• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
mozda malo preterujem, nisam skroz protiv cipovanja.
Ali ajd kazi mi razlog zbog cega fabrika ne stavi autu mapu od 150 konja umesto 116?

Samo mi kazi, "da bi ustedela ljudima na registraciji" :)
 

miha

Moderator
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.290
Rezultat reagovanja
16
Moja konfiguracija
Mice & keyboard:
cm quickfire tk (brown mx) | cm novatouch tkl & logitech mx performance
OS & Browser:
Debian
po meni... da bi prodala jaci motor je po meni 1. stvar. Druga stvar je bas ta garancija... dosta ljudi koji voze ta kola ne znaju ni gde im je rezervni tocak a kamo li da primete da nesto nije u redu sa autom (dok skroz ne stane)

po meni je dosta dobra paralela overklok i chipovanje...


Ako neko pita prostitutku "koliko je?" to odmah znači da hoće ili će prvo razmotriti potencijalne STD-ove? :D
a zasto bi pitao ako ne zelis? ono... anketa o cenama? ;)
 
Poslednja izmena:

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
po meni... da bi prodala jaci motor je po meni 1. stvar.
Ne razumem??? Fabrika ne cipuje auto, odnosno ne prodaje sa jacom mapom, zato da bi prodala jaci motor?

Druga stvar je bas ta garancija... dosta ljudi koji voze ta kola ne znaju ni gde im je rezervni tocak a kamo li da primete da nesto nije u redu sa autom
Znaci slazes se sa mnom.
Ne stavlja jacu mapu zbog garancije.
Dakle, jaca mapa utice na dugotrajnost vozila

razumeli smo se, hvala lepo

Dakle kao sto rekoh
da ne skodi nista, siguran sam da bi i fabrika vec cipovala unapred.
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
mozda malo preterujem, nisam skroz protiv cipovanja.
Ali ajd kazi mi razlog zbog cega fabrika ne stavi autu mapu od 150 konja umesto 116?

Samo mi kazi, "da bi ustedela ljudima na registraciji" :)
Da bi prodala auto!

Zar mislis da bi neko kupio auto koji kosta vise na registraciji, zahteva da platis dodatnu dazbinu za vecu potrosnju, i pri tome te jos kosta vise po kilometru zbog vece potrosnje? Ne zaboravi da zemlje u Evropi imaju takozvani 'gas guzzler' tax i slicne dazbine, koje sluze da obeshrabre bahacenje sa snagom motora.

Velika vecina ljudi bi se opredelila za konkurenciju koja ih kosta manje. Davno je proslo vreme kada snaga prodaje automobile - makar za narod. Naravno, drugo je kad se prica o malom procentu entuzijasta :)

Pored toga, svake godine se pojavljuju novi zahtevi za smanjenje potrosnje fosilnih goriva i smanjenje emisije stetnih gasova. Svi proizvodjaci imaju obavezu da ispostuju ove standarde - pa moraju praviti balans izmedju snage, potrosnje i emisije. Obicno je snaga na poslednjem mestu u odnosu na ostale.

Vidis i sam da se ljudi klackaju oko odluke kad je razlika u registraciji 1000din, ili cena guma 500din, zamisli da imas dve marke auta gde jedan kosta 20% vise po kilometru od drugog :D
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Kao sto rekoh, "Samo mi kazi, "da bi ustedela ljudima na registraciji""

hehe, ai drugi deo price se sudara sa celom "ideologijom" cipovanja. Svuda reklamiraju kako uz cipovanje je manja potrosnja, sad po tebi ispade da je veca i to za 20% :)
 

Steamroller

Moderator
Učlanjen(a)
22.01.2011.
Poruka
9.655
Rezultat reagovanja
17
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 2600K @4.8 w/HT CM Nepton 280L
Motherboard:
Gigabyte Z77X-UP7
RAM:
4x4Gb Patriot @1866MHz
VGA & cooler:
ASUS 280X + Morpheus + 2x NF-F12
Display:
2x Dell U2312HM
HDD:
Samsung 840 Evo 120GB
Sound:
Integruša
Case:
HAF XB
PSU:
Seasonic SS-620GM
Mice & keyboard:
CM Storm Recon White + Genius Imperator
Internet:
Cable 20/2
OS & Browser:
Win 7 64bit
Other:
Fluffy Cat and Dog
a zasto bi pitao ako ne zelis? ono... anketa o cenama? ;)
Na primer "Čuo sam da postoje prostitutke.... čuo sam i da neke prenose STD. One jeftine uglavnom imaju STD... pitam za cenu da se informišem...."

Ja i dalje ne mogu povezati povezati raspitivanje i 100% želju za nečime.

Čisto sumnjam da su svi overklokeri patosirali napon u BIOSu pre nego što su uradili malo istraživanje... da li je bezbedno, do koliko je bezbedno, koji su dobici itd...?
 

R_U_S

Banned
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
117
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Athlon64 X2 3800+@3GHz-Cooler Master Hyper 212 , Aerogate 1-----Turion64 1.6GHz
Motherboard:
Biostar A78XA-A2T-AMD-Ati RD770-----Acer Aspire 9300
RAM:
2x1Gb Kingston VR@1GHz-5-4-4-12 -----2xGB DDR2 SODIMM
VGA & cooler:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
Display:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
HDD:
2xWD 640Gb RAID 0-----2.5" Hitachi 120Gb
Sound:
Creative Audigy 2, Altec Lansing 5100 Realtek ALC 883
Case:
Chieftec Dragon DX-01WD
PSU:
LC Power 550Wt
Optical drives:
HP DVD630i, LiteOf DVD-----TSST Corp DVD-RW
Mice & keyboard:
Logitech: RX1500, RX250, ...
Internet:
ADSL
OS & Browser:
WinXP professional
A šta je to STD? Znam šta je SIDA, triper... Ali za ovo prvi put čujem.
Aha, evo ga: Seksualno prenosive bolesti (sexually transmitted diseases). Pričaj bre srpski, de ja znam te engleske skraćenice.
 
Poslednja izmena:

Steamroller

Moderator
Učlanjen(a)
22.01.2011.
Poruka
9.655
Rezultat reagovanja
17
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 2600K @4.8 w/HT CM Nepton 280L
Motherboard:
Gigabyte Z77X-UP7
RAM:
4x4Gb Patriot @1866MHz
VGA & cooler:
ASUS 280X + Morpheus + 2x NF-F12
Display:
2x Dell U2312HM
HDD:
Samsung 840 Evo 120GB
Sound:
Integruša
Case:
HAF XB
PSU:
Seasonic SS-620GM
Mice & keyboard:
CM Storm Recon White + Genius Imperator
Internet:
Cable 20/2
OS & Browser:
Win 7 64bit
Other:
Fluffy Cat and Dog
A šta je to STD? Znam šta je SIDA, triper... Ali za ovo prvi put čujem.
Aha, evo ga: Seksualno prenosive bolesti (sexually transmitted diseases). Pričaj bre srpski, de ja znam te engleske skraćenice.
A znaš šta je JTD i znaš šta je MILF? Nemoj se folirati. :rotf:
 

miha

Moderator
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.290
Rezultat reagovanja
16
Moja konfiguracija
Mice & keyboard:
cm quickfire tk (brown mx) | cm novatouch tkl & logitech mx performance
OS & Browser:
Debian
Ne razumem??? Fabrika ne cipuje auto, odnosno ne prodaje sa jacom mapom, zato da bi prodala jaci motor?

Znaci slazes se sa mnom.
Ne stavlja jacu mapu zbog garancije.
Dakle, jaca mapa utice na dugotrajnost vozila

razumeli smo se, hvala lepo

Dakle kao sto rekoh
Ne mora da znaci... zato sto niko ne kaze da kad izadje iz fabrike, auto je podesen tako da ima najvecu mogucu snagu... jednostavno to nije uvek cilj.

Iv4n lepo napisao...

Na primer "Čuo sam da postoje prostitutke.... čuo sam i da neke prenose STD. One jeftine uglavnom imaju STD... pitam za cenu da se informišem...."

Ja i dalje ne mogu povezati povezati raspitivanje i 100% želju za nečime.

