U vreme kada devet od deset (89.3%) ljudi ide onlajn nekoliko puta dnevno, internet je postao nužnost za moderan život. Ovo je kreiralo ogroman izazov za korisnike da drže sve svoje lične podatke pod kontrolom. Prema skorašnjem istraživanju kompanije Kaspersky Lab, skoro jedna petina (17%) je videla privatne informacije o sebi ili članovima svoje porodice koje nisu trebale da budu dostupne javnosti.
Ovaj broj se povećava na četvrtinu (22.3%) među ljudima koji imaju decu starosti ispod 18 godina. Uzaludni pokušaji da se postane manje vidljiv na internetu prouzrokuju stanje koje se zove “umor zbog privatnosti”. Umor zbog privatnosti je povezan sa činjenicom da ljudi žive uz konstantan napor, sa stalnim osećajem da treće stranke u svoju korist koriste njihove lične informacije, pri čemu bilo kakav otpor nema poentu.
Štaviše, neki ljudi smatraju da nemaju dovoljno moći da se suprotstave povredi privatnosti. Trećina (32.3%) ne zna kako u potpunosti može zaštititi svoju onlajn privatnost i desetina (13%) je izgubila interesovanje za to kako dodatno može poboljšati svoju privatnost.
Ovakva nemoć kada je reč o pitanjima privatnosti je takođe uticala na način na koji se ljudi ponašaju onlajn. Petina (19%) se ne trudi dodatno – što bi podrazumevalo brisanje istorije pretraživanja ili korišćenje posebnih dodataka kako bi blokirali funkcije za onlajn praćenje – zarad obezbeđivanja svoje privatnosti prilikom surfovanja po internetu sa svojih uređaja.
Marina Titova (Marina Titova), direktorka odeljenja za potrošački marketing u kompaniji Kaspersky Lab objašnjava: ,,Povećanje prodora podataka, u kombinaciji sa poteškoćama kada je reč o kontrolisanju onlajn ličnih podataka, dovodi do toga da potrošači osećaju gubitak kontrole i za njih razmišljanje o digitalnoj privatnosti postaje zamorno.
Iako nema nekog magičnog rešenja, postoji dosta načina na koje može da se smanje rizik. Ovo počinje sa osnovnim poznavanjem digitalnog sveta ali obuhvata i korišćenje naprednih alata i tehnologija koje će im pomoći u sređivanju njihove digitalne privatnosti.
Izvor: Kaspersky
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar