Kompanija AMD je na Game Developer konferenciji u San Francisku, najavila inicijativu za pružanje što boljeg iskustva virtuelne stvarnosti (Virtual Reality). Prvi rezultat ove AMD inicijative je LiquidVR tehnološka platforma koja podrazumeva skup inovativnih tehnologija fokusiran na omogućavanje razvoja što boljeg sadržaja virtuelne stvarnosti za AMD hardver, unapređeni komfor u aplikacijama VS, kao i plug-and-play kompatibilnost sa naočarima za iskustvo VS.
Novi LiquidVR SDK čini veliki broj tehnologija dostupnim, što pomaže u rešavanju problema sa sadržajem, komforom i kompatibilnošću, a ovo opet stavlja industriju za jedan ogromni korak bliže realističnoj prisutnosti u svim VS igrama, aplikacijama i iskustvima.
U virtuelnoj stvarnosti se koncept „prisutnosti“ opisuje kao osećaj stvarne, fizičke prisutnosti u simuliranom, nefizičkom svetu, na način koji korisniku pruža osećaj potpune uronjenosti u taj svet. Ključna prepreka za postizanje „prisutnosti“ je rešavanje problema kašnjenja „od pokreta do fotona“ (motion-to-photon latency), vremena koje protekne od momenta kada korisnik pomeri glavu do momenta kada vidi novu sliku koja predstavlja novu poziciju. Smanjivanje ovog kašnjenja je od kritične važnosti za postizanje „prisutnosti“ i komfora – dva ključna elementa za izuzetan doživljaj VS.
Smanjenje kašnjenja uključuje celokupan proces obrade, od GPU-a, preko aplikacije, pa do tehnologije displeja u naočarima za VS. Sa LiquidVR tehnologijom, AMD pomaže u rešavanju problema, tako što proizvođačima i kreatorima sadržaja pruža glatko i tečno kretanje i odziv, za kreiranje realistične prisutnosti u VS okruženjima koje pokreće AMD hardver.
Kompanija AMD je registrovanim proizvođačima igara već stavila na raspolaganje alfa verziju LiquidVR SDK 1.0.
Izvor: AMD
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar