voodoons
Moderator
- Učlanjen(a)
- 06.04.2009.
- Poruka
- 7.951
- Rezultat reagovanja
- 149
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
- Admin
- #22.176
Opet pričaš na pamet... Kolika je težina tvog ALU bloka, a kolika je težina npr. ekvivaletnog gusanog bloka na 1.4 motoru na G3 ? Nemaš pojma.
Aluminijumska legura po toni košta npr. 1600$, a ćelik, pa zavisi koji, cena može biti od 300 - 500$ po toni. Međutim, čelični blok je teži skoro duplo od alu bloka, a osim toga potrebno mu je da odleži neki period da bi bio spreman za obradu. S druge strane ALU blok se teže obrađuje. Overall razlika u ceni nije velika ako gledamo ove obične putničke automobile. Materijal za čelični blok košta npr. 20$, a za ALU blok 34$. Složićeš se da 14$ ne pravi neku bitnu razliku u ceni celog motora koji košta npr. 2500$ nov.
Pričam ti o performansama, jer je ALU blok vrlo ozbiljna stvar kada se uradi kako treba, ali ozbiljno i košta tada i naravno utiče bitno na cenu motora.
Ovako je razlika mizerna u odnosu na cenu celog motora i pričaš o nebitnim stvarima.
Samo sam bio detaljan da bude jasno kakav ALU blok je skuplji znatno od čeličnog bloka, a kakav nije znatno skuplji i koje prednosti koji ima.
Fabrika u tvoj autmobil nije stavila alu blok da bi uštedela, već da bi smanjila ukupnu težinu vozila za neki broj kilograma...to je npr. 15tak kg, ali i da bi poboljšala brzinu zagrevanja motora, što naravno pozitivno utiče na potrošnju u zimskim uslovima, a to opet utiče na emisiju izduvnih gasova itd. itd... Osim toga aluminijumski blok ima bolji transfer toplote, pa je moguće koristiti veću kompresiju i/ili ranije paljenje sa jednakom oktanskom vrednošću, što opet pozitivno utiče na stepen korisnog dejstva, što je ujedno i najveći benefit alu bloka.
Fabrika to nije radila zato što je to za tebe bolje i zato što se to tebi isplati, nego zato što se prvo njima isplati. Eventualni benefit u vidu niže potrošnje je toliko mizeran da je pitanje u teoretskim uslovima da li bi imao mogućnost da izmeriš to i da kažeš...e ALU blok manje troši. Na kraju krajeva, taj aluminijumski motorčić vuče golfa 5 teškog 1200 kila, pa je poželjno da bude što efikasniji.
Zašto imam utisak da kad pričaš o alu bloku pričaš o "mom" alu bloku?
Sent from my iPhone using Tapatalk