• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.167
Rezultat reagovanja
400
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Ajde to "objektivno" ali ono "zna se" meni bode oči! :D Svaki put kada neko neko nešto "zna", automatski se sjetim ovog:


 

Apple

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.01.2010.
Poruka
1.074
Rezultat reagovanja
36
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
INTEL i7-4790K 4.0GHz 8MB EK-KIT H3O - Supreme HF 360 Overclocked to 4.9GHz
Motherboard:
MSI Z87 MPOWER MAX AC
RAM:
CORSAIR 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance CML8GX3M2A1600C9 XMP
VGA & cooler:
Vega 64 EK Full Water Cooled
Display:
ASUS VG248QE 144Hz TN panel
HDD:
Samsung 860 EVO 500GB HITACHI Deskstar 1TB 32MB 7k SATA600 HDS721010DLE630
Sound:
Integrala
Case:
Cooler Master HAF X
PSU:
SEASONIC SS-1000XP
Optical drives:
LG DWD RW
Mice & keyboard:
Razer Deathadder 3500DPI
Internet:
SBB 150/10
OS & Browser:
WIN 10 x64 Pro Legal
Gde se lupa like
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Objektivno je Iphone najbolji telefon pa se mnogi ne slazu..


Sent from mighty voodoo magic ;)
Možda možeš da diskutuješ koji je najbolji telefon na tržištu i zbog čega, ali sumnjam da imaš znanja o motornim vozilima toliko da možeš da rangiraš određene agregate po pitanju kvaliteta, performansi, ekonomičnosti i izdržljivosti.

Da se razumemo, možda je tebi aluminijumski 1.4 16V izvanredan agregat, dobro te služi, zadovoljava sve tvoje potrebe, ali objektivno to baš nije najbolji wagenov agregat, zapravo, jedan je od najgorih. To je iskustvo mnogih, a to mogu da ti potvrde i serviseri.
 

santa

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
06.01.2012.
Poruka
36
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 5 2600x + wraith spire
Motherboard:
ASROCK B450M-Pro4
RAM:
2x8GB ADATA DDR4 2400 MHz
VGA & cooler:
Zotac GTX 980 AMP! Extreme
Display:
Dell P2414H
HDD:
Crucial MX100 256GB; WD Caviar Blue (SE16) 640GB; WD Caviar Green 1TB;
Sound:
Intergrated + Altec Lansing ATP-3
Case:
Fractal Design Arc Midi
PSU:
Raidmax Vampire RX-800GH
Optical drives:
Lite-On
Mice & keyboard:
Logitech G602; Azio MGK L80 RGB
Internet:
Orion optika 200/20
OS & Browser:
Windows 10
A kakav je 1,9 TDI (BLS)?
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
BLS i BXE imaju problem sa klipnjačama. Dešavalo se da popiju šalter na bloku u nekom većem procentu nego drugi 1.9 TDI PD motori. Bolji agregat je BKC, ako tražiš pouzdanost.
 

prashinar

PCAXE Member
Učlanjen(a)
27.03.2011.
Poruka
198
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Celeron G1820 2.7GHz
Motherboard:
Gigabyte GA-B85M-D3H
RAM:
2x4gb Crucial Balistic 1600MHz
VGA & cooler:
MSI 5850TFII 1gb ddr5
Display:
Phillips 230 OC + Samsung 940N
HDD:
Hitachi 500gb
Sound:
Logitech X230 2.1 & Oticon Sumo Xp
Case:
Chieftec
PSU:
TT 630W
Mice & keyboard:
Logitech Internet Keyboard + Logitech MX518
Internet:
SBB Fiber duo 30/6mbs
Poslednja izmena:

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.946
Rezultat reagovanja
142
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Možda možeš da diskutuješ koji je najbolji telefon na tržištu i zbog čega, ali sumnjam da imaš znanja o motornim vozilima toliko da možeš da rangiraš određene agregate po pitanju kvaliteta, performansi, ekonomičnosti i izdržljivosti.

Da se razumemo, možda je tebi aluminijumski 1.4 16V izvanredan agregat, dobro te služi, zadovoljava sve tvoje potrebe, ali objektivno to baš nije najbolji wagenov agregat, zapravo, jedan je od najgorih. To je iskustvo mnogih, a to mogu da ti potvrde i serviseri.

