Merenja kolorimetrom
U celu priču ćemo uključiti i naš standardni alat – XRite i1Display pro. On će nam pomagati da izmerimo koliko su precizno prikazane boje, kontrast, osvetljenje i još ponešto.
Prikazaćemo Vam rezultate sumirane u nekoliko tabela. Odlučili smo se da ih tako prezentujemo radi bolje preglednosti. Rezultate nakon kalibracije će biti u poslednjoj koloni. U tabeli su prikazane vrednosti kolorne devijacije – deltaE (dE). Ukoliko želite da nešto više saznate o dE pojmu, možete posetiti ovaj link. Važno je da napomenemo da ljudsko oko može da primeti razliku tek ako je deltaE 1 ili veće. Ukoliko je delta veće od 3, onda govorimo o vidljivoj razlici u tačnosti prikaza boja. Dakle, ako je dE manje od jedan, tačnost boja je izuzetna. Za dE između 1 i 3, tačnost je dobra i prihvatljiva. Kada je dE veće od 3, boje su primetno lošije i netačno prikazane, dok je za vrednost preko 7 katastrofa (sa aspekta tačnosti boja).
Prvo ćemo krenuti sa testovima sive.
Ne baš sjajni rezultati.
Sledi test osnovnih boja.
Test osnovnih boja je bio blag prema nekim predefinisanim profilima. Možda i nije loša ideja da ostavite sve na default, ali onda se gubi smisao čačkanja podešavanja.
Osnovna Colorchecker paleta:
Default i sRGB profili su najbolje prošli. Svakako, kada pogledamo u globalu, vidimo da bi svakako još bolji razultati bili ukoliko odradite propisnu hardversku kalibraciju.
Na kraju imamo tabelu kontrasta i osvetljenja.
Kontrast je skoro uvek bio na maksimumu koji je naveden u specifikaciji, što je retko čak i u današnje vreme. Osvetljenje je po defaultu prenaglašeno, ali se to jednostavno reguliše iz OSD menija.
Što se tiče naših podešavanja za kalibraciju, mi smo odabrali sledeće:
- 6500k bela tačka
- 2.2 gama
- 160 cd/m2 osvetljenje
A dobili smo sledeće:
- 6525K bela tačka
- 2,21 gama
- 161 cd/m2 osvetljenje
- Contrast 925:1
Uniformnost slike i belu tačku smo, takođe, testirali sa našim X-rite i1display Pro kolorimetrom. Još nije napravljen monitor sa savršenom uniformnošću slike, a u našem testu uniformnosti se može videti koliko je odstupanje od idealnog. Merimo devet tačaka (segmenata) na monitoru i cilj je da svi budu sinhronizovani sa centralnim. Ukoliko se javi preveliko odstupanje, kvadrat na testu će biti obojen crveno. Toleranciju smo podesili na 15% za lumance i 150K za „belu tačku“.
Scenery:
Racing:
Cinema:
RTS-RPG:
FPS:
sRGB:
Default:
Calibrated Mod:
Uniformnost osvetljenja je odlična, ali test bele tačke nije prošao baš najbolje. Kalibracijom displeja nažalost ne možete puno da popravite situaciju u ovom slučaju.
Dodaj komentar