Čisto sumnjam da su svi overklokeri patosirali napon u BIOSu pre nego što su uradili malo istraživanje... da li je bezbedno, do koliko je bezbedno, koji su dobici itd...?
ne kazem da imas 100% zelju... ali cim pitas onda znaci da bi mozda... recimo pitas, dobijes odgovarajucu cenu i danasnji rezultat da su sve STD analize uredne. sta onda? ;)

btw logika oko overclock-a... naravno da nisi podigao napon max i sve i to je to... ali recimo pita neki noob: imam taj CPU i tu MB... koliko mogu da navijem? dobice sigurno makar jedan odgovor u fazonu 'stavi XXX radice 100%' ;)
 
Poslednja izmena:

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Kao sto rekoh, "Samo mi kazi, "da bi ustedela ljudima na registraciji""

hehe, ai drugi deo price se sudara sa celom "ideologijom" cipovanja. Svuda reklamiraju kako uz cipovanje je manja potrosnja, sad po tebi ispade da je veca i to za 20% :)
Nisam video da je negde rekao neko da je potrosnja manja kad se cipuje, to se krsi sa osnovnim zakonima fizike, tako da treba biti malo lud da bi poverovao tome. Kako mislis da je moguce izvuci vecu snagu sa manje goriva, bez da promenis fizicke karakteristike samog goriva? Moguce je napraviti mapu koja omogucava manju potrosnju, al' ce auto imati anemicne performanse.

Inace, nisam rekao da je potrosnja 20% veca, nego da je cena kilometra veca. Cudi me da je neophodno ovo objasniti, al' ako imas dva automobila sa istom potrosnjom, jedan koji kosta 30.000din da se registruje a drugi 36.000din da se registruje, svaki kilometar koji predjes ovim drugim autom te kosta vise - bez obzira sto imaju istu potrosnju.


EDIT: Politicari u Velikoj Britaniji predlazu povecanje 'gas guzzler' dazbina na 1000 funti godisnje za odredjene vrste vozila. To je mozda nekih 700 litara EuroDiesel-a godisnje, odnosno ekvivalentno razlici od 2 litre na 100km ako prelazis 35.000km godisnje.
 
Poslednja izmena:

R_U_S

Banned
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
117
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Athlon64 X2 3800+@3GHz-Cooler Master Hyper 212 , Aerogate 1-----Turion64 1.6GHz
Motherboard:
Biostar A78XA-A2T-AMD-Ati RD770-----Acer Aspire 9300
RAM:
2x1Gb Kingston VR@1GHz-5-4-4-12 -----2xGB DDR2 SODIMM
VGA & cooler:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
Display:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
HDD:
2xWD 640Gb RAID 0-----2.5" Hitachi 120Gb
Sound:
Creative Audigy 2, Altec Lansing 5100 Realtek ALC 883
Case:
Chieftec Dragon DX-01WD
PSU:
LC Power 550Wt
Optical drives:
HP DVD630i, LiteOf DVD-----TSST Corp DVD-RW
Mice & keyboard:
Logitech: RX1500, RX250, ...
Internet:
ADSL
OS & Browser:
WinXP professional
Evo ja sam spreman da potvrdim da mi troši manje posle remapa, ne zezam se :)
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Ajde sad potvrdi da motor proizvodi istu snagu na 1500-2500 obrtaja kao sto je proizvodio pre remapa :)
 

R_U_S

Banned
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
117
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Athlon64 X2 3800+@3GHz-Cooler Master Hyper 212 , Aerogate 1-----Turion64 1.6GHz
Motherboard:
Biostar A78XA-A2T-AMD-Ati RD770-----Acer Aspire 9300
RAM:
2x1Gb Kingston VR@1GHz-5-4-4-12 -----2xGB DDR2 SODIMM
VGA & cooler:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
Display:
Asus TOP EAH 3870 512Mb, Apache Voodoo2 12Mb, Matrox MGA200-----GeForce 7300go
HDD:
2xWD 640Gb RAID 0-----2.5" Hitachi 120Gb
Sound:
Creative Audigy 2, Altec Lansing 5100 Realtek ALC 883
Case:
Chieftec Dragon DX-01WD
PSU:
LC Power 550Wt
Optical drives:
HP DVD630i, LiteOf DVD-----TSST Corp DVD-RW
Mice & keyboard:
Logitech: RX1500, RX250, ...
Internet:
ADSL
OS & Browser:
WinXP professional
Ne, čupa mnogo bolje, od 1500-5200 rpm :D
Vodim tablicu sa evidencijom potrošnje, nisam od onih rekla kazala.
 