Pa dobro Fedja, sunce mu, znaš da sam dipl.inzinjer drumskog saobracaja :P

Sto se tiče kvaliteta, ja i dalje odgovorno tvrdim da je najbolji motor onaj koji se savesno održava... Dešava se poneka fabricka falinka ali to je već druga stvar...
Druga stvar je sto kad kupis polovan auto, ko zna kako ga je odrzavao predhodni vlasnik/ci (u vecini slučajeva) i da je uvek bolji nov motor pa kakav god bio..
Sad ne kažem ja da je moj motor najbolji... Krsh je sto se tice motora ali moj primerak prede (malo se doduse cuju plinske dizne ali kad ne rade, ne čuje se)... Znaš kad nemam ni izolaciju na haubi ili zimi ugrejem kabinu dok kažeš keks :)


Sent from mighty voodoo magic ;)

Edit: svestan sam ja tvog znanja o motorima uopsteno ali kad čitam kako hvalis i/ili kudis neki, dobijem utisak da se priča o novim motorima i prvim vlasnicima istih...
Isto tako sam čuo kako je 2.0 HDI od 90KS sto ide u Xaru picasso krsh neopevani kad sam video jedan sa 800.000km na satu i još čovek kaze, kupio ga polovnog sa 400.000km i nije siguran da li je vracan.. A motor se prvi put otvara da se rade neke stvari..
 
Poslednja izmena:

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
769
Rezultat reagovanja
13
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3
Psa 2.0 hdi je najbolji Pežoovov motor u poslednjih 15 godina, kao što je Fiat 1.9 jtd sigurna za kupovinu (kome treba dizel, naravno)
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Pa dobro Fedja, sunce mu, znaš da sam dipl.inzinjer drumskog saobracaja :P
I ja sam mobilni developer pa se ti ipak razumeš bolje u servis mobilnih telefona. :-p

Sto se tiče kvaliteta, ja i dalje odgovorno tvrdim da je najbolji motor onaj koji se savesno održava... Dešava se poneka fabricka falinka ali to je već druga stvar...
Druga stvar je sto kad kupis polovan auto, ko zna kako ga je odrzavao predhodni vlasnik/ci (u vecini slučajeva) i da je uvek bolji nov motor pa kakav god bio..
Sad ne kažem ja da je moj motor najbolji... Krsh je sto se tice motora ali moj primerak prede (malo se doduse cuju plinske dizne ali kad ne rade, ne čuje se)... Znaš kad nemam ni izolaciju na haubi ili zimi ugrejem kabinu dok kažeš keks :)
Postoje motori koje mozes savrseno dobro da odrzavas, ali jednostavno ne trpe "batine". Ispuste dušu i mali plavi dim. xD Nemaju kovane klipove, klipnjače su od "***" materijala, radilica takođe, ležajevi za jednokratnu upotrebu, aluminijumski blok radi smanjenja težine i radi bržeg zagrevanja, menjač koji riknjava čak i kad je auto nov, problematicni lanci za bregaste... ja ipak ne bih pazario agregat koji provereno ima problematičnu eksploataciju i kratak radni vek, tj resurs, problematične dizne, problematični i nerealno skupo održavanje, nemogućnost popravke i remonta. Ovo sve navodim iz iskustva jednog od boljih servisa u BG. Da se razumemo, većina motora u automobilima koji se voze po ulicama Srbistana su smeće, retko koji valja. Neke bih ipak izdvojio po kvalitetu i performansama, ali su ili old-school za ne-petrolhead-ove, ili su vrlo skupi. :-)

Edit: svestan sam ja tvog znanja o motorima uopsteno ali kad čitam kako hvalis i/ili kudis neki, dobijem utisak da se priča o novim motorima i prvim vlasnicima istih...
Isto tako sam čuo kako je 2.0 HDI od 90KS sto ide u Xaru picasso krsh neopevani kad sam video jedan sa 800.000km na satu i još čovek kaze, kupio ga polovnog sa 400.000km i nije siguran da li je vracan.. A motor se prvi put otvara da se rade neke stvari..
Taj HDI od 90KS je jedini HDI koji NIJE krš i to zato što je traktor sličan kao JTD od 100KS, kojem nema šta da se pokvari. Taj motor čak nema ni kontrolu busta, nema n75 ventil, nema VNT turbo, nego klasičan vakuumski wastegate, ima fiksni zamajac, serbian friendly, ali traktor.

800.000 može da pređe i TDI i JTD agregat sa 8 ventila, tako npr. blok tj cilindri na TDI motoru od 400.000 nemaju nikakve tragove habanja, JTD 8V takodje.

TDI VP od 90 i 110 KS sa rotacionom pumpom (traktor) uz redovno servisiranje prelazi do 1.000.000km. Ako ga pokvariš svakako manje.
TDI PD takodje prelaze mnogo, ali traže remont glave na 300-350K, jer mogu da troše ulje kroz sedišta injektora koji su inače kod tog motora potopljeni u ulje.
JTD 8V takodje prelazi milion, 16V ima probleme sa glavama, kao i TDI PD 16V u mk5, s tim što PD glava pati od vibracija jer dizne pokreću bregaste.

Od ozbiljnih dizel agregata bih izdvojio 3.0TDI i BMW 3.0D. TDI V6 od 240KS je izuzetan agregat po pitanju performansi i potrošnje.

Od benzinjara bih izdvojio Hondine B16, B18 VTEC mašine, K20, K24... odlični atmo motori, bez premca!

Od turbo benzinaca bih izdvojio Mitsubishijev 2.0 turbo iz Evo-a. Od modernih turbo benzinaca VW-ov 2.0TSI EA888, od 220, 230 KS kao i od 300 i 310. To je novi agregat koji ima direktno i indirektno ubrizgavanje, žilave interne delove, jako čelo klipa itd... nimalo "***" mašina.
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.946
Rezultat reagovanja
142
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Taj HDI od 90KS je jedini HDI koji NIJE krš i to zato što je traktor sličan kao JTD od 100KS, kojem nema šta da se pokvari. Taj motor čak nema ni kontrolu busta, nema n75 ventil, nema VNT turbo, nego klasičan vakuumski wastegate, ima fiksni zamajac, serbian friendly, ali traktor.

800.000 može da pređe i TDI i JTD agregat sa 8 ventila, tako npr. blok tj cilindri na TDI motoru od 400.000 nemaju nikakve tragove habanja, JTD 8V takodje.

TDI VP od 90 i 110 KS sa rotacionom pumpom (traktor) uz redovno servisiranje prelazi do 1.000.000km. Ako ga pokvariš svakako manje.
TDI PD takodje prelaze mnogo, ali traže remont glave na 300-350K, jer mogu da troše ulje kroz sedišta injektora koji su inače kod tog motora potopljeni u ulje.
JTD 8V takodje prelazi milion, 16V ima probleme sa glavama, kao i TDI PD 16V u mk5, s tim što PD glava pati od vibracija jer dizne pokreću bregaste.

Od ozbiljnih dizel agregata bih izdvojio 3.0TDI i BMW 3.0D. TDI V6 od 240KS je izuzetan agregat po pitanju performansi i potrošnje.

Od benzinjara bih izdvojio Hondine B16, B18 VTEC mašine, K20, K24... odlični atmo motori, bez premca!

Od turbo benzinaca bih izdvojio Mitsubishijev 2.0 turbo iz Evo-a. Od modernih turbo benzinaca VW-ov 2.0TSI EA888, od 220, 230 KS kao i od 300 i 310. To je novi agregat koji ima direktno i indirektno ubrizgavanje, žilave interne delove, jako čelo klipa itd... nimalo "***" mašina.
vidis, ovo su kvalitetne stvari za cuti :) nije bitno jel objektivno ili nije, to su informacije ;)
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Objektivno je utoliko što su to iskustva kojekakvih servisa koji su imali tipične kvarove za pojedine agregate. Zato kažem, objektivno. Npr. da li si znao da tvoj motor u mk5 1.4 16V je kompletno napravljen od aluminijuma. Radilica na tom motoru ne može da se obrađuje, ležajevi postoje samo za standard, kada taj motor crkne, kupuje se druga radilica ili ceo drugi motor. Blok od aluminijuma je takođe problematičan za hilznovanje. Dakle, u slučaju neke havarije na motoru, možeš samo da kupiš drugi.
Osim toga, alu blok nije podesan za velike temperature i naprezanja. Taj 1.4 16V osim što je preslab za Golfa IV, a kamoli za još težeg Golfa V, se obično kupuje nov. Npr. potpuno druga priča je 1.8 20V Turbo, koji ima gvozdeni blok, ali glave sa 20 ventila, tj. 5 ventila po cilindru su sklone pucanju, tako da se stari ABF motor sa 16 ventila iz Golfa III GTI pokazao kao mnogooo žilavije rešenje, iako je donji deo motora sličan. Taj stari 2.0 je podesan za ekstreman tjuning, npr. 1000 KS iz 2 litra i slične boleštine, a to ti samo govori o tome koliko je to žilava sprava.

