Od istraživanja Everesta iz udobnosti doma do dizajniranja sledećeg automobila ili aviona, i gledanja sportskog događaja iz perspektive trenera ili igrača, virtuelna stvarnost obećava veliku promenu u načinu kako doživljavamo svakodnevni život. VR je takođe i veliki izazov, pogotovo kada znamo da pravi VR zahteva sedam puta više grafičke performanse u poređenju sa standardnim 3D aplikacijama i igrama.
Kako bi se rešio ovaj problem, kompanija NVIDIA je objavila 1.0 verziju dva moćna razvojna paketa (SDK) pod imenima NVIDIA GameWorks VR i NVIDIA DesignWorks VR. Ovi razvojni paketi su već dostupni i uključuju Multi-Res Shading tehnologiju, kako bi povećali performanse i do 50%.
Pri korišćenju sa vodećim GPU-ovima kompanije NVIDIA, kao što su GeForce i Quadro, novi SDK paketi developerima omogućavaju da iskoriste alate koji su potrebni kako bi kreirali neverovatna VR iskustva, uvećali perfomanse, umanjili kašnjenje, povećali kompatabilnost sa hardverom i ubrzali video prenose od 360 stepeni.
Oba razvojna paketa poseduju veliki broj API-ja, biblioteka i tehnologija, kao što je NVIDIA Multi-Res Shading Technology, namenjenih developerima koji se fokusiraju kako na VR naočare, tako i na aplikacije. Multi-Res Shading tehnologija je po prvi put dostupna i u pitanju je inovativna rendering tehnika koja uvećava perfomanse do čak 50% u nekim slučajevima, dok održava isti kvalitet slike. Pritom 1.0 SDK nudi podršku za Windows 10 operativni sistem.
Za developere igara i aplikacija, GameWorks VR SDK uključuje sledeće tehnologije:
Multi-Res Shading – inovativna VR rendering tehnika u kojoj se svaki deo slike renderuje u rezoluciji koja je najbolji izbor za gustinu piksela uvijene slike, koju zahtevaju VR naočare. Koristeći NVIDIA Maxwell arhitekturu i multi-projection, mogućnost renderinga više tačaka pogleda u jednom prelazu omogućava veliko uvećanje performansi;
VR SLI – omogućava povećanje performansi u VR aplikacijama tako što se više GPU-ova može dodeliti jednom oku, kako bi se dramatično ubrzao stereo rendering.
GameWorks VR se već integriše u vodeće softvere za razvoj igara („game engines“). Kompanija Epic Games je objavila podršku za GameWorks VR Multi-res Shading i VR SLI mogućnosti u nadolazećoj verziji popularnog Unreal Engine 4 softvera.
GameWorks VR nudi i specifične mogućnosti za developere VR naočara kao što su:
Context Priority – za kontrolu GPU prioriteta, kako bi se omogućile tehnike poput asynchronous time warp-a, koji umanjuje kašnjenje i brzo podešava sliku kako igrači pomeraju glavu, bez potrebe za renderovanjem nove slike;
Direct Mode – tretira VR naočare kao HUD-ove koji su dostupni samo VR aplikacijama, a ne kao standardne Windows monitore, omogućavajući tako bolju plug and play podršku i veću kompatibilnost za VR naočare;
Front Buffer Rendering – omogućava GPU renderovanje direktno u prednjem baferu, kako bi se umanjilo kašnjenje.
DesignWorks VR je kreiran za developere profesionalnih VR aplikacija u industrijama kao što su proizvodnja, mediji, filmska, naftna i medicinska industrija. NVIDIA DesignWorks VR je zasnovan na GameWorks VR SDK jezgru uz dodatne alate kao što su:
Warp and Blend – novi API koji omogućava geometrijske ispravke koje su nezavisne od aplikacije i ispravke inteziteta na nivou celog desktopa, kako bi se kreirala izuzetna VR CAVE iskustva bez dodatnog kašnjenja;
Synchronization – tehnike koje sprečavaju pucanje i pogrešno pozicioniranje slike pri kreiranju velikog desktopa koji pokreće više GPU-ova ili klastera. Tehnologije kao što su Frame Lock, Stereo Lock, Swap Groups i Swap Barriers su tu kako bi pomogle developerima pri kreiranju VR CAVE i kluster okruženja;
GPU Affinity – omogućava dramatično povećanje perfomansi raspoređivanjem poslova na više GPU-ova;
Direct for Video – omogućava VR i AR okruženja, kao što su HUD-ovi, CAVE displeje i klaster rešenja.
VR developeri mogu preuzeti GameWorks VR SDK na ovoj adresi, dok se nova verzija DesignWorks VR paketa nakon registracije može preuzeti ovde.
Izvor: NVIDIA
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar