A HD5870 nam nudi?
ATI je pokušao da isprati osnovne postulate koji se tiču pravljenja dobrog proizvoda u domenu grafičkih kartica.
- Inovativnost
- Performanse
- Cena
Iz ovog trojstva nikada se ne može uzeti sve, što ih više pomirite to vam je proizvod uspešniji. Pogledajmo kako je ovaj proizvod unapređen u odnosu na prethodnu najjaču jednoprocesorsku karticu i kako to sve funkcionise
Kada bacimo pogled na novi proizvod moramo da primetimo neke nove osobenosti i karakteristike. ATI nam nudi sledeće novitete:
- ATI Eyefinity
- Universal Video Decoder 2.0
- Hardware Tessellation
- HDR texture compression for DX11
ATI Eyefinity
Ranije najavljena mogućnost serije 5800 će obradovati svakog entuzijastu, mogućnost paralelnog rada na više monitora stvarno zvuči fenomenalno. Na ATI Radeonu HD5870 omogućen je rad na četiri monitora a posebna verzija Eyefinity6 će dozvoljavati čak šest monitora. Monitore možete grupisati i tako praviti panoramu ili sklopiti frontalno, povećavajući maksimalnu rezoluciju. Nije teško pretpostaviti da će ova funkcija biti veoma zanimljiva igračima.
Universal Video Decoder 2.0
Nova verzija UVD-a donosi poboljšanja u dekodiranju HD sadržaja. Poznato je da se korišćenjem hardverske akceleracije video formata može izgubiti na kvalitetu slike. ATI je unapredio akcelerator u domenu post procesinga i dekodiranja.
- Paralelno dekodiranje dva 1080p HD stream-a
- Dinamički video opseg
- Dinamičko poboljšanje kontrasta
- Dinamičko poboljšanje boja
- Brighter whites
- Windows Aero kompatibilnost
- Nezavisna gamma kontrola
- Mogućnost puštanja lossless 192kHz/24-bit 7.1 audio stream-a
Hardware Tessellation
Verovatno ćete se pitati zašto ovo navodim kao nov feature. Hardware tessellation je odavno prisutan na ATI karticama počevši od serije 2000. Ovo je prvi put da je moguće da DirectX pristupi ovoj funkciji i da se taj postupak uradi kompletno na GPU nivou. Sigurno se neki od vas pitaju šta je to tessellation. To je postupak usitnjavanja poligona od kojih je neki objekat sastavljen dajući mu veću preciznost i detaljnost. Konkretno sada kada je god potrebno ovaj postupak se može ubrzati preko GPU-a, uzeću za primer model nekog karaktera u nekoj novoj DX11 igri, kada gledate iz daljine on će biti sastavljen od određenog broja poligona, što mu se više približavate kroz tessellation proces neće doći do gubitka na kvalitetu.
HDR kompresija
Microsoft je novom DirectX-u dodao blok kompresije BC6 i BC7. Šestica se tiče HDR a sedmica LDR i predstavljaju bolji odnos kompresije i kvaliteta. Odnos im je 6:1 i 3:1 respektivno. Naravno BC6 i BC7 su implementirani u novi Radeon.
Dodaj komentar