U Mk5 GTI onaj 2.0 TFSI sa oznakom AXX ima snažno čelo klipa, može svašta da podnese, ali taj motor opet ima neke druge problemčiće, npr. ume da troši ulje kao blesav i to fabrički, nov, problemi se javljaju sa PCV ventilom za uljne pare, ali i to može da se reši vrlo lako. Problem sa motorima sa direktnim ubrizgavanjem je izražen u karbonizaciji ventila, tako da nije čudno da vidiš Mk5 GTI koji gubi kompresiju posle nekih 160.000 km. To važi za svaki motor sa direktnim ubrizgavanjem benzina, ne samo VW. Zbog toga je nova generacija EA888 TSI motora koji se ugrađuju u Mk7 t.j. MQB platformu došla sa 2 reda dizni. Direktne i indirektne, gde ove druge služe da peru ventile od čađi.

Dakle, od Wagen-a samo najbolje u ponudi, mada i tu mogu da podbace. Npr. 2.0 TDI Piezo PD Siemens, sa Piezo diznama koje crkavaju. U najjačoj verziji od 170KS u Mk5, baš taj ima Siemens dizne, ne postoji BOSCH verzija, dok od 140 postoje i BOSCH i SIEMENS. BOSCH koristi klasične solenoid injektore na PD mašinama.
 
Poslednja izmena:

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.946
Rezultat reagovanja
142
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Objektivno je utoliko što su to iskustva kojekakvih servisa koji su imali tipične kvarove za pojedine agregate. Zato kažem, objektivno. Npr. da li si znao da tvoj motor u mk5 1.4 16V je kompletno napravljen od aluminijuma. Radilica na tom motoru ne može da se obrađuje, ležajevi postoje samo za standard, kada taj motor crkne, kupuje se druga radilica ili ceo drugi motor. Blok od aluminijuma je takođe problematičan za hilznovanje. Dakle, u slučaju neke havarije na motoru, možeš samo da kupiš drugi.
Osim toga, alu blok nije podesan za velike temperature i naprezanja. Taj 1.4 16V osim što je preslab za Golfa IV, a kamoli za još težeg Golfa V, se obično kupuje nov. Npr. potpuno druga priča je 1.8 20V Turbo, koji ima gvozdeni blok, ali glave sa 20 ventila, tj. 5 ventila po cilindru su sklone pucanju, tako da se stari ABF motor sa 16 ventila iz Golfa III GTI pokazao kao mnogooo žilavije rešenje, iako je donji deo motora sličan. Taj stari 2.0 je podesan za ekstreman tjuning, npr. 1000 KS iz 2 litra i slične boleštine, a to ti samo govori o tome koliko je to žilava sprava.

U Mk5 GTI onaj 2.0 TFSI sa oznakom AXX ima snažno čelo klipa, može svašta da podnese, ali taj motor opet ima neke druge problemčiće, npr. ume da troši ulje kao blesav i to fabrički, nov, problemi se javljaju sa PCV ventilom za uljne pare, ali i to može da se reši vrlo lako. Problem sa motorima sa direktnim ubrizgavanjem je izražen u karbonizaciji ventila, tako da nije čudno da vidiš Mk5 GTI koji gubi kompresiju posle nekih 160.000 km. To važi za svaki motor sa direktnim ubrizgavanjem benzina, ne samo VW. Zbog toga je nova generacija EA888 TSI motora koji se ugrađuju u Mk7 t.j. MQB platformu došla sa 2 reda dizni. Direktne i indirektne, gde ove druge služe da peru ventile od čađi.

Dakle, od Wagen-a samo najbolje u ponudi, mada i tu mogu da podbace. Npr. 2.0 TDI Piezo PD Siemens, sa Piezo diznama koje crkavaju. U najjačoj verziji od 170KS u Mk5, baš taj ima Siemens dizne, ne postoji BOSCH verzija, dok od 140 postoje i BOSCH i SIEMENS. BOSCH koristi klasične solenoid injektore na PD mašinama.


Znao sam da je blok aluminijumski, nisam da je komplet... Super je sve to, meni je stigao sa 100.000km, redovno ga odrzavam, ne cepam ga, ne mucim ga, a opet vozim tako da po gradu opet brzu prosecnu imam od kojekakvih turbodizela koji se trude da ostvare famoznih 6l po gradu, smanje račun za gorivo ali ubiju saobracaj u pojam...
Sad, posle 5 i po godina imam 180.000km.
Kazaljka za temperaturu mi recimo je uvek zakucana za 90C, ne bitno da li je napolju -10 ili 40C sto znaci da uvek radi na njemu optimalnoj temperaturi.. Svakako ja ne mislim da ga imam još 5 i po godina i predjem još 80.000km ali mislim da i tom kome prodam posle ima preostalih kilometara da ostane, naravno ukoliko se i on bude ponasao kako treba sa autom...
Slab je on, nije za potezanje nikakvo sa nicim ali sasvim dovoljan sa se vozi normalno


Sent from mighty voodoo magic ;)
 

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
769
Rezultat reagovanja
13
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.167
Rezultat reagovanja
400
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Znao sam da je blok aluminijumski, nisam da je komplet... Super je sve to, meni je stigao sa 100.000km, redovno ga odrzavam, ne cepam ga, ne mucim ga, a opet vozim tako da po gradu opet brzu prosecnu imam od kojekakvih turbodizela koji se trude da ostvare famoznih 6l po gradu, smanje račun za gorivo ali ubiju saobracaj u pojam...
Sad, posle 5 i po godina imam 180.000km.
1.4 16V po fabričkoj specifikaciji troši 9.1 litar u gradu u Mk4, odnosno 9.4 litara u Mk5 (koji je teži). Realna potrošnja po gradu za taj motor u toj školjci nije ispod 10 litara, mislim na gradsku vožnju. TNG-a može da troši 5-10% više u litrima, tako da dolazimo na cifru od 11 litara TNG-a + 0.5 litara čorbe na 100km za paljenja, realno trošiš po gradskoj vožnji oko 840 RSD na 100 km, što nije loše, zapravo nešto je bolje nego 1.9 TDI kada je u pitanju potrošnja. 1.9 TDI u gradu može da troši oko 7.5 litara, ako voziš normalno, što je oko 1050 RSD 100km. Da Evrodizel nema ******sku cenu u Srbiji kao što trenutno ima, razlika bi bila manja, a možda je i ne bi bilo. Drugo, TNG je skuplji zimi, tako da se ta razlika u zimskom periodu topi. Uglavnom, ušteda nije velika.

Što se tiče održavanja, svakako će mu produžiti vek. Taj motor nije loš do nekih 250-300K, posle toga možeš da očekuješ povećanu potrošnju ulja. Srećom pa ti je auto generalno u dobrom stanju, pa nemaš problema sa kojekakvim TPS senzorima, Lambda sondama itd... jer i to ume da bude problematično na benzincu, ne samo na 1.4/1.6.

Ti što se vuku sa semafora ne štede ništa. :) Previše razvlačenja u prvoj i drugoj troši gorivo više nego da izmenjaš lepo bar tri brzine za kratko rastojanje i da pritisneš malo gasa.

Kazaljka za temperaturu mi recimo je uvek zakucana za 90C, ne bitno da li je napolju -10 ili 40C sto znaci da uvek radi na njemu optimalnoj temperaturi.. Svakako ja ne mislim da ga imam još 5 i po godina i predjem još 80.000km ali mislim da i tom kome prodam posle ima preostalih kilometara da ostane, naravno ukoliko se i on bude ponasao kako treba sa autom...
Slab je on, nije za potezanje nikakvo sa nicim ali sasvim dovoljan sa se vozi normalno
Temperatura vode ti je na 90C, zato što je termostat ispravan. Međutim temperatura vode nije jedini parametar. Temperatura ulja i EGT (temeperatura izduvnih gasova) nije uvek ista. Kada je motor opterećen, iznutra se greje daleko više, čela klipova se usijavaju, klipovi, glava i blok trpe direktna termička opterećenja. To je jedan od razloga zbog čega su turbo motori osetno teži od atmosferaca.

