| Vesti | Ostalo | Korisnici Gugla, Fejsbuka i Amazona bili su najčešća meta krađe kredencijala tokom 2024
Ostalo Vesti Kaspersky

Korisnici Gugla, Fejsbuka i Amazona bili su najčešća meta krađe kredencijala tokom 2024

Gugl, Fejsbuk i Amazon su brendovi čija se imena najčešće koriste u fišing napadima, pokazuje nedavno istraživanje 25 popularnih globalnih kompanija koje je sprovela kompanija Kaspersky. Sajber kriminalci se takođe u velikoj meri fokusiraju na kredencijale i podatke drugih brendova, pri čemu se broj napada povećao skoro 150% u odnosu na prethodnu godinu.

Kompanija Kaspersky je analizirala koliko se u fišing prevarama koriste 25 imena brendova sa liste Best Global Brands 2023 koju je sastavio Interbrand. U prvoj polovini 2024. godine, ljudi širom sveta pokušali su da pristupe lažnim stranicama koji se predstavljaju kao ovi brendovi gotovo 26 miliona puta, što je skoro 40% više nego u istom periodu 2023. godine. Stručnjaci kompanije Kaspersky pripisuju ovaj nagli rast povećanju prevarantskih aktivnosti, a ne smanjenju pažnje korisnika, tj. sajber kriminalci postaju sve agresivniji u potrazi za podacima i novcem korisnika.

Među analiziranim brendovima, sajber kriminalci su najviše ciljali usluge kompanije Gugl u svojim pokušajima krađe akreditiva kao što su korisnička imena i lozinke. Rešenja kompanije Kaspersky su blokirala više od 4 miliona pokušaja širom sveta da se pristupi fišing stranicama koji su kreirane da prevare korisnike da daju informacije o svom Gugl nalogu. Nakon Gugla, bilo je oko 3,7 miliona pokušaja krađe podataka korisnika Fejsbuka, dok je Amazon treći sa približno 3 miliona pokušaja. Kompanije Microsoft i DHL zauzele su četvrto i peto mesto sa 2,8 miliona i 2,6 miliona pokušaja. Kompanije PayPal, Mastercard, Apple, Netflix i Instagram su se našle među 10 najčešće ciljanih brendova tokom 2024. godine.

Neki brendovi su sve češća meta fišing napada u poređenju sa prošlom godinom. Fišing napadi usmereni na Gugl su se više nego utrostručili, sa rastom od 243% u prvoj polovini 2024. godine u poređenju sa prošlom godinom. Kompanija Mastercard je zabeležila porast pokušanih krađa osetljivih podataka i novca od 210%, a slede Fejsbuk i Netflix, koji su zabeležili udvostručenje broja pokušanih napada.

Komentarišite na forumu…