| Vesti | Softver | Kaspersky Labs: „4 od 10 korisnika bi prestalo da koristi društvene mreže za zagarantovanu doživotnu privatnost podataka“
Softver

Kaspersky Labs: „4 od 10 korisnika bi prestalo da koristi društvene mreže za zagarantovanu doživotnu privatnost podataka“

Nedavni izveštaj kompanije Kaspersky, „Prava vrednost digitalne privatnosti: da li korisnici potcenjuju sebe?”, pokazuje da bi četiri od deset korisnika (38%) prestalo da koristi svoje naloge na društvenim mrežama kako bi zagaranovali doživotnu privatnost svojih podataka. Strahovi u vezi sa zaštitom digitalne privatnosti kod korisnika izazivaju anksioznost u pogledu korišćenja i distribucije njihovih ličnih informacija na internetu.

Izveštaj ističe kako i zašto lični podaci korisnika njima postaju neverovatno vredni. Društvene mreže kao što su Facebook, Instagram ili Twitter postale su značajan deo naših života, a prema izveštaju kompanije Kaspersky, 82% ljudi ih trenutno koristi. U zamenu za neke podatke o svojim korisnicima, platforme društvenih mreža pružaju ljudima mogućnost da se izraze, komuniciraju sa svojim prijateljima i porodicom, kao i da pogledaju nove vesti, ideje i trendove bez napuštanja doma.

Međutim, uprkos ovim raznim prednostima, neki bi se i dalje isključili sa društvenih mreža ako bi im to pomoglo da se zauvek vrati njihova digitalna privatnost. Svaka deseta osoba (12%) koja daje svoje lične podatke da se prijavi za zabavne kvizove, kao što su oni koji pokazuju na koju poznatu ličnost liče ili koji je njihov omiljeni obrok, više ne bi mogla to da uradi.

Međutim, možda je još problematičnije za 58% njih to što više ne bi mogli da koriste svoje podatke za prijavljivanje na društvene mreže kako bi se brzo i lako prijavili na različite veb-sajtove ili usluge. Možda čak i još iznenađujuće, u vreme kada se broj korisnika mobilnih telefona povećava za 2% u odnosu na prethodnu godinu, je da bi svaka peta osoba (19%) bila spremna da se oprosti od svog telefona kako bi sebi zagarantovala doživotnu privatnost podataka.

Društvene mreže danas su u fazi kada se kvalitet korisničkog iskustva u velikoj meri oslanja na znatnu količinu ličnih informacija. Bilo da se radi o finansijskoj situaciji, lokaciji, načinu kupovine, načinu ishrane ili statusu veze. Stoga, možda nije ni čudo da nostalgični osećaj naizgled zauvek izgubljene privatnosti podataka dolazi do izražaja.

Nažalost, čak i žrtvovanje celokupnog prisustva na društvenim mrežama ne bi bilo dovoljno da zaštitite digitalnu privatnost. To je proces, a ne jednokratni posao oko kog se može pregovarati. „Pre nekoliko godina, ljudi su delili svoje privatne informacije na društvenim mrežama u zamenu za razne beneficije, bez razmišljanja o potencijalnim pretnjama i njihovim posledicama. Sa rastućim brojem slučaja curenja podataka širom sveta, vidimo novi trend među korisnicima.

Mnogi bi više voleli da neke činjenice o njima ne postoje u javnosti i posvećuju više pažnje informacijama koje dele sa onlajn uslugama. Međutim, većina i dalje ne zna kako da osigura svoju digitalnu privatnost i odrekla bi se društvenih mreža kako bi zagarantovala bezbednost informacija.

Čuvanje ličnih podataka – redovno ažuriranje lozinki za naloge društvenih medija i korišćenje bezbednosnih rešenja – pružiće korisnicima više poverenja u bezbednost njihovih podataka onlajn“, komentariše Marina Titova, direktorka odeljenja za potrošački marketing u kompaniji Kaspersky.

 

Izvor: Kaspersky

 

Komentarišite na forumu…

 

 

AXE

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste poslali komentar