiram da se neko lozi na torq, ali brate... Druga stvar, sto veci torq na motoru, to ce brze zamajac da strada. Naravno, zavisi od stila voznje.
Sad ne znam zasto sam vam ovo ispricao...
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Fedja, nije sporno to sto si napisao, vec to kako ovaj ili onaj dizel ima torka da se useres, sto apsolutno nije prioritet kod benzinca. Po nekoj mojoj slobodnoj proceni benzinac sa 250-300 Nm ce pojesti dizela sa 400 Nm.
Ono, kapiram da se neko lozi na torq, ali brate... Druga stvar, sto veci torq na motoru, to ce brze zamajac da strada. Naravno, zavisi od stila voznje.
Sad ne znam zasto sam vam ovo ispricao...
Zavisi koliko snage ima taj dizel ili benzinac. Npr. benzinac od 250Nm ako je atmosfera ima oko 2600-2800ccm i 170-200KS. Dizel od 400Nm može imati 160-200KS, a prednosta dajem dizelu ako ima isto konja, a biće "tu negde" ako benzinac ima 20KS više. Dakle, 170KS 400Nm dizel može na crtu 190KS 250Nm benzincu atmo, pod uslovom da su slične težine. Obično je benzinac sa 2700-2800ccm teži od dizela od 1900-2000ccm "načipovanom" na tu snagu, pa ti treba 200KS atmo benzin da bi parirao 170-180KS 400Nm dizelu. Na kraju mu opet ne parira od pumpe do pumpe.

Kada je turbo benzinac u pitanju tu su stvari malo drugačije. Načipovan dizel sa 1.9-2 litra i 400Nm i 170-180KS može da parira npr. 1.4-1.6T benzincu od 170-180KS i 270Nm, jer im je negde slična kriva maksimalne snage. Imaju dostupno blizu 170KS na relativno širokom opsegu. Što se težine tiče tu je malolitražni benzinac u prednosti, ali ne previše, jer je za 170-180KS 1.4 turbo potrebno imati dosta teške interne delove.

Ako poredimo turbo benzince iste kubikaže sa turbo dizelima, onda su svakako u prednosti turbo benzinci, ali ako uzmemo opet 230KS turbodizela sa 480-500Nm i četiri cilindra, moćiće da parira 220-240KS turbo benzincu od 2 litra i 300-350Nm, uz naravno, dvostruko nižu potrošnju.

Snaga jeste bitna za performanse, ali nije najbitnija. Bitno je gde je ima, kako je raspoređena i koliko brzo se dolazi do nje.

Opet za npr. drag je bitno da se ta maksimalna snaga dobro uklapa u prenosne odnose, a za track je bitno da je dobar odziv i da ima dovoljno obrtnog momenta na srednjim i višim obrtajima. Krivinu i pravac nakon krivine će brže savladati onaj automobil koji ima više momenta na nekom srednjem opsegu "midrange". Tako npr. ti sa atmo benzincem izlaziš iz krivine sa 3800 rpm, ja sa turbodizelom sa 3000rpm, iako imaš npr., isto konja kao ja na papiru, ja na 3000rpm u trećoj već imam 200KS, a ti nemaš ni 130 na 3800rpm, dok ja svojih 200++ KS zadržavam do kraja pravca tebi treba duže vremena da ubrzaš jer imaš manje dostupne snage na tom opsegu. Opet, lagani benzinac će biti u prednosti zbog boljeg balansa, manjeg podupravljanja preko nosa prilikom ulaska u zavoj, ali ne previše.

Dakle nije stvar u loženju na torq, nego bez torq nema snage, kao što ga nema ni bez obrtaja. Dizel je limitiran sa tih 5000rpm opsega i to je to, kod benzinca je to malo drugačije. Ima manje torq. ali ima više rpm. Ako ja imam na 3000rpm 480Nm torka, to je ekvivalentno sa benzincem koji ima 365Nm na 3800rpm. Meni treba 5000rpm za 140 u trećoj, turbo benzincu treba 6600 rpm, dakle, ima 32% više rpm, ali ima 32% manje nm. Ostatak powerbanda od npr 3500-4800rpm je jako bitan na dizelu, kao što je bitan na benzincu opseg od 4600-6500rpm.
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.964
Rezultat reagovanja
232
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
DeepCool CH560 Digital
PSU:
ASUS ROG 750W Gold

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

MikiD

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.05.2009.
Poruka
411
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel celeron G1820
Motherboard:
Asus H81M-K
RAM:
Patriot 2x4GB DDR3
VGA & cooler:
intel HD
Display:
ViewSonic VA2216w
HDD:
Samsung F3 500GB
Pa Scirocco predstavljen pre 10 god (golf 6), nema novog modela, samo sminkaju postojeci. Ko ce to sada da kupi...
 

Darko

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
10.05.2009.
Poruka
1.567
Rezultat reagovanja
2
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 4770k @ 4.3Ghz + Noctua NH-D14 / Bitfenix Recon
Motherboard:
Gigabyte G1.Sniper 5
RAM:
32GB G.SKILL TridentX DDR3-2400 CL10
VGA & cooler:
Asus GTX 980 Strix
Display:
3x Dell u2414h
HDD:
SSD Samsung 840 EVO 120GB + Samsung 840 EVO 1TB
Sound:
GB SB Recon 3Di @ Logitech Z906
Case:
Fractal Design Define XL R2
PSU:
Fractal Design Newton R3 1000W
Optical drives:
Samsung BluRay Ext
Mice & keyboard:
Corsair Katar + Corsair K70 RGB
Internet:
Netgear Nighthawk R7000 / Gbit
OS & Browser:
Win 7
Pa Scirocco predstavljen pre 10 god (golf 6), nema novog modela, samo sminkaju postojeci. Ko ce to sada da kupi...
Realno, za pare koje traze za sciroccoa nece niko. U Nemackoj je redji od ferarija, a mogu da zamislim samo kako izgleda stvar u drugim zemljama.
 
Vrh