Steamroller

Moderator
Učlanjen(a)
22.01.2011.
Poruka
9.655
Rezultat reagovanja
17
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 2600K @4.8 w/HT CM Nepton 280L
Motherboard:
Gigabyte Z77X-UP7
RAM:
4x4Gb Patriot @1866MHz
VGA & cooler:
ASUS 280X + Morpheus + 2x NF-F12
Display:
2x Dell U2312HM
HDD:
Samsung 840 Evo 120GB
Sound:
Integruša
Case:
HAF XB
PSU:
Seasonic SS-620GM
Mice & keyboard:
CM Storm Recon White + Genius Imperator
Internet:
Cable 20/2
OS & Browser:
Win 7 64bit
Other:
Fluffy Cat and Dog
Ljudi veruju u horoskop... zamisli koliko ih je lako prevariti ako se radi o nečemu što ne razumeju?

Evo reklama na KP:
Smanjite troškove
1L/100km manja potrošnja.‎ Doživotna garancija.Pozovite odmah.

http://www.protuning.rs/


Pa onda Magnetic fuel saver.... itd...




Ne, čupa mnogo bolje, od 1500-5200 rpm :D
Vodim tablicu sa evidencijom potrošnje, nisam od onih rekla kazala.
Dobro reci onda koliko tačno troši manje? Sve si rekao sem nekih konkretnih brojki.... Nije da ti ne verujem, nego me sad živo zanima kolika je ušteda. Ako je ušeteda 150 din na 100km kao što se reklamira... onda to i nije neka lova.
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Mozes ti voditi tablicu koliko sipas al' to samo govori o tome kako se tvoja mapa i tvoj stil voznje uklapaju jedno u drugo, ne govori nista o BSFC (prevod: specificna snaga po jedinici utrosenog goriva). Da si rekao da imas rezultate sa valjka pre i posle mape, i da oni pokazuju da ni u jednom RPM opsegu nova mapa nema manji obrtni moment od stare, mogli bi da razmatramo kako je to moguce.

Sad sam se setio jos jedne cinjenice - jednomesecna zabrana upravljanjem vozila zbog prekoracenja brzine takodje smanjuje potrosnju :D Cale je primetio da mu se potrosnja po gradu smanjila za 1.5 litru nakon pauze od 30 dana :)
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Jedan primer samo, a mnogo ih je, mrzi me da nabrajam sve.

VW prodaje svoj 1.6 TDI u varijantama sa 75, 90 i 105KS.

Sva tri motora su potpuno identična hardverski, razlikuje se samo softver. Većina tuning kuća ovaj motor "podiže" na ~140KS, dakle, i onaj od 75 i onaj od 105, jer su isti, dakle isti potencijal svega, samo "uštrojeni" softverski.

Dakle matematika je jasna: VW napravi motor, izračuna troškove, kaže, ovaj automobil nas košta 10.000€. Imamo motor koji možemo da prodajemo u tri varijante, prva će da košta 15.000€, druga 17.000€ i treća 19.000€. Nas ništa dodatno ne košta ovaj skuplji, ali ćemo da zaradimo 4.000€ više na njemu nego na onom jeftinijem.

Lakše i isplatljivije je i njima da razviju jedan motor, da ga štancaju na jednoj proizvodnoj traci, i na kraju samo da uflešuju potreban softver i ćao zdravo, ide u salon, nego da kombinuju 3 turbine, 3 seta dizni, pumpi i ostalog.

I nemoj onda neko da mi kaže "zar u fabrici ne znaju najbolje", znaju oni, ali se malo kosi sa finansijama to da oni odmah iz tog motora izvuku recimo 160KS koliko on može da trpi realno, i puste ga tako u proizvodnju.

Sreća pa na svetu postoje tuning kuće...
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Nisam video da je negde rekao neko da je potrosnja manja kad se cipuje, to se krsi sa osnovnim zakonima fizike, tako da treba biti malo lud da bi poverovao tome. Kako mislis da je moguce izvuci vecu snagu sa manje goriva, bez da promenis fizicke karakteristike samog goriva? Moguce je napraviti mapu koja omogucava manju potrosnju, al' ce auto imati anemicne performanse.
Pricalo se o tome uveliko i na ovom forumu. A pored ovog foruma, ja boravim na jos nekoliko koji su usko vezani za automobile. I svuda se naglasava izmedju ostalog da je smanjena i potrosnja.

Filozofija je otprilike ovakva.
"Dva ista auta, iste kubikaze, razlicite snage. Auto koji ima vise snage, manje ce opteretiti motor da ide pri nekoj odredjenoj brzini, samim tim ce manje i goriva potrositi."

Inace, nisam rekao da je potrosnja 20% veca, nego da je cena kilometra veca. Cudi me da je neophodno ovo objasniti, al' ako imas dva automobila sa istom potrosnjom, jedan koji kosta 30.000din da se registruje a drugi 36.000din da se registruje, svaki kilometar koji predjes ovim drugim autom te kosta vise - bez obzira sto imaju istu potrosnju.
Rekao si da ce kilometar kostati 20% skuplje.
Cudi i mene da moram da ti ovako slikovito objasnim, posto nisi u pravu :)

Recimo primer moj auto.
Neka bude da me registracija kostala 30000 din, neka za tih 35 konjskih snaga koje smo pomenuli (150 umesto fabrickih 116) bude skuplja registracija za tih 36000 koje si ti pomenuo.
Uzmimo za konstantu da se auto ne kvari vise cipovanjem, dakle popravke isto kostaju.
Takodje uzmimo da pri jednakoj voznji potrosnja je ista. Iako kazu da je realnost da je potrosnja jos manja kad je cipovan, ali neka bude ista inace tebi nece ici racunica u prilog.

Uzmimo za primer da godisnje prelazim 20000km i da je prosecna potrosnja recimo 6.5l..
Dakle, na mojih 20000km placam
30000 din registraciju
i potrosim 1300l goriva sto je na nekih 154 din oko 200000din.
Dakle ukupno 230000din, odnosno 11.5din/km

U drugom slucaju na 20000km
36000 din registracija
i potrosim 1300l goriva sto je na nekih 154 din oko 200000din.
Dakle ukupno 236000din, odnosno 11.8din/km

Prostom racunicom dobijamo da je razlika u potrosnji po kilometru samo 2,61%.

Vidis li sada ovako nacrtano koliko nisi u pravu?

20% veca potrosnja po kilometru bi bila samo ukoliko bi godisnje presao valjda 1km.


Dakle, fabrici automobila bi itekako znacilo "vozite se sa 30% jacim autom za samo 2.6% vise troskova"
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Jedan primer samo, a mnogo ih je, mrzi me da nabrajam sve.

VW prodaje svoj 1.6 TDI u varijantama sa 75, 90 i 105KS.

Sva tri motora su potpuno identična hardverski, razlikuje se samo softver. Većina tuning kuća ovaj motor "podiže" na ~140KS, dakle, i onaj od 75 i onaj od 105, jer su isti, dakle isti potencijal svega, samo "uštrojeni" softverski.

Dakle matematika je jasna: VW napravi motor, izračuna troškove, kaže, ovaj automobil nas košta 10.000€. Imamo motor koji možemo da prodajemo u tri varijante, prva će da košta 15.000€, druga 17.000€ i treća 19.000€. Nas ništa dodatno ne košta ovaj skuplji, ali ćemo da zaradimo 4.000€ više na njemu nego na onom jeftinijem.

Lakše i isplatljivije je i njima da razviju jedan motor, da ga štancaju na jednoj proizvodnoj traci, i na kraju samo da uflešuju potreban softver i ćao zdravo, ide u salon, nego da kombinuju 3 turbine, 3 seta dizni, pumpi i ostalog.

I nemoj onda neko da mi kaže "zar u fabrici ne znaju najbolje", znaju oni, ali se malo kosi sa finansijama to da oni odmah iz tog motora izvuku recimo 160KS koliko on može da trpi realno, i puste ga tako u proizvodnju.

Sreća pa na svetu postoje tuning kuće...
Mislim da sam ovde bas procitao da razlika u tim konjskim snagama bas kod tog TDI-a nije samo softverska.
Nego da je dosta ulozeno u sam motor. Laicki cu reci da je od drugog materijala sve pravljeno zato i jeste jaci motor skuplji.

Kod ovog JTD motora, opet ne znam, samo nagadjam nesto sto sam negde krajickom oka procitao.

Razlika izmedju mog od 116hp i nekog drugog JTD-a iz Maree recimo je ta sto ja imam interkuler i jos pojma nemam sta.
Razlika izmedju mog jtd-a od 116 i jtdm od 150 konjskih snaga su dve bregaste, jaca turbina i bem li ga sta jos.
Kao sto rekoh, nisam strucnjak ni opsednut tim brojkama pa mozda i lupetam. Ali vecinu toga sam ovde od vas procitao.

Za TDI bas pre nekoliko stranica je neko pominjao razliku u materijalu pa pretrazi ako te ne mrzi.
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Ne mrzi me, priča je bila o 1.9TDI.

Što se JTD-a tiče, još je lakša matematika, blok je potpuno identičan od Punta, preko Stila, Alfi, Brava, Maree... Punto 80KS nema varijabilni turbo i nema interkuler, 86KS ima interkuler i jaču mapu, Bravo 101KS ima interkuler i još jaču mapu, ali isti takav turbo (GT1444), Marea 110KS ima sve to isto, samo varijabilni turbo, isto kao i Stilo/Alfa 116KS. Mjet već ima drugačije ubrzigavanje, ali opet koristi isti turbo (GT1749V) kao i "običan" JTD 116, tako da se sve manje više vrti u krug i dođeš na kraju na isto.
 

d0minat0r

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.633
Rezultat reagovanja
58
Moja konfiguracija
VGA & cooler:
Gainward 4850 512DDR3
Display:
Viewsonic 24"
HDD:
seagate 500Gt Single P
Case:
/
Optical drives:
Samsung 203D
Mice & keyboard:
A4tech oscar X 748K i microsoft ergo natural 4000
Internet:
ADSL 4Mbit
OS & Browser:
WIN7
Pezo ima varijante sa istim motorom samo druga mapa
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Ne mrzi me, priča je bila o 1.9TDI.

Što se JTD-a tiče, još je lakša matematika, blok je potpuno identičan od Punta, preko Stila, Alfi, Brava, Maree... Punto 80KS nema varijabilni turbo i nema interkuler, 86KS ima interkuler i jaču mapu, Bravo 101KS ima interkuler i još jaču mapu, ali isti takav turbo (GT1444), Marea 110KS ima sve to isto, samo varijabilni turbo, isto kao i Stilo/Alfa 116KS. Mjet već ima drugačije ubrzigavanje, ali opet koristi isti turbo (GT1749V) kao i "običan" JTD 116, tako da se sve manje više vrti u krug i dođeš na kraju na isto.
Dakle slazemo se da ima razlike i u hardveru, ne samo u sofveru.

No, kao sto rekoh, nisam skroz protiv rempa, ali ne mogu da prihvatim da nema nikakve razlike po dugotrajnost motora. Verovato i nema ako se auto vozi nekim normalnim brzinama, kao sto ja i vozim.
Ako bi se silio sigurno da itekako postoji razlika izmedju OC i neOC auta, kao i kod procesora.
A sto bi se OCovao ako se nece siliti :).

Takodje kad bismo kupovali auto preko oglasa, sigurno bismo svi izbegavali aute koji su remapovani i da je to naglaseno u samom oglasu.
Izbegavali bismo i mi koji verujemo i vi koji ne verujete da remap utice na auto :).

U svakom slucaju, necu da nastavljam vise sa ovom pricom, niti ja mogu ovde da dokazem da remap ipak utice na motor, niti vi mozete da dokazete da ne utice.
Isto tako, ova tema postoji na hiljade auto foruma i niko jos nista nije dokazao :)
 

Apple

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.01.2010.
Poruka
1.074
Rezultat reagovanja
36
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
INTEL i7-4790K 4.0GHz 8MB EK-KIT H3O - Supreme HF 360 Overclocked to 4.9GHz
Motherboard:
MSI Z87 MPOWER MAX AC
RAM:
CORSAIR 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance CML8GX3M2A1600C9 XMP
VGA & cooler:
Vega 64 EK Full Water Cooled
Display:
ASUS VG248QE 144Hz TN panel
HDD:
Samsung 860 EVO 500GB HITACHI Deskstar 1TB 32MB 7k SATA600 HDS721010DLE630
Sound:
Integrala
Case:
Cooler Master HAF X
PSU:
SEASONIC SS-1000XP
Optical drives:
LG DWD RW
Mice & keyboard:
Razer Deathadder 3500DPI
Internet:
SBB 150/10
OS & Browser:
WIN 10 x64 Pro Legal
Sve inzinjer do inzinjera :troll:
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Nego što si ti overklokovao taj CPU toliko, što nisi zavukao ruku malo dublje u džep pa kupio najbrži, valjda fabrika zna koliko koji može?

Man'te se tih priča, ne razumem zašto neko ko ne sme da čipuje svoje vozilo, uopšte priča o tome i ubeđuje druge da to nije dobro?
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Rekao si da ce kilometar kostati 20% skuplje.
Zapravo, poenta je bila da kazem da niko ne bi kupio automobil koji ima 20-30 konja vise u odnosu na konkurenciju, ako ih to kosta 20% vise u gorivu, registraciji, akcizama, porezima, dazbinama. Mozda to nije 20%, mozda je 11.5%, mozda je 8.3% zavisi od gomile faktora (cene goriva, stila voznje, doba godine, nadmorske visine, itd..) - al' poenta ostaje ista - vecina ljudi ne bi pristali na skuplju varijantu jer im tih 20-30 konja ne znaci nista.

Zato fabrike ne prave mape koje favorizuju snagu, nego mape koje favorizuju potrosnju goriva i kolicinu stetnih gasova.

To je citava poenta.

Sta mislis zasto Fiat Punto nema 17" felne sirine 225
Sta mislis zasto u Srbiji nema ni 10 Alfi na prodaju sa 2.4JTDm motorima? :)

Chip tuning je tu za sacicu entuzijasta koji su spremni na drugaciju vrstu kompromisa zarad par konjskih snaga. Ti kompromisi mogu biti prihvatljivi jednoj osobi, a potpuno neprihvatljivi opstoj populaciji, al' to je licna stvar. Neki to opravdavaju jeftinijom registracijom, iako uloze duplo vise u chip tuning nego sto bi ih registracija kostala narednih 3-4 godine :) Neki su spremni da iza sebe ostavljaju dimnu zavesu kad zapale bulevarom. :rotf:

Inace, racunica koju si naveo vazi za potpuno fiktivni slucaj koji sam lupio (30,000din i 36,000 din) da bi ti ilustrirao poentu kako cena kilometra ne zavisi samo od potrosnje. Te dve cifre apsolutno nemaju nikakve veze ni sa cim stvarnim. Razumes valjda da je lakse ilustrirati poentu nego provesti 2-3 sata trazeci apsolutno tacne cifre i izvoditi na papiru racunice? :)
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
:)
Ko kaze da ne smem? Samo je besmisleno, ali da imam lovu, cipovao bih ga na nekom proverenom mestu. recimo revo chip u UE. Ali kosta 250E
Ne bih ga cipovao za 50E kod likova po forumima...

Ja OC-ovao CPU? Moj CPU radi na stock-u.

OC-ovao sam ga kad sam uzeo, drzao ga tako nedelju dana, i nisam primetio nikakvu razliku u odnosu na to kao kad nije OC. :)
U tome i jeste stvar :). Ne bih OCovao auto jer ne bih koristio te performanse.

Cipovao bih auto svoj u UE za tih 250E samo iz radoznalosti. Da merim recimo potrosnju i da vidim ima li razlike u voznji i da li je to razlika od 3% ili 30% u realnoj voznji
 
Vrh