Evo sad si rekao koliko si km prešao za 6 godina... 80.000. Dakle, to je 12.000 godišnje. Šta da ti kažem, ja sam za 21 mesec, nepune 2 godine prešao 70.000. Još malo pa sledeći veliki servis. :)

Hvala Aco. Baciću pogled i na Hondin forum usput.
:wave:

Gledam po oglasima i Honde baš muški drže cenu za polovnjake. :eek:
Ja bi na tvom mestu gledao neki Civic EK3 (booljava) 1.6 VTI. :cool:

Svi K24 motori u seriji ili posebno A3, A4, A8?
Jel si ti ozbiljan ili se zezaš ? :d

K24 je Hondin motor, 2.4 iz Accorda TypeS. Ako si dovoljno inteligentan, shvatio bi poentu da od "atmosfere" treba uzimati Hondu (Civic, Accord).
 
Poslednja izmena:

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.167
Rezultat reagovanja
400
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
...Jel si ti ozbiljan ili se zezaš ? :d

K24 je Hondin motor, 2.4 iz Accorda TypeS. Ako si dovoljno inteligentan, shvatio bi poentu da od "atmosfere" treba uzimati Hondu (Civic, Accord).
Ili ja ne razumijem tebe ili ti mene? Postoji više verzija K24 motora, pa ima K24A (1, 2, 3, 4, 8), pa K24W, pa K24Y... Npr. Type S sedme generacije je K23A2 od 200 ks i 232 Nm.
Pitanje moje "inteligencije" nije ovde u pitanju, bar posljednji put kada sam gledao.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ma to je ok, nego mi se učinilo da si spomenuo Hondine K24 motore u kontekstu Audija ? Pa rekoh..kakve to veze sad ima sa time ? Spomenuo sam ove agregate kao vrhunske, što i realno jesu.
 

prashinar

PCAXE Member
Učlanjen(a)
27.03.2011.
Poruka
198
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Celeron G1820 2.7GHz
Motherboard:
Gigabyte GA-B85M-D3H
RAM:
2x4gb Crucial Balistic 1600MHz
VGA & cooler:
MSI 5850TFII 1gb ddr5
Display:
Phillips 230 OC + Samsung 940N
HDD:
Hitachi 500gb
Sound:
Logitech X230 2.1 & Oticon Sumo Xp
Case:
Chieftec
PSU:
TT 630W
Mice & keyboard:
Logitech Internet Keyboard + Logitech MX518
Internet:
SBB Fiber duo 30/6mbs
Svi K24 motori u seriji ili posebno A3, A4, A8?
Uglavnom se svaki motor podrazumeva kao K24 bez dodatnih slova, jer su u prodaji kod nas samo ATS [Accord Type S] i Accord 2.4 Executive [najčešći nivo opreme sa tim motorom]. U suštini je razlika u opremi [Executive je najbogatiji paket opreme] i plastici [ATS ima sportskiji izgled]

Hvala Aco. Baciću pogled i na Hondin forum usput.
:wave:

Gledam po oglasima i Honde baš muški drže cenu za polovnjake. :eek:
Baš to komentarišu i na HCS forumu i smislu da je ipak malko preterivanje. No, i preko isto drže cenu. Bilo kako bilo, ljudi su upoznati, tako da ti mogu iskopati istoriju nekog primerka ili ti kažu kako i šta, odnosno, da li vredi uzimati pomenuti primerak ili ne.

@Fedjo,

VTI je pravi raritet kod nas, na žalost. A ide ko zmaj. Imao sam priliku da ga provozam i da nema ove *****ske zavrzlame u vidu uvoza samo auta koji podržavaju Evro 3 normu, vredelo bi ga pazariti preko :)

Mada, ni 1.5 VTEC u toj karoseriji nije za bacanje. Uz malo "čeprkanja" dobije se soooolidan "trkač" :D
 

santa

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
06.01.2012.
Poruka
36
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 5 2600x + wraith spire
Motherboard:
ASROCK B450M-Pro4
RAM:
2x8GB ADATA DDR4 2400 MHz
VGA & cooler:
Zotac GTX 980 AMP! Extreme
Display:
Dell P2414H
HDD:
Crucial MX100 256GB; WD Caviar Blue (SE16) 640GB; WD Caviar Green 1TB;
Sound:
Intergrated + Altec Lansing ATP-3
Case:
Fractal Design Arc Midi
PSU:
Raidmax Vampire RX-800GH
Optical drives:
Lite-On
Mice & keyboard:
Logitech G602; Azio MGK L80 RGB
Internet:
Orion optika 200/20
OS & Browser:
Windows 10
BLS i BXE imaju problem sa klipnjačama. Dešavalo se da popiju šalter na bloku u nekom većem procentu nego drugi 1.9 TDI PD motori. Bolji agregat je BKC, ako tražiš pouzdanost.
Ne mogu baš da biram, pošto već imam taj motor u A3 :)

E sad, pre nego što sam ga uzeo puno sam čitao o tome, videh da su problemi uglavnom bili sa BXE (Big eXploding Engine) motorima (opet je bilo u većini slučaja ljudi koji nisu održavali motore u ovlašćenim servisima). Ne kažem da je to razlog, ali u velikom procentu se to dogodilo ljudima koji su koristili razna "Engine flush" sredstva.

Sa druge strane kolega ima BXE motor u Oktaviji, ubio 230k, nije ni svestan koji motor ima, niti je ikad imao problem.
 

OCz

PCAXE Member
Učlanjen(a)
04.04.2009.
Poruka
948
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 750 / Megashadow (lapped) Push-Pull (Scythe GT AP-15)
Motherboard:
Gigabyte P55A-UD6
RAM:
12GB Mushkin & Exceleram
VGA & cooler:
Palit StormX GTX 1050
Display:
LG 32LK450
HDD:
Samsung 840 EVO 128GB & F3 HD153WI
Sound:
Cerwin-Vega! VE-15 / Denon PMA-1500R / AKG K702 / Shanling PH300 / Asus Xonar STX
Case:
Corsair Obsidian 650D
PSU:
Thermaltake Smart SE 530W
Optical drives:
Nemam
Internet:
Imam
OS & Browser:
Windows 8 Pro x64
Jedna C klasa W203 C220 CDI od "kolege" iz Mercedes kluba upravo udarila u 600.000 km :)
 

Prilozi

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ne mogu baš da biram, pošto već imam taj motor u A3 :)

E sad, pre nego što sam ga uzeo puno sam čitao o tome, videh da su problemi uglavnom bili sa BXE (Big eXploding Engine) motorima (opet je bilo u većini slučaja ljudi koji nisu održavali motore u ovlašćenim servisima). Ne kažem da je to razlog, ali u velikom procentu se to dogodilo ljudima koji su koristili razna "Engine flush" sredstva.

Sa druge strane kolega ima BXE motor u Oktaviji, ubio 230k, nije ni svestan koji motor ima, niti je ikad imao problem.
Problem je što se to dešavalo samo na BXE motorima. ;) I nije se svakome desilo, ali određenom, ne tako malo procentu vlasnika BXE motora se dogodilo da im klipnjača izleti kroz blok. Ja bih rekao da su malo štedeli na materijalima, konkretno ležajevi su problem, ali i "longlife" servisni intervali su uzrokovali "shortlife" za taj motor. U principu, BXE, BLS itd.. ne bi trebalo ništa specijalno da se razlikuju od BKC, pa i ATD i AJM iz Mk4. ASZ i ARL imaju malo jače interne delove.

Probijanje bloka klipnjačom može da se spreči, preventivnom zamenom letećih ležajeva radilice. Svakako ne bi bilo loše tvom kolegi da proveri u kakvom su stanju leteći, za svaki slučaj. Ako su "liznuti", trebalo bi to menjati.
 
Poslednja izmena:

5rovic

PCAXE Member
Učlanjen(a)
24.10.2014.
Poruka
653
Rezultat reagovanja
5
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7-4790k @ 4.8GHZ & Phanteks PH-TC12DX
Motherboard:
MSI Z97 MPOWER
RAM:
2 x 4GB Corsair Vengeance 1866MHz CL9
VGA & cooler:
ASUS R9 280X TOP @ 1200MHZ
Display:
Samsung 1920x1080, 60Hz
HDD:
Western Digital Green 2TB
Sound:
Integrale
Case:
Phanteks Enthoo Pro (black windowed)
PSU:
Seasonic M12-620W 80+ Bronze
Internet:
10down, 2up
OS & Browser:
Windows 8.1 Pro 64bit & Google Chrome
Other:
Apple iPhone 5S 64gb
Mercedes pa dva mesta prazno pa ostali :micri:
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Na osnovu čega? :D
 
Vrh