nVidia korporacija je izjavila tokom konferencije koja je za temu imala finansijske analize, da žurba sa integracijom DirectX 11 programskog interfejsa u svoje čipove neće imati preveliki uticaj koji bi se odrazio na prodaju grafičkih karti. Kompanija veruje da generalna upotreba računarskih operacija na grafičkim čipovima (GPGPU), kao i upotreba pratećih alata i softvera ima dosta bolji uticaj na samu prodaju nego kada su u pitanju same video igre.
DirectX 11 – Ne toliko važan
„DircetX 11 sam po sebi neće biti jedini razlog koji će definisati kupovinu novog GPU-a. On će biti samo jedan od razloga. Ovo je razlog zašto Microsoft sarađuje sa industrijom ne bi li dozvolio više slobode i kreativnosti u načinu izrade grafičkog sadržaja, što je naravno uvek dobro, i DirectX 11 će dozvoliti ljudima da urade upravo to. Ali verujte da ovo više nije jedini razlog zbog koga će potrošači investirati u novu grafičku kartu“, rekao je Mike Hara, podpredsednik investicionog odeljenje u nVidia-i, na Deutch Bank Security konferenciji u sredu.
Nvidia veruje da će specijalizovani softver koji se oslanja na GPGPU tehnologiju biti razlog koji će naterati korisnike na „upgrade“ svoji grafičkih karti, a ne napredni vizuelni efekti i sirove grafičke performanse u budućim video igrama.
„Sada znamo da ljudi dosta rade obradu video materijala, korisnici će nastaviti sve više da rade i na obradi fotografija… Mislimo da će stvari na kojima mi radimo dozvoliti GPU-u da bude saradnik CPU-u što će doneti bolje iskustvo u radu, poboljšano trajanje baterija na laptopovima, te na kraju dovesti do toga da kompjuteri budu malo više optimizovani“, dodao je gospodin Hara.
Ipak, postoji nekoliko problema za nVidia-u. Dok se ATI sprema da izbaci u narednim nedeljama novu generaciju grafičkih karti, Radeon HD 5800 seriju koja će u potpunosti podržavati DirectX 11 API, nVidia još nije objavila nikakav plan vezano za DirextX 11, što je u očima kompjuterskih entuzijasta ne predstavlja više kao tehnološkog lidera na ovom polju.
Dalje, softver koji iskorišćava prednost nVidia CUDA softvera za GPGPU tehnologiju, u mnogim slučajevima nije kompatibilan sa otvorenim standardima kao što su OpenCL i DirectCompute 11 (DirectX 11 compute shaders) okruženje, koji su kompatibilni sa ATI Radeon HD 4000 i 5000 familijom grafičkih karti. Iako Nvidia ima određene prednosti u smislu većeg broja instaliranih GeForce GPU-ova, te u odluci nekih razvojnih timova koji su odlučili da pišu softver koji je baziran na CUDA-i, generalna odluka koja će se zadržati u korišćenju industrijskih standarda, OpenCL i DirectCompute-a, stavlja sve velike (ATI/AMD, Intel, nVidia, itd.) igrače u isti čamac – ovde neće biti nikakve prednosti od korišćenja nVidia-nog ekskluzivnog softvera. I dalje nije najjasnije zašto nVidia potcenjuje važnost DirectX 11 standarda, tehnologije koja unapređuje sledeću generaciju softvera.
Računarske performanse su važnije od grafičkih performansi
Sledeće generacije grafičkih procesora neće samo prestići sadašnje GeForce GTX200 i Radeon HD 4000 serije kartica, one će nam doneti i podršku za buduće video igre, a to je nešto što će najpre naterati igrače, najviše onih koji izdvajaju 300$ i više, da urade upgrade svoji grafičkih podsistema. Nove genracije će omogućiti igranje u većim rezolucijama i povećanu količinu vizuelnih efekata.
nVidia veruje da će u budućnosti „computing“ performanse imati veći značaj od grafičkih performansi, što naizgleda ima smisla iz razloga što će dolazeće video igre zahtevati i dosta računarske moći za procesiranje ne samo vizuelnih efekata, već i dodatnih fizičkih doživljaja.
Bez obzira na sve, nVidia polaže velike nade u svoje tehnologije kao što su CUDA, Stereo 3D Vision, PhysX i ostale. Ovo je raumljivo u smislu da nVidia želi da napravi jasnu distancu u odnosu na druge proizvođače. Zapostavljajući poslednje standarde koje forsira industrija (3dfx Glide je jedan od primer), nVidia-i može lako da se desi da ne bude lider na ovom tržištu, bar ne na duže staze.
„Mislim da se grafička industrija nalazi na istom mestu kao industrija procesora pre par godina, kada je AMD javno izjavio da frekvencija procesora nije više ta koja utiče na performanse, već se sve više radi o performansama po utrošenom watt-u. Mislim da smo na istom raskršću i u grafičkom svetu: framrate i rezolucije su sasvim dobre, ali su one danas tako visoke i porast performansi sa 120 na 125fps neće fundamentalno promeniti igračko iskustvo krajnjih korisnika. Isto tako mislim da će stvari koje mi radimo sa Stereo 3D Vision-om, PhysX-om stvoriti bolje igračko iskustvo nego povećanje sirovih performansi i podizanje framerate-a. nVidia će narednom generacijom grafičkih karti pokazati da računarska moć postaje važnija od grafičke moći“, zaključio je gosopodin Hara.
Izvor: xbitlabs
Komentarišite na forumu…
Dodaj komentar